پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، استفاده از بازی‌های رایانه‌ای پرتحرک می‌تواند شرایط جسمی و روحی کودکان اوتیسم را بهبود بخشیده و این موضوع به‌ویژه در زمینه اختلالات بینایی این گروه از کودکان کارکرد دارد.
کد خبر: ۸۴۵۱۱۸

براساس این پژوهش‌ها، استفاده از این روش بازی‌های تمرینی که در حقیقت نوعی بازی‌های ویدئویی جهت انجام فعالیت‌های عملی محسوب می‌شود، پتانسیل کافی برای اضافه شدن به روش‌های درمانی کودکان مبتلا به اوتیسم و گروهی از این افراد را که از اختلالات بینایی رنج می‌برند داشته و می‌تواند محرک‌های موجود در سیستم عصبی آنها را تقویت کند.یکی از پژوهشگران این تحقیق می‌گوید: عملکرد اجرایی، سبب بالا رفتن سطح هوش شده و این موضوع به ما اجازه می‌دهد تا برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. این موضوع می‌تواند به افراد در تغییر نوع افکار و برنامه‌ریزی‌های خود در هنگام تغییر نقشه کمک کرده و همچنین به آنها توانایی سرکوب رفتارها و افکار نامناسب را می‌دهد. این مساله از این نظر دارای اهمیت است که به این گروه از افراد امکان داشتن استقلال هنگام رسیدن به سنین بزرگسالی را داده و موجب می‌شود آنها خود قادر به انجام فرآیند تصمیم‌گیری باشند.

پژوهشگران در این مطالعات از یک بازی تلفیقی با نام Makoto arena استفاده کردند که دارای فضایی وسیع به شکل مثلث بوده و در نقاط مختلف آن ستون‌هایی نصب شده است. برای بررسی دقیق‌تر موضوع، پژوهشگران از 17 کودک و نوجوان مبتلا به اوتیسم که همگی در سنین مدرسه قرار داشتند و در آنها عارضه اختلالات بینایی ویژه اوتیسم ASD شناسایی شده بود، استفاده کرده و آنها را به مدت دو دقیقه در فضای این بازی قرار دادند.

بیشتر این کودکان با مشکلات ناشی از اختلال محرک‌ها و عملکرد روبه‌رو بودند.‌ در این محوطه، کودکانی که دارای اختلال بینایی اوتیسم بوده و فعالیت‌های جسمانی کمتری داشتند و استفاده از این بازی سبب افزایش مهارت‌های عملکردی آنها شد. در این مطالعات پژوهشگران به‌وضوح شاهد بهبود سرعت عمل، اجرای حرکات مختلف و مهارت‌های پاسخ به محرک‌ها بین کودکان مبتلا به اوتیسم، پس از تکرار چندباره این بازی‌ها بودند.

منبع‌: bbcnews

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها