جان‌باختگان سیلاب کوهدشت شناسایی شدند

امدادرسانی به 2100 سیل‌زده در 9 استان و 30 شهرستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه 9 استان و 30 شهرستان در کشور درگیر سیلاب شده‌اند، گفت: تاکنون به 2100 نفر در سیلاب امدادرسانی شده است.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۳
امدادرسانی به 2100 سیل‌زده در 9 استان و 30 شهرستان

ناصر چرخ‌ساز در گفت‌وگو با تسنیم در ایلام، با اشاره به وقوع سیلاب در 9 استان کشور، اظهار داشت: استان‌های آذربایجان‌شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان و قزوین درگیر سیلاب شده‌اند.

وی افزود: همچنین 30 شهرستان تسوج، ایلام، ایوان‌غرب، مهران، ملکشاهی، شیروان، دره‌شهر، سنندج، دهگلان، سرپل‌ذهاب، جوانرود، کنگاور، بیستون، کرمانشاه، گیلانغرب، اسلام‌آباد، ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه، سنقر، کوهدشت، الشتر، الیگودرز، نورآباد، باغ‌ملک، لالی، سی‌سخت، نهاوند، ملایر و الوند درگیر سیلاب شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه 13 شهر و 30 روستا در این سیلاب‌ها آسیب دیده‌اند، عنوان کرد: تا ساعت 8 صبح امروز به 2100 نفر در سیلاب در استان‌های درگیر سیل امدادرسانی شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون 500 نفر اسکان داده شده‌اند، گفت: 6 نفر فوتی داشته‌ایم که 3 نفر از آن‌ها در استان ایلام و 3 نفر در استان لرستان بوده‌اند.

چرخ‌ساز تصریح کرد: 25 نفر به مناطق امن انتقال داده شده‌ و 220 واحد مسکونی از آب تخلیه شده‌اند. همچنین ١١ تیم متشکل از 56 نیروی عملیاتی از استان‌های خوزستان، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه به‌منظور امدادرسانی به استان ایلام اعزام شده‌اند.

‎وی به منابع و تجهیزات به‌کارگیری شده در سیل و آب‌گرفتگی اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات‌های انجام شده با حضور 500 نفر امدادگر در قالب 120 تیم انجام شده است. 90 دستگاه خودروی عملیاتی و 35 دستگاه موتورپمپ و لجنکش نیز در عملیات در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: در این عملیات‌ها 120 دستگاه چادر، 600 تخته پتو، 200 تخته موکت، 200 قوطی کنسروجات و 1000 قرص نان توزیع شده است.

جان‌باختگان سیلاب کوهدشت شناسایی شدند

جان‌باختگان سیلاب کوهدشت شناسایی شدند و اسامی آنان اعلام شد.

از ظهر روز سه‌شنبه، پنجم آبان ماه، در پی ورود یک سامانه بارشی که هواشناسی استان، از آن به بارش سیل‌آسا یاد کرده بود، میزان بارندگی در برخی از شهرستان‌ها ازجمله کوهدشت از مرز 70 میلی‌متر گذشت و با درست از آب درآمدن هشدارهای هواشناسی و ستاد بحران، سیلاب بزرگی در شهرستان کوهدشت رخ داد.

سیلاب ناشی از بارندگی شدید سبب آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌های اصلی شد و در برخی از مناطق شهرستان کوهدشت ارتفاع آب‌گرفتگی سبب از کار افتادن خودروهای ورودی شد و خسارت‌هایی را به زیرساخت‌های عمرانی این شهرستان وارد کرد.

بر اثر طغیان رودخانه در مرکز شهر کوهدشت، سیلاب وارد منزل مسکونی یکی از خانواده‌های کوهدشتی شد و جان هر سه عضو این خانواده را که در زیرزمین یک واحد مسکونی سکونت داشتند، گرفت که اجساد این 3 جان‌باخته به نام‌های «علی‌ دوست‌محمدی»، «زینب محمدی» و «آدرینا محمدی» توسط آتش‌نشانی کوهدشت بیرون کشیده شد.

بر اساس آخرین اخبار، راه ارتباطی 65 روستای شهرستان کوهدشت مسدود شده، برق 58 روستا قطع و شبکه آب‌رسانی 50 روستا نیز دچار مشکل شده است.


سیلاب در شهرستان سلسله تلفات جانی نداشت

فرماندار سلسله گفت: سیلاب شهرستان سلسله تلفات جانی و خسارت قابل‌توجهی در پی نداشته است.

قدرت اله فلاح نژاد اظهار داشت: در 48 ساعت آینده، 73 میلی‌متر بارندگی در شهرستان سلسله داشته‌ایم.

وی افزود: باوجود بارش‌ها رگباری، خسارت قابل‌توجهی به شهرستان سلسله وارد نشده، فقط بارندگی مزاحمت‌هایی برای عشایر کوچ رو ایجاد کرد که از طرف هلال‌احمر پتو و چادر در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

فرماندار سلسله بابیان اینکه بارندگی شدید شهرستان سلسله تلفات جانی در پی نداشت، عنوان کرد: سیلاب و طغیان رودخانه‌ها سبب ورود آب به منازل مسکونی یازده روستای شهرستان سلسله شد که با کمک‌های امدادی انجام‌شده، مشکلات مردم رفع شد.

وی بابیان اینکه هیچ مشکلی برای راه‌اندازی و شبکه‌های گاز، برق و آب روستاهای شهرستان سلسله ایجاد نشده است، بیان کرد: روان آب ایجادشده در سطح شهر، سبب تجمع گل‌ولای و رسوبات در جنوب شهر و اراضی کشاورزی شد، که در این مورد یک تخریب جزئی ایجاد شد ولی جای نگرانی وجود ندارد.

نوبخت:گزارش برآورد خسارت‌های سیلاب در کشور امروز تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود

سخنگوی دولت در جمع مردم سیل‌زده شهر ایلام گفت: گزارش برآورد خسارت‌های سیلاب در کشور امروز تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود.

محمدباقر نوبخت دقایقی پیش در جمع مردم سیل‌زده ایلام اظهار داشت: امروز از میزان خسارت‌های وارد شده برآورد کلی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه‌ریزی بر اساس دستور شخص رئیس جمهور موظف به رسیدگی فوری به مشکلات سیل‌زدگان است، افزود: امروز یک گزارش تهیه و به رئیس جمهوری تقدیم می‌کنیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: مردم نگران نباشند چرا که ما تمامی آسیب‌ها و خسارت‌ها را با دقت بررسی و برآورد می‌کنیم و سازمان برنامه‌ریزی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی گفت: اقدامات لازم برای همه عزیزانی که خسارت دیده‌اند و همچنین برای کارهای زیرساختی استان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

نوبخت با بیان اینکه به تمامی مشکلات رخ داده در اثر جاری‌شدن سیلاب رسیدگی می‌شود و هیچ‌کس از قلم نمی‌افتد، عنوان کرد: یک تیم فنی به‌منظور ارزیابی دقیق خسارت‌های ناشی از سیلاب در روزهای آینده به ایلام اعزام می‌شود.

وی گفت: امروز در جلسه ستاد بحران نیز که با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود، تمامی نکات را خواهیم شنید و بررسی‌های لازم را برای رفع مشکلات انجام می‌دهیم و در نهایت تصمیم‌گیری‌های مناسب اتخاذ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها