وام ۵ میلیونی برای تعویض لوازم خانگی پرمصرف

مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی با اعلام طرح پرداخت وام پنج میلیون تومانی کم‌بهره به مردم، گفت: این طرح به‌زودی با هدف جایگزینی لوازم خانگی پرمصرف با کم‌مصرف انرژی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۰۸۱

سیدحسین سجادی در گفت‌وگو با مهر افزود: برای اجرای این پروژه چند مدل تعریف شده که یکی از سناریوها بیش از دیگر طرح‌ها برای اجرا جدی‌تر است.

وی تصریح کرد: بر این اساس قرار است از طریق تولیدکنندگانی که لوازم خانگی برقی کم‌مصرف تولید می‌کنند، امکان جایگزینی با لوازم خانگی پرمصرف برق فراهم شود. تاکنون سه تولیدکننده لوازم خانگی کم‌مصرف داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند که وزارت نیرو تسهیلاتی در اختیار آنها قرار دهد و آنها با وام کم‌بهره کالاهایشان را به مشترکان عرضه کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که لوازم خانگی توسط این شرکت‌ها به مشترکان تحویل داده خواهد شد، اظهار کرد: بخش عمده این لوازم خانگی شامل کولر و یخچال کم‌مصرف بوده که با جایگزین کردن وام‌های کم‌بهره سه‌تا پنج میلیون تومانی به مشترکان ارائه می‌شود. وی دوره بازگشت تسهیلات کم‌بهره از سوی مشترکان را سه ساله عنوان کرد و افزود: قرار است این طرح در مرحله اول به‌صورت آزمایشی برای 3 تا 4000 مشترک برق اجرایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها