وزیر امور خارجه روسیه گفت: دعوت به کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت پیش از متحد شدن در مبارزه با تروریسم قابل قبول نیست.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۷
دعوت به کناره گیری بشار اسد غیر قابل قبول است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک با جبران باسیل همتای لبنانی خود در مسکو تاکید کرد: هیچ توافقی در خصوص عدم مشارکت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مراحل حل و فصل سیاسی بحران این کشور وجود ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو امیدوار است روند سیاسی برای حل بحران در سوریه از ماه ژانویه آینده آغاز شود.

لاوروف افزود: باید به پایه های مالی داعش ضربه وارد کرد و در نهایت آن را از بین برد. ولادیمیر پوتین به نیروی دریایی روسیه دستور داد تا با فرانسویها به عنوان نیروهای متحد همکاری کنند.

وی گفت: بعضی از گروه های تروریستی با تغییر گفتمان، خود را به گونه ای جلوه می دهند که به نظر می رسد بخشی از مخالفان میانه رو در سوریه هستند. ما امیدواریم روند هماهنگی درباره فهرست گروه های تروریستی در سوریه مدت زیادی طول نکشد.

سرگئی لاوروف افزود: از شیوه های نظامی و اطلاعاتی برای تعقیب عاملان سرنگونی هواپیمای روسی استفاده خواهیم کرد و این اقدامات براساس ماده پنجاه و یکم منشور ملل متحد است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: درخواستی از لبنان برای کمک به این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم دریافت نکرده ایم. روسیه به کمکهای نظامی و امنیتی به لبنان ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: از گفتگوهای ملی در لبنان استقبال می کنیم و بر لزوم حل مشکلات داخلی این کشور به دور از دخالت های خارجی تاکید داریم.

جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف همتای روسی اش در مسکو گفت: تروریست ها از خط مشی جدیدی استفاده می کنند که در آن مناطق مختلفی را در سراسر جهان هدف قرار می دهند. لبنان قدرتمند بهترین پاسخ به تروریسم است.

وی خاطر نشان کرد: مهاجرت از منطقه ما به خارج پدیده خطرناکی است که منطقه را با خطر خالی شدن از ساکنان اصلی و حاکم شدن فرهنگ تروریسم روبرو می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها