خیلی راحت کلاهبرداری می‌کند. دختران جوان و دم‌بخت طعمه او هستند و ترفندش کمک به کودکان سرطانی است. از بیش از پنج دختر کلاهبرداری کرده و پلیس هنوز موفق به دستگیری او نشده است.
کد خبر: ۸۴۹۵۲۸

روزهای پایانی شهریور امسال زنی با حضور در شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران، از خواستگارش به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش گفت: چند سال پیش شوهرم فوت کرد و من و فرزند خردسال با هم زندگی می‌کردیم. دو ماه پیش و به طور اتفاقی با مردی آشنا شدم که خودش را فردی پولدار و صاحب فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای معرفی می‌کرد. او با ابراز علاقه، از من خواستگاری کرد و خواست تا با او ازدواج کنم و مدعی شد حاضر است از فرزندم نیز نگهداری کند. جوان خواستگار را با خانواده‌ام آشنا کردم و او توانست اعتماد خانواده‌ام را جلب کند و قرار بود که تا چند هفته دیگر به طور رسمی خواستگاری انجام شده و بعد مقدمات ازدواجمان فراهم شود.

وی اضافه کرد: یک هفته قبل از مراسم خواستگاری، مرد جوان با من تماس گرفت و اعلام کرد برای تامین هزینه‌های درمان یک دختر سرطانی خردسال همراه دوستانش کمک مالی جمع‌آوری می‌کند، اگر دوست داشته باشم می‌توانم با پرداخت مبلغی برای درمان این کودک کمک کنم. با توجه به این که خودم نیز فرزندی داشتم، دلم به حال آن کودک سرطانی سوخت و پنج میلیون تومان به حساب او پرداخت کردم تا کمکی برای هزینه درمانی آن کودک شود. بعد از آن تماس جوان خواستگار به طور ناگهانی با من قطع شد. جست‌وجویم برای یافتن او بی‌نتیجه ماند تا این که از طریق یکی از دوستانم متوجه شدم جوان خواستگار کلاهبردار بوده و به همین شیوه سر یکی از اقوام او را نیز کلاه گذاشته و تحت تعقیب پلیس است. بنابراین تازه متوجه شدم چه کلاهی سرم رفته است و تصمیم به شکایت از خواستگار فراری و کلاهبردار گرفتم.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و با دستور بازپرس انصاری تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار شیاد آغاز شد تا این‌که در ادامه تحقیقات پلیسی، دختران جوان دیگری با حضور در پلیس آگاهی از مرد کلاهبردار شکایت کردند. ماموران با تحقیق از این مالباختگان متوجه شدند آنها نیز به شیوه‌ای مشابه شاکی نخست در دام همان خواستگار شیادی گرفتار شده‌اند که پلیس در تعقیب وی است و هر کدام از این دختران جوان به گمان این که او پول دریافتی را قرار است برای کمک به درمان یک دختر خردسال سرطانی صرف کند از 3 تا 10 میلیون تومان به حساب او پول پرداخت کرده‌اند و پس از ناپدید شدن خواستگار شیاد متوجه شده‌اند فریب خورده‌اند و او کلاهبردار است.

با افزایش شکایت‌ها روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و مشخصات و تصاویر به دست آمده از متهم فراری در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت تا با دستگیری وی راز کلاهبرداری‌هایش از دختران دم‌بخت فاش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها