راه و روش تربیت کودک را بیاموزیم

باید‌ها و‌ نبایدهای تربیت کودک

زندگی شیرین 3 نفره

حالا که کوچولوی شما پس از 9 ماه انتظار پا به جهان هستی گذاشته، وظیفه شما به‌عنوان پدر و مادر دو چندان می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۳
زندگی شیرین 3 نفره

به گزارش جام جم آنلاین ،از یک‌سو مادر با مسائل و مشکلات جسمی و روانی پس از زایمان دست و پنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر پدر نیز برای تامین مایحتاج اولیه مورد نیاز کودک باید بیشتر تلاش کند.

آنچه مهم است این نکته که پدر و مادر در زندگی جدید سه نفره‌شان باید بیش از پیش هوای همدیگر را داشته باشند و ورود نوزاد دلبندشان به هیچ وجه نباید در روابط عاشقانه آنها خللی وارد کند.

بیشتر پدران پس از بچه‌دار شدن از این نکته گلایه‌مندند که همسرشان دیگر توجهی به آنها ندارد و کودک همه فکر و ذهن او را به خود مشغول کرده است.

به بیان دیگر آنها همیشه این نکته را به زبان می‌آورند که خانم‌ها بچه‌شان را دوست دارند و آقایان همسرشان را.

در حالی که تولد کودک نه‌تنها نباید باعث سردی روابط زن و مرد شود، بلکه ورود این عزیز دردانه باید زندگی را شیرین‌تر و کانون خانواده را گرم‌تر کند.

بنابراین روان‌شناسان و مشاوران خانواده تاکید می‌کنند پس از تولد کودک، همسران نباید از هم غافل شوند و بیش از پیش باید به یکدیگر توجه داشته باشند.

پیشنهاد می‌شود پس از تولد فرزندتان به اتفاق همسر خود برنامه‌ریزی مدونی داشته باشید که چه وقت و چگونه باید برای یکدیگر وقت بگذارید و چه ساعاتی به بچه برسید. در تمام امور مربوط به کودک با هم مشارکت داشته باشید.

نکته بسیار مهم این است که هنگام بروز مشکلی در رابطه با کودک و خدای نکرده بیماری هرگز همدیگر را مقصر ندانید و ضمن حفظ خونسردی با مشارکت یکدیگر مشکل را حل کنید.

به یاد داشته باشد سرزنش درباره مشکل پیش آمده و دیگری را مقصر دانستن نه‌تنها مساله را حل نمی‌کند، بلکه رابطه شما را خراب کرده و احساس نارضایتی را در طرف مقابلتان تشدید می‌کند.

به گونه‌ای که او احساس می‌کند همه زندگی شما کودک‌تان شده و همسرتان دیگر جایی در قلب شما ندارد.

سعی کنید مسئولیت رسیدگی به کودک‌تان را با همسر خود تقسیم کنید تا گمان نکند کودک را ملک مطلق خود می‌دانید و او در‌واقع کاره‌ای نیست.

این حس به‌شدت او را می‌رنجاند و رابطه‌اش را با شما سرد می‌کند‌. بسیاری از پدران پس از تولد کودک‌شان احساس افسردگی می‌کنند چون همسرانشان مثل قبل دیگر با آنها حرف نمی‌زنند و برایشان وقت نمی‌گذارند.

اگر جزو این دسته از مادران هستید، حتما رویه خود را تغییردهید که ادامه این مسیر آسیب‌های جدی به زندگی مشترک‌تان می‌زند.

همسرتان را مثل قبل از تولد کوچولوی خود دوست بدارید و به او عشق بورزید. قرار است آمدن کودک زندگی شما را شاد‌تر و شیرین‌تر کند‌.

این رویه را با بزرگ‌تر شدن کودک هم ادامه دهید و در امور تربیتی فرزند خود از مشارکت همسرتان کمک بگیرید و از تجربیات او استفاده کنید و زندگی سه نفره‌تان را قوام ببخشید.

ضمیمه چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها