اذعان یک مقام دیگر آمریکا به ناکارآمدی سیاست‌ها در سوریه

پس از آن‌که چند روز پیش باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های این کشور به شکست برنامه‌ها و سیاست‌های این کشور در سوریه اذعان کرد، حال مقامات دیگر آمریکایی نیز بر ناکارآمدی این سیاست‌ها تاکید می‌کنند. یکی از این مقامات رابرت فورد است که در فاصله سال‌های 2010 تا 2014 سفیر آمریکا در دمشق بود.
کد خبر: ۸۴۵۷۸۳

فورد در بحبوحه درگیری‌ها در سوریه از مقام خود استعفا داد. وی اکنون در مصاحبه با برنامه خبری ـ تحقیقی «فول مژر» درباره دلایل استعفای خود گفته است: دلیلش این بود که دیگر نمی‌توانستم از سیاست دولت آمریکا در سوریه دفاع کنم.

وی سپس سه بار تکرار کرد که می‌دانست سیاست آمریکا در سوریه «کارآمد» نخواهد بود. فورد اندکی پس از استعفا نیز به سی‌.ان‌.ان گفته بود نمی‌تواند از سیاست آمریکا دفاع کند زیرا این روش قادر به رسیدگی به ریشه‌های درگیری یا تهدید افراط‌گرایی از سوی داعش نیست.

رابرت فورد پس از آن استعفا کرد که مقام‌های دولت آمریکا گفتند اوباما طرح آموزش و تجهیز مخالفان به اصطلاح میانه‌رو را تائید کرده است. این برنامه 500 میلیون دلاری در روزهای گذشته به پایان رسید زیرا با گذشت زمان زیادی تنها تعداد اندکی برای مبارزه با تروریست‌های داعش آماده شدند. همچنین بسیاری از تسلیحاتی که آمریکا برای شورشیان میانه‌رو ارسال کرده بود، به دست القاعده و دیگر گروه‌های تروریست افتاده است.

فورد در ادامه و در پاسخ به این‌که آیا آمریکا بحران پناهجویان را به‌درستی مدیریت می‌کند، گفت: این تراژدی انسانی وحشتناک است و تلاش برای مدیریت مشکل پناهجویان در اروپا اصلا مساله پناهجویان را حل نمی‌کند زیرا علت آن جنگ مصیبت‌‌بار و ویرانی شهرهای سوریه است که اکنون تعداد کشته‌های آن به بیش از 200 هزار نفر رسیده است. متاسفانه اگر اجازه دهیم بحران سوریه بدتر شود، این آمار به حدود 400 هزار نفر نیز می‌رسد.

به گفته سفیر سابق آمریکا، سوریه به دولت وحدت ملی جدیدی نیازمند است که بتواند به افراط‌گرایی خاتمه داده و با حمایت بین‌المللی این کشور را دوباره بسازد. وی افزود: شما با این کار نه‌تنها مانع خروج بیشتر آوارگان می‌شوید، بلکه ساکنان خارج شده سوریه را به بازگشت ترغیب می‌کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها