جام جم ورزشی: در لیگ بی فروغ و بازی هایی که هنوز نمی توان از تیم های بالای جدول و پایین جدول نوشت تک بازی هایی در هر هفته از رقابت های لیگ برتر بسکتبال بهانه ای می شود برای هواداران بسکتبال تا در برهوت بازی های خوب لیگ برتر ، تک بازی های خوب را به تماشا بنشینند.
کد خبر: ۸۵۳۵۷۲
پترو بر تخت روان

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، این هفته یکی از بازی های خوب بین تیم های نفت آبادان با پتروشیمی بندرامام برگزار می شود. دو تیم خوب خوزستانی که گرمای بازی های هفته را به دیدار روز دوشنبه منتقل می کنند.نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام هر دو به نسبت قبل تغییراتی در این فصل دارند. هر دو تیم بازی های نخست خود را در لیگ برتر واگذار کردند که درباره پتروشیمی بندرامام و باختش به ثامن با وجود برتری های تیم مشهدی در آن دیدار باید گفت غفلت تیم جنوبی هم کار دست بازیکنان مهران شاهین طبع داد.

پتروشیمی بندرامام هفته های بعد بهتر شد آنجا که ادگار سوسا بهترین خرید خارجی در بین تیم های دیگر لیگ برتری را به خدمت دارد و این بازیکن تا می تواند گل می زند و تاثیر بازی خوبش را روی نفرات تیم می گذارد.

سوسا از آن دسته بازیکنانی است که بسکتبال ایران در غیاب ستاره هایش به آن نیاز دارد.متاسفانه لیگ برتر بسکتبال سال هاست از وجود بازیکنان ستاره داخلی و خارجی خالی شده و برای بازگرداندن هیجان توام با کیفیت به این لیگ باید بازیکنانی مانند ادگار سوسا بیایند.

بازیکن خارجی پتروشیمی بندرامام به نسبت خیلی از بازیکنان خارجی در چند سال گذشته بهتر است. پرتاب کننده سه امتیازی ، داشتن سرعت فردی و انتقال توپ برای افزایش سرعت بازی از ویژگی های این بازیکن است که در لیگ ایران مانند او را کمتر در این سال ها مشاهده کرده ایم.

سوسا بازیکن نفوذ کننده است که این خصوصیت را به خاطر تکنیک فردی خود دارد . حرکات بدنی برای فریب حریف مستقیم و قدرت انفجاری این بازیکن همراه با دریبل کم ، الگوی موفقی برای بازیکنانی است که با حمل توپ بی ثمر خود در جریان بازی ، باعث کند شدن روند تیمی و سرعت بازی می شوند.

او با این نوع بازی روی نفرات کنار دستی تاثیر می گذارد و هر چقدر زمان بازی ها رو به جلو برود ، میزان مشارکت تیمی با کارگردانی ادگار سوسا بیشتر می شود.در بازی با شیمیدرتهران و شهرداری گرگان جوانانی مانند بهنام یخچالی که دوره افت خودش را بعد از بازی های تیم ملی در جام ملت ها پشت سر گذاشت ، روی حرکات سوسا آزادنه تر عمل کرد و انتخاب های مناسبی در زمان حمله داشت. بازیکنان دیگر پتروشیمی بندرامام نیز هر کدام بنا بر نقش های بازی، وظایف خود را پیش بردند اگر چه با گذشت سه مسابقه در کمتر از 10 روز هنوز نمی توان از هماهنگی کامل تیمی که پیش فصل خوبی نداشته و تمریناتش منظم نبوده است ، نوشت اما پتروشیمی بندرامام بازی به بازی سوار بر تخت روان حرکت می کند و نشانی از جاه طلبی ها و اصرارهای بی مورد و لجوجانه برخی بازیکنان دیده نمی شود که این خود عامل مهم پبشروی تیمی است که عناصر آن با رابطه معناداری کنار یکدیگر چیده شده اند.

این هفته بازی نفت آبادان با پتروشیمی بندرامام قشنگ می شود زیرا نفت با خصوصیات تکنیکی بازیکنانش و پیروزی روحیه بخش در اراک ، آنسوی شهرک اندیشه هوادارانی دارد دو آتیشه با کری هایی که بین خانواده بزرگ نفتی متداول است.

افشین رضاپور/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها