رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خبر داد

پرواز 6 نفر از مجروحان حادثه منا به سمت تهران

جانباختگان حادثه منا در تهران تشییع شدند

صدها هزار نفر از مردم خداجوی تهران پیکر پاک ۸ تن از جانباختگان حادثه منا را از مقابل دانشگاه تهران تشییع کردند.
کد خبر: ۸۴۲۱۵۱
جانباختگان حادثه منا در تهران تشییع شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛پیکر پاک این جان باختگان از مقابل درب جنوبی دانشگاه تهران به سمت خیابان ولیعصر تا چهارراه کالج تشییع شد.همزمان با تهران مراسم مشابهی در استان های فارس ، ایلام ، خراسان رضوی و جنوبی ، اردبیل ، چهارمحال و بختیاری ، اصفهان ، البرز ، قم ، یزد و گلستان در حال برگزاری است.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گفت: فاجعه منا نتیجه سهل انگاری مسئولان رده بالای عربستان سعودی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری در مراسم تشییع پیکرهای پاک هشت تن از جانباختگان فاجعه منا با تسلیت درگذشت جمعی از حجاج ایرانی در این فاجعه افزود: کسانی که با حج آشنا هستند می دانند که طریق جمرات حادثه خیز است و در سال های قبل هم حوادثی با مقیاس کوچکتر رخ داده پس سوال ما این است که آیا نباید سعودی ها برای این امر پیش بینی لازم را داشتند و چرا پیش بینی لازم را نکردند؟

سرپرست سابق حجاج ایرانی گفت: علت فاجعه سهل انگاری مسئولان رده بالای سعودی است و نه سهل انگاری چند مسئول رده پایین.

آیت الله محمد محمدی ری شهری همچنین با بیان آیاتی از سوره های نساء و حج افزود: خداوند به درگذشتگان این فاجعه وعده روزی نیکو داده و رسول اکرم (ص) هم فرموده اند هر که در حال احرام از دنیا برود روز قیامت در حال تلبیه گویی مبعوث خواهد شد.

وی گفت: در جایی دیگر رسول اکرم (ص) فرموده اند هر که در حال رفتن و یا برگشتن مکه از دنیا برود از هول عظیم قیامت مصون خواهد بود و حساب و محاسبه ای ندارد و به او خطاب می شود بدون حساب وارد بهشت شود.

از 104 پیکر جان باخته این حادثه که دیروز به میهن اسلامی بازگشت هشت پیکر در تهران تشییع می شود.پیکر این افراد در بهشت زهرا (س) دفن خواهد شد.پیکر دیگر جان باختگان حادثه منا به شهرستان ها منتقل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها