فعالان بورس کشور در گفت و گو با جام جم آنلاین:

نباید منتظربرجام شد، بورس باید مدیریت شود

گزارش جام جم آنلاین

افت شاخص بورس به دلیل صف فروش در برخی نمادها

جام جم آنلاین : امروزدر پایان معاملات بورس اوراق بهادار تهران به دلیل صف فروش در برخی نمادها شاخص کل بازار با افت 95 واحدی معادل 0.15 درصد در یک قدمی کانال 63 هزار واحد قرار گرفت .
کد خبر: ۸۵۷۰۸۱
افت شاخص بورس به دلیل صف فروش در برخی نمادها

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، در بازار امروز بورس تهران 365 میلیون سهم در تعداد 33هزار و41 دفعه به ارزش 70 میلیاردتومان معامله شد که ارزش بازار رقم معادل 2هزارو721 میلیارد تومان را ثبت کرد.

در معاملات امروز تالار شیشه ای نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 26 واحد، ایران خودرو با 24 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 14 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند. در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 16 واحد، گروه مپنا با 13 واحد و خدمات انفورماتیک با 11 واحد بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل به نام خود ثبت کردند

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی سپاهان، عمران و توسعه شاهد، مواد ویژه لیا، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی کوثر، بیمه رازی، قند ثابت خراسان، قند لرستان، موتوژن، رادیاتور ایران، قطعات اتومبیل ایران، ایران خودرو، بیمه سامان، معدنی و صنعتی شمال شرق شاهرود متوقف شدند.

به ترتیب سه نماد بانک ملت، ایران‌خودرو و بانک صادرات نیز پربیننده‌ترین نمادهای مورد مبادله در بازار امروز بودند. بررسی معاملات وبملت نشان می‌دهد بالغ بر 27 میلیون سهم به ارزش 5 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفته است که سهامداران حقوقی مشارکت 64 درصدی در سمت فروش و 95 درصدی در سمت خرید آن داشتند.

همچنین در نماد خودرو بالغ بر 21 میلیون سهم به ارزش 4 میلیاردتومان معامله شد که سهامداران حقیقی مالکیت 86 درصدی در سمت فروش و 96 درصدی در سمت خرید این سهام را به خود اختصاص دادند.

به گفته کارشناسان ، پیش بینی می شود بورس تهران تا اواسط آذرماه روند فعلی را کماکان ادامه دهد و بسیاری از سهامداران امیدوارند با گزارش آمانو به شواری حکام و پس از آن رفع واقعی تحریم‌ها و اجرای عملی برجام و ورود سرمایه گذاران خارجی به بورس معاملات بازار جان دوباره گرفته و شاهد تحولاتی در بازار سرمایه باشیم .

خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها