سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی امروز پنجشنبه گفت: با بازگشت 197 هزار و 136 نفر از زائران اربعین حسینی (ع) به کشور در روز گذشته ، تعداد زائران ورودی به میهن اسلامی به 599 هزار و 351 نفر رسید.
کد خبر: ۸۶۱۳۹۳
بازگشت حدود 600 هزار زائر اربعین حسینی به کشور

بابک دین پرست با اعلام اینکه بیشترین میزان ورود زائران به داخل کشور از طریق مرز مهران صورت می گیرد، افزود: تا شامگاه چهارشنبه 130 هزار 142 نفر معادل 66 درصد از مرز مهران ، 40 هزار و 918 نفر معادل 21 درصد از مرز شلمچه و 26 هزار و 76 نفر معادل 13 درصد از کل زائران از مرز چذابه به میهن بازگشتند.

وی در خصوص زائران ایرانی شرکت کننده در اربعین حسینی (ع)نیز افزود: در مجموع آمار زائران خروجی از کشور به 1 میلیون و 415 هزار و 104 نفر رسیده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به وجود برخی مشکلات ترافیکی و سختی خروج خودروهای شخصی از توقفگاه ها بدلیل بارندگی های شدید روز گذشته گفت: فرمانداری دشت آزادگان با اختصاص چندین دستگاه تراکتور در حال کمک به صاحبان این خودروها برای خروج از توقفگاه هاست و در مرزهای 3 گانه وسایط نقلیه عمومی برای انتقال زائران به داخل کشور موجود است.

به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، دین پرست با اشاره به افزایش حجم ورود زائران به داخل کشور گفت: ماموران پلیس راهور بویژه در محورهای مواصلاتی در مهران و سطح استان ایلام با هدایت خودروها سعی در کاهش بار ترافیکی این منطقه را دارند و موکب های مستقر در این مناطق همچنان به خدمت رسانی در زمینه تامین غذا و محل اسکان موقت زائران ادامه می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها