دکتر سرافراز در بازدید از خبرگزاری صداوسیما تاکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی برای عرصه جنگ نرم

مقابله با جنگ نرم برنامه‌ریزی شده دشمن جزو مسئولیت‌های قطعی رسانه ملی است و در این خصوص به دلیل این که با افکار عمومی سر و کار داریم، باید آگاهی‌بخشی کنیم.
کد خبر: ۸۴۸۸۳۴

رئیس رسانه ملی در حاشیه بازدید از خبرگزاری صدا و سیما درباره دیدار مدیران رسانه ملی با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر لزوم برنامه‌ریزی صدا و سیما برای مقابله با جنگ نرم گفت: در حال حاضر مشغول تبادل نظر با مدیران ارشد سازمان و کارشناسان بیرون از سازمان در ارتباط با این موضوع و برنامه‌ریزی برای شناخت محیط پیرامونی داخل و خارج کشور هستیم.

لزوم برنامه‌ریزی برای عرصه جنگ نرم

دکتر محمد سرافراز با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای عرصه جنگ نرم ادامه داد: مقابله با جنگ نرم دشمن جزو مسئولیت‌های قطعی رسانه ملی است و با توجه به این که ما با افکار عمومی سروکار داریم، باید آگاهی‌بخشی کنیم.

دکتر سرافراز:

به دلیل این که رادیویی و تلویزیونی هستیم باید از طریق خبرگزاری صدا و سیما خبرهای خیلی کوتاه و موثر تولید کنیم

وی با بیان این که رسانه ملی باید در مسائل مختلف فرهنگی کشور حرف برای گفتن داشته باشد، افزود: سازمان صدا و سیما در همه امور از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و داخلی و خارجی مسئولیت دارد.

خبرگزاری صدا و سیما باید به سمت تولیدات خبری بیشتر و حرفه‌ای برود

رئیس رسانه ملی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما خبرگزاری تازه تاسیس صدا و سیما تاکنون چقدر موفق بوده است، گفت: فکر می‌کنم این خبرگزاری در ابتدای راه است و تا همین مقدار هم که من دیدم و گزارش گرفتم خبرگزاری صدا و سیما باید به سمت تولیدات خبری بیشتر و حرفه‌ای در سطح داخل و خارج کشور پیش برود.

سرافراز با بیان این که محصولات و تولیدات خبرگزاری صدا و سیما باید قابل عرضه به همه جا باشد، افزود: خبرگزاری باید برای تمام مراکزی که نیاز به خبر دارند، محصولات و تولیدات خبری داشته باشد.

به سمت تولید خبرهای کوتاه و موثر بروید

رئیس رسانه ملی با اشاره به ویژگی بارز خبرگزاری صدا و سیما در مقایسه با دیگر خبرگزاری‌ها گفت: به دلیل این که رادیویی و تلویزیونی هستیم و می‌توانیم تولیدات تصویری داشته باشیم، باید این ویژگی را حفظ کنیم و از طریق خبرگزاری صدا و سیما خبرهای خیلی کوتاه و موثر تولید کنیم.

مقابله با جنگ نرم جزو مسئولیت‌های رسانه ملی است و با توجه به این که ما با افکار عمومی سروکار داریم، باید آگاهی‌بخشی کنیم

سرافراز همچنین درباره هدفش از بازدید امروز از خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: برای آشنایی بیشتر و خسته نباشید به همکاران و پیداکردن راه حل برای این که خبرگزاری به معنای واقعی در سطح داخلی و بین‌المللی داشته باشیم به اینجا آمده‌ام.وی در پایان با اشاره به کمبود امکانات خبرگزاری صدا و سیما گفت: درحد مقدورات باید کمک کرد تا ان شاءالله مشکلات حل شود.

رئیس رسانه ملی، صبح دیروز از خبرگزاری تازه تاسیس صدا و سیما بازدید کرد و از نزدیک در جریان عملکرد همه بخش‌های آن قرار گرفت.

در این بازدید که جبلی، معاون خبر رسانه ملی هم حضور داشت؛ دکتر سرافراز از نزدیک در جریان عملکرد تحریریه‌های تولید اخبار و گزارش از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و ورزشی اداره کل اخبار داخلی و سایر بخش‌ها قرار گرفت. این دومین حضور دکتر سرافراز در مجموعه‌های خبری سازمان صدا و سیما پس از عهده‌دار شدن ریاست رسانه ملی است؛ پیش از این ایشان از شبکه بین‌المللی خبر بازدید کرده بود.

بر اساس این گزارش؛ اسفند سال گذشته واحدمرکزی خبر(سابق) که زیر مجموعه معاونت سیاسی(سابق) بود با تغییر نام معاونت سیاسی به معاونت خبر، آن واحد نیز به خبرگزاری صدا و سیما تغییر عنوان داد تا علاوه بر تغذیه برنامه‌های خبری صدا و سیما، به عنوان یک منبع خبری موثق در اختیار مخاطبان در داخل و اقصی نقاط جهان قرار بگیرد. شکل‌گیری یک خبرگزاری در معاونت خبر رسانه ملی، به این معناست که مخاطبان می‌توانند هر زمان و در هر جا به اخبار موثق و روز دسترسی داشته باشند. خبرگزاری صدا و سیما علاوه بر این که اخبار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی علمی و ورزشی را به صورت مکتوب در اختیار عموم می‌گذارد، امکان دسترسی به عکس و فیلم را برای کاربران فراهم آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها