مدیر جهاد کشاورزی سردشت آذربایجان غربی گفت: با آغاز برداشت انگور سیاه دیم از تاکستان‌های سردشت، پیش‌بینی می‌شود امسال 24 هزار تن انگور از این تاکستان‌ها برداشت و روانه بازار شود.
کد خبر: ۸۴۵۸۰۶

رسول سعیدیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برداشت این محصول ارگانیک هر سال از اواخر شهریور و اوایل مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

وی گفت: در شهرستان سردشت در مجموع 4750 هکتار تاکستان انگور سیاه وجود دارد که از این مقدار 4400 هکتار آن بارور بوده و بقیه به‌صورت نهال است.

سعیدیان اضافه کرد: میزان تولید سالانه انگور سیاه دیم در سردشت بیش از 24 هزار تن است که با توجه به وضعیت مطلوب و عملکرد خوب تاکستان‌های منطقه، میانگین برداشت در هر هکتار در سال جاری به 5/5 تن در هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که با آغاز کار برداشت این محصول به صورت فصلی هر ساله برای بیش از 6000 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود، افزود: بیش از 80 درصد این محصول کاملا ارگانیک به کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان آذربایجان غربی ارسال می‌شود و بقیه به صورت تازه خوری و مویز و شیره انگور به مصرف داخلی می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به افت قیمت این محصول در سال جاری گفت: متاسفانه در کارخانه‌های صنایع تبدیلی هنوز کنستانتره سال‌های قبل به علت رکود بازار جهانی باقی مانده و به همین علت، به کشورهای منطقه نیز صادرات خوبی صورت نگرفته که این مسأله باعث شده قیمت انگور در سال جاری دچار افت شود. وی افزود: قیمت‌های این محصول اکنون مطلوب نیست، به همین علت مسئولان در تلاش هستند با اتخاذ تدابیر لازم این مشکل را برطرف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها