ابزارهای قتل غیرقابل باور

از میان این دو مورد کدام ترسناک‌تر است؟ دیدن مردی اسلحه به دست در کوچه‌ای تاریک یا روبه‌رو شدن با زنی معلول با پای مصنوعی به همراه یک چتر و قاشق مرباخوری در دستش؟ همه شما به طور غریزی مرد اسلحه به دست را انتخاب خواهید کرد اما با این وجود پیشنهاد ما این است که اگر در واقعیت با این دو رو‌به‌رو شدید از مورد دوم خیلی بیشتر بترسید چرا که مرد اسلحه به‌دست فقط یک سلاح، اما زن معلول حداقل سه سلاح برای کشتن شما در دست دارد! قبول ندارید؟ گزارش این هفته را بخوانید تا با بی‌آزارترین اشیای روی زمین که در سال‌های اخیر از آنها به عنوان آلت قتاله استفاده شده است، آشنا شوید .
کد خبر: ۸۴۷۸۱۹

قتل با چتر سمی

هفتم سپتامبر 1978 یک نویسنده به نام جورجی مارکوف، مثل همیشه در حال قدم زدن به طرف ایستگاه اتوبوس برای رسیدن به محل کارش در خبرگزاری بی.بی.سی بود که ناگهان پس از ضربه‌ای کوچک، سوزش عجیبی در ناحیه پشت ران راستش احساس کرد.

اما زمانی که پشت سرش را نگاه کرد با مردی ناآشنا که چتری در دست داشت روبه‌رو شد. مرد غریبه به خاطر اصابت چترش با پای جورجی عذرخواهی کرد و بلافاصله از محل دور شد. اگرچه جورجی در آن لحظه این اتفاق را یک حادثه تصادفی کوچک و سوزش پشت پایش را ناشی از نیش یک حشره قلمداد کرد اما درست چند ساعت بعد از این اتفاق، متوجه ملتهب شدن جای ضربه و سوزش غیرعادی آن شد. وی که نسبت به این سوزش احساس خوبی نداشت، ماجرای صبح را برای یکی از همکارانش تعریف کرد. اما قبل از تمام شدن شیفت کاری آن روز چنان تبی بدن وی را فرا گرفت که دوستانش او را به بیمارستان رساندند، ولی کار از کار گذشته بود چرا که جورجی درست چهار روز بعد از برخورد چتر با پایش جان باخت.چند روز بعد؛ نتایج حاصل از پزشک قانونی مشخص کرد که گلوله‌ای بسیار ریز، حاوی سم کشنده ریسین به پشت پای راست جورجی تزریق شده که بدون شک این اتفاق باعث مرگ او شده است.

بعدها مشخص شد که مرد چتر به دست عامل ترور جورجی مارکوف بوده است. پس از تحقیقات، معلوم شد آن چتر در حقیقت اسلحه‌ای برای شلیک زهر به طرف مقتول بوده است. این چترها اغلب به نحوی طراحی می‌شوند که با فشار ماشه،‌ به بدن قربانی زهر تزریق کند. اگرچه با تلاش محققان پرده از راز مرگ مارکوف برداشته شد اما هیچ‌گاه قاتل وی شناسایی و دستگیر نشد.

قتل نامزد با قوطی کنسرو

اگر به شما فهرستی از مواد اولیه کنسرو نخودفرنگی، هویج و مرغ بدهند، و از شما درباره وجه مشترک آنها بپرسند، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، سوپ مرغ است. اما برخلاف حدسی که همه ما زدیم،در این بخش وجه مشترک همه این مواد، قتل است.

لیندا جکسون، زنی است که ژوئن 2015 به جرم ضرب و شتم شدید دیوید رویز نامزد 59 ساله خود توسط پلیس بازداشت شد. شدت صدمات به دیوید به قدری شدید بود که وی دو روز بعد درگذشت.

او در دادگاه اعتراف کرد که در آن لحظه به قدری خشمگین بود که قوطی‌های کنسرو نخودفرنگی و هویج دم دستش را برداشته و با آنها به سر و صورت نامزدش کوبیده است، اما با این حال قصد کشتن او را نداشته و برای تخلیه عصبانیتش به دیوید حمله‌ور شده است، اما با این وجود هیچ‌یک از دفاعیات وی مورد قبول قاضی واقع نشد و در نهایت لیندا که هیچ‌گاه گمان نمی‌کرد با یک درگیری باعث کشته شدن نامزدش شود، به جرم قتل عمد محکوم شد. اگرچه دادگاه کالیفرنیا هیچ‌گاه انگیزه وی برای ارتکاب قتل را نفهمید اما با این وجود، مجازات حبس ابد برای او در نظر گرفته شد.

قتل با قاشق مرباخوری

اخبار مربوط به قتل و جنایات ازآن نوع اتفاقاتی است که بدون شک خنده بر لبان هیچکس نمی‌نشاند. این واقعیت تنها در یک صورت نقض می‌شود آن هم زمانی است که قاتل از میان تمام آلات قتاله موجود در جهان، قاشق مربا‌خوری را برای ارتکاب جنایت انتخاب کند.

انتشار این داستان عجیب زمانی آغاز شد که یک معتاد هروئینی به نام ریچارد کلر، سال 2003 به جرم قتل معتادی دیگر دستگیر شد.

آتش این جنایت زمانی روشن شد که جر و بحثی ساده بین کلر و تیموتی اتفاق افتاد. در میان جدال، کلر برای این‌که دل خود را کمی خنک کند قاشق مربا خوری نزدیکش را به طرف سر تیموتی پرتاب کرد، اما در کمال ناباوری تیموتی لحظاتی بعد به زمین افتاد و مرد.

کلر پس از دستگیری، در دادگاه اعتراف کرد که دعوا زمانی بالا گرفت که مقتول گوشی تلفن همراهی را که قرار بود برای خرج مواد مخدر فروخته شود گم کرد. او نیزدر مقابل قاشق مرباخوری را به سر تیموتی کوبیده است. اما از بدشانسی ضربه وارده یکی از سرخرگ‌های اورا پاره کرده و باعث خونریزی داخلی در ناحیه بین مغز و جمجمه او شده است.

او در طول محاکمه اظهار کرد که در ابتدا تیموتی با کوبیدن سرش به صورت او، برخورد فیزیکی را آغاز کرده و پرتاب قاشق به طرف مقتول فقط یک دفاع شخصی ساده در برابر ضربه‌ای که تیموتی به او وارد کرده، بود.

اگرچه کلر در این دادگاه تبرئه شد اما درست هفت سال بعد به جرم ارتکاب به قتلی دیگر دستگیر و به 27 سال حبس مجازات شد.

قتل با در توالت فرنگی

در سال 2006 مردی به نام ماوین هیل پس از مدت‌ها، تصمیم به اتمام رابطه پنهانی خود با خدمتکار خانه‌اش گرفت، اما برخلاف انتظار او پایان دادن به این رابطه به هیچ وجه آنطور که برنامه‌ریزی کرده بود،پیش نرفت.

زمانی که او، کریستینا ایوبنکس، خدمتکار 28 ساله خود را در جریان تصمیم خود قرار داد،کریستینای دلشکسته به جای پذیرفتن آن، هیل را تهدید کرد که ماجرای خیانت او را به همسرش خواهد گفت.در ادامه جرو بحث آنها، تهدیدات کریستینا به حدی بالا گرفت که هیل به‌شدت عصبانی شد و کنترل خود را از دست داد.

او کشان کشان خدمتکار را به طرف دستشویی برده و این قدر سر او را به در توالت فرنگی کوبید که دخترک بالاخره از نفس افتاد و جان سپرد. پس از آن هیل، به گردن دختر قلاده‌ای بسته و پیکر بی‌جان او را به سمت خودرواش کشید و در نهایت او را درون دریاچه نزدیک خانه‌اش انداخت.

اما از آنجا که ماه پشت ابر نمی‌ماند پلیس ماجرا را فهمید و او را دستگیر کرد. دادگاه نیز ماروین را متهم اصلی این پرونده دانست و او را به حبس ابد و البته با امکان آزادی مشروط پس از گذراندن 51 سال حبس محکوم کرد. اگرچه با توجه به این‌که ماروین در آن زمان 49 سال داشت احتمالا آنقدر‌ها عمر نخواهد کرد تا بتواند رنگ آزادی مشروط را ببیند.

قتل شوهر با پای مصنوعی

چندی پیش زنی بی‌خانمان به نام دبراهویت از جانب دادگاه لافایت در ایالت لوئیزیانا به جرم قتل همسر 47 ساله خود متهم شد. در این پرونده قاضی معتقد بود که این زن، به وسیله پای مصنوعی خود به حدی شوهرش را مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار داده که مرد بیچاره پس از تحمل درد و رنج فراوان جان سپرده است.

در این پرونده نتایج پزشک قانونی حاکی از آن بود که همسر این زن به دلیل خفگی، ضربات پی در پی چاقو و اشیای دیگر ازپا درآمده و سپس در حالی که هنوز جان در بدن داشته در محلی تنها رها شده است.

جالب اینجاست که طی محاکمه‌های صورت گرفته دبرا اعتراف کرد که در این جنایت تنها نبوده و به همراه یک شریک عشقی دیگر به نام جان رامین مرتکب قتل همسرش شده است. وی در جلسه دادگاه رو به قاضی اعتراف کرد که مسئولیت ضربات چاقوی وارده به شوهرش را می‌پذیرد اما در نهایت این جان بوده که با خفه کردن همسرش، کار را تمام کرده است. دبرا دلیل ارتکاب به این جنایت را ترس از همسرش می‌دانست، اگرچه هیچ یک از حضار و آشنایان او صحت این ادعا را تاکید نکردند و در نهایت دبرا و جان هر دو به حبس ابد محکوم شدند.

دینا فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها