دیدار از نمایشگاه «​همبودی انسان و جانوران در ایران»

200 هزار سال تجاوز انسان به زیستگاه حیوان

اولین نمایشگاه صنعت جانوری کشور ماه آینده برگزار می شود

ظرفیت ها و توانمندی های علمی و اقتصادی صنعت جانوری کشور در نمایشگاه و همایش علوم جانوری و ملزومات دام کوچک به معرض نمایش درخواهد آمد.
کد خبر: ۸۴۹۳۵۶
اولین نمایشگاه صنعت جانوری کشور ماه آینده برگزار می شود

به گزارش جام جم آنلاین، امیر حسین خجسته مسئول برگزاری این همایش اظهار داشت: این گردهمایی بزرگ تخصصی با هدف نشان دادن پتانسیل ها و ظرفیت های علمی، اقتصادی و زیست محیطی صنعت جانوری ایران تدارک دیده شده است تا ضمن آشنایی علاقمندان به این داشته های بی بدیل، بستری برای تشکیل بازارهای چند ملیتی و حتی بین المللی در کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: صنعت جانوری از آن جمله موضوعات کمتر شناخته شده ای است که تاکنون در کشور آن طور که باید و شاید به آن توجه نشده درحالی که در کشورهای پیشرفته به عنوان یک تجارت داغ و پرسود از آن نام برده می شود.

وی در تشریح این صرفه اقتصادی گفت: در دنیای امروز، علوم جانوری به عنوان علمی متنوع و صنعتی پویا شناخته می شود به طور نمونه تجارت اسب های مسابقه ای، تربیت سگ های پلیس و گارد و همچنین پرورش مار و عقرب برای مصارف دارویی و پادزهر همواره جزء پرسودترین این تجارت ها محسوب می شود.

خجسته در ادامه تاکید کرد: اولین نمایشگاه علوم جانوری و ملزومات دام کوچک قصد دارد به طور تخصصی و کارشناسانه به مقولات مرتبط با حیوانات بپردازد تا بدین ترتیب دامپزشکان، صاحبان صنایع دامی، کارشناسان، فعالان محیط زیست و همچنین دوستداران حیوانات بتوانند در تعامل با یکدیگر توان علمی و اقتصادی خود را افزایش دهند.

مسئول برگزاری نمایشگاه و همایش علوم جانواری در ادامه به گسترش فوبیا، ترس از حیوانات، اشاره کرد و افزود: دور شدن از طبیعت و محصور ماندن در زندگی شهری موجب شده تا بسیاری از افراد جامعه دچار فوبیا و ترس از حیوانات مختلف حتی گونه های اهلی و رام شوند که این امر باعث بالا رفتن سطح وحشت جامعه از پرندگان، خزندگان و حتی ماهی ها و حشرات شده است؛ از این رو تلاش شده تا نمایشگاه مذکور فرصتی در اختیار شهروندان قرار دهد تا بار دیگر به حیوانات نزدیک شوند.

وی با اشاره به حضور روانشناسان برجسته در این نمایشگاه تخصصی اذعان داشت: یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان فوبیای حیوانی، روش درمانی حساسیت‌زدایی است، در این روش فرد را با یک شیوه حساب شده در معرض موقعیتی که از آن ترس دارد قرار می‌دهند و با تکنیک های خاص، این وحشت غیر عادی را از فرد دور می کنند، این درحالی است که روانشناسان و کارشناسان برجسته این حوزه قصد دارند با همین تکنیک به صورت کاملا رایگان به درمان بیماران و مراجعه کنندگان این نمایشگاه بپردازند.

مسئول برگزاری نمایشگاه و همایش علوم جانواری خاطر نشان کرد: نمایشگاه و همایش علوم جانوری سوم لغایت ششم آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود که طی آن دامپزشکان، روانشناسان، صاحبان صنایع دامی و فعالان محیط زیست در قالب 60 غرفه به ارائه خدمات به علاقمندان و بازدیدکنندگان می پردازند.

خجسته در پایان اضافه کرد: ارائه دهندگان خدمات پزشکی، دارو، غذا و مکمل های حیوانی، پرورش دهندگان اسب، سگهای گارد، نگهبان و سایر حیوانات خانگی مجاز و همچنین آشنایی و عکاسی با حیوانات از دیگر غرفه های تدارک دیده شده در این نمایشگاه بزرگ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها