بر اساس یک نظرسنجی جدید؛

تعداد آمریکایی های خدانشناس زیاد شده است

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که آمریکایی‌ها بخصوص نوجوانان این کشور درحال از دست دادن دین خود بوده و درصدی افرادی که هر روز به مناجات با خدا پرداخته و در مراسم های دینی شرکت می‌کنند رو به کاهش است.
کد خبر: ۸۵۲۵۶۵
تعداد آمریکایی های خدانشناس زیاد شده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تایمز ژاپن، مرکز تحقیقات و افکارسنجی «پیو» با انتشار یک نظر سنجی براساس حضور افراد در کلیسا، همچنین ارزیابی مناجات و اعتقادات به خدا در میان مردم آمریکا و رشد روند دور از انتظار خداناباوری در میان نوجوانان اعلام کرد آمریکایی در حال از دست دادن دین و اعتقادات خود می باشند.

بر اساس این نظرسنجی، بخش قابل توجهی از نوجوانان در مقایسه با دیگر کشورهای صنعتی هنوز به خدا ایمان دارند اما اعتقاد به خدا در میان آمریکاییان از 92 درصد در سال 2007 به 89 درصد در 2014 رسیده است.

همچنین نسبت آمریکایی‎هایی که کاملا به خدا ایمان دارند از 71 درصد در 2007 به 63 درصد در 2014 رسیده است.

این آمار و ارقام در حالی است که آمریکا در یکی دو قرن گذشته یکی از مذهبی ترین کشورهای صنعنی در غرب بوده و اصولا مردمان آن از «کلیسارو ترین» مردمان جهان صنعتی به شمار می روند.

در عین حال این گزارش می افزاید: فقط نیمی از متولدین 1990 تا 1996 در مقایسه با 71 درصد نسلی که در 1928 تا 1945 متولد شده اند به خدا اعتقاد کامل دارند. ضمن اینکه افراد جوانتر از متولدین 96 به بعد 39 درصد کمتر از متولدین 90 تا 96 تمایل به عبادت و خداپرستی دارند.

بنابراین گزارش، 38درصد جمهوریخواهان وابسته به مذهب پروتستان و 21 درصد افراد در دیگر احزاب سیاسی کاتولیک هستند.

بر اساس آمار سال ۲۰۰۲ هم ترکیب مذهبی مردم آمریکا به شرح زیر بوده‌است: پروتستان ۵۲ درصد، کاتولیک ۲۴ درصد، مورمون ۲ درصد، یهودی ۲ درصد، مسلمان ۱ درصد، دیگران ۱۰ درصد، بدون دین ۱۰ درصد.

پروتستان‌های آمریکا نیز به فرقه‌های متعددی تقسیم می‌شوند. برخی از آنان میلیون‌ها نفر را در بر می‌گیرند، در حالی که کلیساهای کوچک، تنها هزاران عضو دارند.

برخی از فرقه‌های مذهبی معروف آمریکا عبارت‌اند از: اپیسکوپلین‌ها، پرسبیترین‌ها، متدیست‌ها، باپتیست‌ها،‌ونیتارین‌ها، مریدان مسیح، کلیسای اصلاحی هلندی، کویکرها و کانگروگیشنالیست‌ها.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها