دزد حرفه‌ای که هر روز در ساعتی خاص به مغازه‌های زنجان دستبرد می‌زد، بخشی از اموال دزدی را به عنوان کادوی تولد به دختر مورد علاقه‌اش داد.
کد خبر: ۸۵۹۷۱۲

به گزارش جام‌جم، اوایل آبان امسال مرد مغازه‌داری با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان از سرقت اموال مغازه‌اش خبر داد .

شاکی در اظهاراتش گفت: امروز صبح وقتی به محل کارم رسیدم، دیدم در مغازه نیمه‌باز است. سراسیمه به داخل مغازه رفتم که متوجه شدم دو میلیون تومان پول داخل صندوق و رایانه‌ام همراه مقداری پوشاک که اغلب زنانه بود، سرقت شده است. در مغازه تخریب نشده بود و نمی‌دانم سارق چگونه و چطور وارد شده و دست به این سرقت زده است .

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، ماموران برای بررسی محل سرقت در آنجا حضور یافتند و مشاهده کردند سرقت بدون تخریب رخ داده و به نظر می‌رسد سارق با شاه کلید در مغازه را باز کرده است .

در حالی که جستجوی پلیس برای دستگیری سارق فراری آغاز شده بود، 17 مغازه‌دار دیگر هم به فاصله چند هفته با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی درباره سرقت از مغازه‌هایشان مطرح کردند. تحقیق از مالباختگان جدید نشان می‌داد از مغازه‌های آنها نیز به شیوه مشابه پول، پوشاک، رایانه، لپ‌تاپ و لوازم کم‌حجم به سرقت رفته است.

بررسی محل‌های سرقت نشان می‌داد شیوه دزدی‌های سریالی یکی بوده و احتمال می‌رود سارق یک نفر باشد.

تعدادی از مغازه‌ها دوربین مداربسته داشت که با بررسی آنها، چهره سارق به‌دست آمد و در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت. جستجو‌ها ادامه یافت تا این که ساعت 2 بامداد دوشنبه ماموران مردی را درحال سرقت مغازه‌ای مشاهده و او را دستگیر کردند.

متهم جوان در بازجویی به سرقت‌های سریالی از مغازه‌داران اعتراف و عنوان کرد: من هروئین مصرف می‌کردم و برای تامین هزینه آن نیاز به پول داشتم. به همین دلیل تصمیم گرفتم با شاه کلید از مغازه‌ها سرقت کنم. ساعت 2 تا 4 صبح دست به سرقت‌‌ها می‌زدم و پس از بازکردن در مغازه‌ها با شاه‌کلید، پول، رایانه، لپ‌تاپ، وسایل کم‌حجم و پوشاک سرقت می‌کردم. با فروش اموال و پول به دست آمده هروئین می‌خریدم. بخشی از لباس‌های دزدی زنانه و یک دستگاه لپ‌تاپ سرقتی را به عنوان هدیه تولد به دختر موردعلاقه‌ام دادم .

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره گفت: با اعتراف متهم به سرقت‌های سریالی، احتمال دارد او مرتکب سرقت‌های دیگری هم شده باشد. جستجوی پلیس برای شناسایی خریداران اموال سرقتی و کشف اموال از آنها در حالی ادامه دارد که ماموران در بازرسی از خانه دختر جوان، لباس‌ها و لپ‌تاپ دزدی را کشف کردند. دختر جوان مدعی شد از سرقتی بودن اموال اطلاع نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها