نتیجه اجلاس وین از زبان وزیر خارجه آلمان

انتخابات ظرف 18 ماه در سوریه برگزار شود

آغاز سومین دور رایزنی‌های وین درباره سوریه

سومین دور نشست سوریه در حالی امروز در هتل امپریال وین برگزار می‌شود که به دلیل حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در هیات همراه رئیس‌جمهور در سفر به ایتالیا و فرانسه، جمهوری اسلامی ایران برخلاف دور قبل، در سطح وزیر در این نشست شرکت نمی‌کند.
کد خبر: ۸۵۵۷۵۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از منابع آگاه، نشست امروز با حضور 20 نماینده از کشورها، سازمان ملل و اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

کشورهای ایران، آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس، آلمان، ایتالیا، عربستان سعودی، عراق، ترکیه، مصر، امارات، قطر، اردن، لبنان، عمان، نماینده اتحادیه اروپا و همچنین استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست سوریه در وین حضور دارند. برای نخستین بار استرالیا نیز در نشست سوریه شرکت دارد.

اگرچه میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفته بود «سطح نمایندگی تهران در نشست وین هنوز مشخص نیست» اما خبرگزاری اینترفاکس به نقل از سفارت ایران در مسکو اعلام کرده که یکی از معاونان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس حل بحران سوریه در وین شرکت خواهد کرد. با توجه به این خبر و همان‌طور که قبلا نیز پیش‌بینی می‌شد نماینده ایران در این نشست، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان است.

وی در حالی در نشست امروز حضور می‌یابد که در روزهای گذشته در یک سفر دوره‌ای به کشورهای روسیه، لبنان، عمان و عراق سفر کرد.امیرعبداللهیان در بیروت علاوه بر دیدار با برخی مقامات لبنانی، با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد. در عمان نیز، وزیر امور خارجه این کشور میزبان معاون وزیر امور خارجه کشورمان بود و او در آخرین بخش از سفر منطقه‌ای خود، عصر دیروز به بغداد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها