ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست سران کشورهای عضو شورای کشورهای مستقل همسود گفت: نیروهای نظامی روسیه در سوریه نتایج چشمگیری به دست آورده‌اند.
کد خبر: ۸۴۶۶۶۴

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: سربازان ما با حمله به اهدافی که از قبل با سوری‌ها توافق کرده بودند چه از هوا و چه از دریا توانستند نتایج چشمگیری به دست آورند. آنها صدها مرکز عملیاتی و انبار سلاح داعش را از بین برده و صدها تروریست را به هلاکت رساندند و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی آنان را نابود کردند. پوتین خاطرنشان کرد متعهد به تشکیل بزرگ‌ترین ائتلاف برای مبارزه با تروریست‌ها و افراطیون است. وی گفت: روسیه مکررا درباره خطر تقویت نیروهای افراطی در این منطقه هشدار داده و در همه سطوح و به شکلی همیشگی بر لزوم پیوستن نیروهای جامعه بین‌الملل به جنگ با گروه‌های افراطی تاکید کرده است. ما با این پیش زمینه احساس وظیفه کردیم که دست به اقدامات ملموس در جنگ با گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه بزنیم.

سخنان پوتین درحالی بیان می‌شود که نیروی دریایی روسیه روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد برای حمله به مواضع داعش با استفاده از ناوهای جنگی مستقر در دریای مدیترانه، به حالت آماده‌باش درآمده است. ژنرال آندری کاتاپولوف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه برنامه‌های رزمی این ارتش برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره داعش را تشریح کرد و گفت ناوهای روسی مستقر در مدیترانه و دریای سیاه به محض صدور دستور توسط فرماندهان ارشد، آماده حمله به مواضع داعش در سوریه هستند. / ایسنا و فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها