انگشت اتهام در بمبگذاری و انفجار احتمالی هواپیمای روسی در حال حاضر به سمت شخصی مصری نشانه رفته است که از وی چیزی جز یک تصویر مبهم در چند عکس و فایل‌ ویدئویی منتشر نشده است و در آن عکس‌ها نیز چهره وی معلوم نیست. وی «ابو اسامه مصری» مسئول پیشین در گروه «انصار بیت‌المقدس» و رهبر کنونی داعش در مصر نام دارد .
کد خبر: ۸۵۴۵۹۶

به گزارش ایسنا، بیعت گروه افراط‌گرای مصری «انصار بیت‌المقدس» با داعش در فایلی ویدئویی در ماه می‌سال جاری میلادی اعلام شد که در این فایل شخصی به نام «ابواسامه مصری» در میان افراد مسلحی با یونیفرم نظامی، بیانیه بیعت با «خلیفه» داعش را قرائت کرد. ماه‌ها بعد صدای ابواسامه که چهره‌اش در فایل ویدئویی اول مشخص نبود در فایل دیگری شنیده شد. ویدئوی جدید روز شنبه گذشته، همان روزی که هواپیمای روسی در سینا سقوط کرد، پخش شد. وی در این فایل گفت: «این ما بودیم که این هواپیمای روسی را سرنگون کردیم.» منابع امنیتی گفته‌اند ابواسامه مصری که نام اصلی‌اش «محمد احمد علی» است از ساکنان استان سینای شمالی بوده و 37 سال دارد. او از یک خانواده پرجمعیت در شهر العریش است. وی از چند سال قبل به اندیشه‌ها و افکار رادیکالی روی آورده و آموزش‌هایی را در سطح بالا توسط تروریست‌ها در سوریه دیده است.

در همین رابطه، روزنامه ساندی‌تایمز انگلیس در گزارشی اعلام کرد ابواسامه مصری مغز متفکر سرنگون کردن این هواپیمای روسی بوده که به کشته شدن 224 سرنشین آن انجامید. این روزنامه که به داده‌هایی از سوی سازمان اطلاعات انگلیس تکیه کرده است، گزارش داد، مسئولان سازمان اطلاعات انگلیس بر این باورند که ابواسامه کمک‌هایی را از داخل فرودگاه شرم‌الشیخ دریافت کرد تا این بمب را در چمدان یکی از مسافران در هواپیما جاسازی کند. در این صورت هواپیمای روسی به دلیل یک اقدام تروریستی و نه به دلیل یک اختلال فنی سرنگون شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها