«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: کشورهای غربی بی فایده بودن اصرار و پافشاری خود را برای برکناری «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه پذیرفته اند.
کد خبر: ۸۵۷۹۱۱
اصرار برای برکناری بشار اسد بی فایده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، لاوروف امروز (جمعه) در گفت و گو با شبکه خبری روسیه 24 گفت: شرکای غربی بی ثمری مواضعی را که بسیاری از آنها در مساله سوریه اتخاذ کرده و تاکید داشتند با کناره گیری بشار اسد از قدرت مسایل سوریه حل خواهد شد را قبول کرده اند.

وی افزود: مقام های غربی ادعا می کنند که اسد مانند آهن ربایی است که گروه های تروریستی را به سوریه جذب می کنند در حالی که غیرمنطقی است.

لاوروف اظهار کرد: رویدادهای اخیر نشان داده است که ادعای غرب مبنی بر این که اسد تروریست های داعشی را به سوریه جذب می کند درست نیست و این تروریست ها به لبنان، ترکیه، فرانسه و مصر هم نفوذ کرده و در این کشورها فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: پیش از این، فرانسه و ترکیه بیش از دیگران بر کناره گیری بشار اسد از قدرت برای آرام شدن داعش اصرار داشتند که با توجه به رویدادهای کنونی این ادعا کاملا نخ نما می شود، زیرا داعش صرف نظر از رویدادهای سوریه، سعی دارد به اهداف خود برای تاسیس حکومت در منطقه دست بیابد.

لاوروف در ادامه خاطرنشان کرد: تماس تلفنی «فرانسوا اولاند» رییس جمهوری فرانسه با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه پس از حوادث تروریستی پاریس و پیشنهاد طرف فرانسوی برای هماهنگی اقدامات با طرف روسی، نشان می دهد سیاستمدارانی که درست فکر می کنند، مسایل کم اهمیت تر را کنار می گذارند و ضرورت توجه به اولویت اصلی و جلوگیری از قدرت یافتن گروه تروریستی داعش را درک می کنند.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند و براساس تازه ترین گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، 30 هزار تروریست از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها