اشک‌های «مصطفی عقاد» در برابر سادگی خانه امام(ره)

حمید مجتهدی، کارگردان سینما که در برنامه تلویزیونی هفت حضور یافته بود، خاطرات جالب خود را درباره دیدار «مصطفی عقاد» از خانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد. به گفته او، عقاد وقتی خانه امام خمینی‌(ره) را دیده اشک‌هایش جاری شده و دلیل گریه‌اش را هم در یک جمله زیبا روایت کرده است: «خانه‌ای به این سادگی، زندگی آدمی باشد که دنیا را تکان داد؟»
کد خبر: ۸۶۱۸۵۱

به گزارش تسنیم، مجتهدی در هشتمین برنامه «هفت» درباره آشنایی خود با مصطفی عقاد گفت: عقاد در آمریکا همکلاسی من بود، دوستی ما از آنجا شکل گرفت و تا فیلم محمد رسول‌الله ادامه یافت. روزی که پیشنهاد فیلم محمد رسول‌الله را مطرح کرد، من سر ناهار بودم گفت یک چیزی می‌گویم ولی قاشقت را‌‌ رها نکنی! اگر می‌خواهی‌‌ رها کنی همین الان قاشقت را بگذار. گفت حاضری فیلم حضرت‌محمد(ص) را بسازیم؟ تا پنج دقیقه به او زل زده بودم. گفتم من به‌هوش هستم اما تو چی؟ می‌دانی از چه صحبت می‌کنی؟ گفت همین امروز بودجه‌ا‌ش را بستم.

او درباره سرمایه‌گذار‌های فیلم «الرساله» گفت: در مرحله اول از مراکش یا عربستان بخشی از سرمایه کار را تقبل کردند، ولی در ادامه جا زدند. ما در مراکش داشتیم فیلمبرداری می‌کردیم که ما را به آب‌های آزاد مراکش فرستادند و گفتند اجلاس مسلمانان است و شاه ایران و عربستان دارند می‌آیند و شما باید از اینجا بروید. عقاد هم آدم زرنگی بود گفت باید به لندن برویم. گفت باید برویم جنگ‌هایی را که گرفتیم مونتاژ کنیم و ببریم به قذافی نشان دهیم. قذافی وقتی فیلم را دید پرید وسط صحنه و فریاد می‌زد الله‌اکبر! گفت من به شرطی 50 میلیون دلار نقد به همراه نفرات و اسب و هرچه داشته باشم می‌دهم که بعد از این فیلم، فیلم عمر را بسازی. من هم به عقاد گفتم من فقط تا آخر این فیلم با تو همراه هستم.

این کارگردان درباره حضور عقاد در ایران و بازدیدش از منزل امام خمینی(ره) بیان کرد: دیدم سر به دیوار گذاشته و گریه می‌کند. علتش را پرسیدم. گفت: خوب فکر کن! این خانه آدمی است که دنیا را تکان داد! این‌قدر ساده!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها