رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همبستگی در کشور مانع از موفقیت پروژه نفوذ می‌شود و این مساله سرمایه‌ای برای کشور است که مشکلات را حل می‌کند.
کد خبر: ۸۶۱۰۶۳

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در مراسم اختتامیه دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب در مورد نفوذ می‌فرمایند تحلیل درستی است، چراکه غربی‌ها به قدرت منطقه‌ای ما واقف شده‌اند و از بیرون نمی‌توانند ایران را تخریب کنند و اگر می‌توانستند تاکنون این کار را می‌کردند.

وی ادامه داد: غرب با قدرتی در منطقه مواجه است که مردم آن هوشیار هستند و تصمیم‌های عقلایی در آن گرفته می‌شود، لذا آنها به دنبال به هم ریختن ایران از درون هستند.

لاریجانی بیان کرد: شکاف‌های محلی مایه ایجاد نفوذ می‌شود، در حوزه اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی باید اولین پایه وفاق درونی را جدی گرفته و وحدت داخلی کشور را حفظ کنیم.

پرونده پی.ام.دی باید بسته شود

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در مساله هسته‌ای، ایران با مقاومت خود نشان داد روش‌های زورگویانه جواب نمی‌دهد، گرچه مقاومت در پرونده هسته‌ای برای ما هزینه داشت ولی نتیجه‌بخش بود و به دانش هسته‌ای رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: این‌که آمریکایی‌ها قبول کردند ایران غنی‌سازی داشته باشد از سر اضطرابشان بود، چون فکر نمی‌کردند ایران مقاومت کند، ولی به دانش هسته‌ای رسیدیم از این‌رو آنها مجبور شدند پای میز مذاکره بیایند و ما نیز پذیرفتیم، چون به جایگاهی رسیدیم که قابل غفلت نبود و غرب نیز پذیرفت و ما از دانش خود صیانت کردیم.

وی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر نیز برای ما وجود داشت اما بهترین راه آن است که با هزینه کمتر مسائل خود را حل کنیم و در راه مذاکرات آگاهانه قدم برداشتیم و این مربوط به دولت یازدهم نیست و از یک سال مانده به دولت جدید این مذاکرات آغاز شده بود.

مذاکرات به درستی پیش رفت

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مذاکرات به‌درستی پیش رفت، هر چند چالش‌هایی دارد، اما در جاهایی که دادوستد کردیم، لطمه‌ای به بنیان فنی هسته‌ای ما وارد نکرد و چیزهایی را تثبیت کردیم که برای ما اهمیت داشت.

وی ادامه داد: این‌که تحقیق و توسعه هسته‌ای در کشور ادامه پیدا کند در بالاترین سطح تصویب شد و مذاکرات به همین دلیل دو ماه عقب افتاد.

رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت بسته شدن پی.ام.دی برای ادامه اجرای برجام گفت: اگر پرونده PMD بسته نشود، سنگی است که طرفین ما انداختند و نمی‌توانیم مذاکرات را ادامه دهیم، چراکه توافق‌ها طی پکیج به هم پیوسته‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها