جامجم آنلاین: برای متفرق کردن کارگران بارانداز که در اعتراض به شرایط بد کاری خود در مقابل پارلمان اروپا تظاهرات کردند ، پلیس استراسبورگ از گاز اشکآور و شیلنگ آب استفاده کرد.
کد خبر: ۸۶۱۰۰

به گزارش بیبیسی ، کارگران معترض با پرتاب سنگ و میلههای فلزی پنجرهها و ویترینها را شکستند و «خسارات قابل توجهی» به بار آوردند.
کارگران، از سراسر اروپا ، در استراسبورگ گرد آمدند تا به پیشنهادهای جنجالی برای قرار دادن خدمات بنادر در معرض رقابت بیشتر ، اعتراض کنند.
اعتصاب کارگران معترض در نقاط دیگر اروپا ، جریان کار در بنادر مهم از یونان تا سوئد را مختل کرد.
قرار است امروز درباره پیشنهادهای فوق در استراسبورگ بحث و فردا  چهارشنبه  درباره آنها رایگیری شود.
کارگران بنادر نگران هستند اگر خدمات بنادر آزاد شود مثلا مقاطعهکاران خصوصی یا کارکنان کشتیها بار کشتیها را تخلیه کنند یا کشتیها را به بنادر راهنمایی کنند، مشاغل خود را از دست بدهند.
پارلمان اروپا سه سال پیش پیشنهادهای مشابه را رد کرد و تحلیلگران میگویند انتظار میرود امروز نیز چنین کند.
حدود 6 هزار کارگر معترض به راهپیمایی استراسبورگ پیوستند اگرچه پلیس گفت فقط تعداد کمی از آنان به خشونت رو آوردند.
خبرنگار بیبیسی گفت برخوردهای شدیدی بین پلیس و معترضان پیش آمد. وی گفت معترضان طبل میزدند و شعار میدادند و شروع به پرتاب سنگ ، فشفشه و وسایل دودزا کردند. پلیس نیز از گاز اشک آور و شیلنگهای آب استفاده کرد.
حداقل 13 کارگر دستگیر و 12 پلیس زخمی شدند. یک سخنگوی پارلمان اروپا گفت معترضان «خسارات قابل توجه» به بار آوردند که به صدها هزار یورو میرسد.
کریستیان لوپن، کارگر بلژیکی ، گفت: رقابت بیشتر ، یعنی آوردن کارگران ارزان خارجی برای کاهش هزینه کارفرمایان. از جمله بنادر اصلی که بر اثر اعتصاب دچار دشواری شدهاند بندر رتردام در هلند ، آنتورپ در بلژیک و لوهاور در فرانسه است.
یک مقام بندر مارسی گفت: تمام فعالیتهای بازرگانی بندر مارسی، در مارسی و فوسورمر به کلی قطع شده است.
میشل دلهبار، شهردار دانکرک، که نماینده این شهر در پارلمان اروپا نیز هست گفت: این پیشنهادها درست نیست و پارلمان با این کار داد کارگران را درآورده است.
سخنگوی یک اتحادیه کارگری در بلژیک گفت: اعتصاب کامل است و بنادر بلژیک به کلی تعطیل شدهاند.
کارگران، کشتیها را روز دوشنبه به بنادر راه میدادند اما به بار آنها دست زده نمیشد. کارگران باراندازها در یونان، دانمارک، سوئد و پرتغال نیز اعتصاب کردند.
کارگران در انگلیس ، ایتالیا و لهستان کار میکردند اما هیاتهایی برای اعتراض به استراسبورگ فرستادند.
اعتصاب و تظاهرات مشابه روز چهارشنبه گذشته کار ترمینال بندر هامبورگ آلمان را به شدت مختل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها