سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی با تجلیل از پیرغلامان برگزیده به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۴۴۱۴۹

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم در مراسم اختتامیه این اجلاس در حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: اگر عاشورا درست نقل شود، نسل‌های بشری بهترین بهره را برای اصلاح جامعه خواهند برد. تمام فضایل انسانی سال 61 هجری در تابلویی به نام عاشورا به نمایش گذاشته شد و امام حسین(ع) با قیام خود، نسخه کاملی از انسان کامل را به جهانیان نشان داد. معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما با تاکید بر این‌که عاشورا باید به شکل واقعی به مردم نشان داده شود، افزود: پیرغلامان و خادمان حسینی باید این واقعه عظیم را در قالب های مرثیه‌سرایی، مداحی، شعر و سخنرانی نقل کنند.

موسوی‌مقدم گفت: امام حسین(ع) نسخه کاملی از قرآن ناطق و انسان کامل را در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت. یکی از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا دشمن‌شناسی است که در هر زمانی باید به آن توجه کرد. وی با بیان این‌که امروزه جهان در تسخیر رسانه‌هاست، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز در انحصار استکبار، قدرت و ثروت است و مدیریت فرهنگی و سیاسی جهان از سوی صهیونیسم رقم می‌خورد. دشمنان با بهره‌گیری از این ضعف بیماری فرهنگی، سیاسی به رذایل خود جولان می‌دهند و چهره تابناک اسلام را این‌گونه معرفی می‌کنند.

سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور 700 پیرغلام و مداح ملی و 40 مهمان خارجی از 19 کشور جهان از جمله ترکیه، آلمان، آرژانتین، مالزی، هندوستان، تاجیکستان، عراق، تانزانیا، نیجریه، قطر و میانمار 13 مهرماه در لارستان شروع شد و از 14 تا 16 مهر در شیراز ادامه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها