مراسم 24 ساعته شدن سیمای اردوی شبکه سحر

سرافراز: فاجعه منا در طول حکومت آل سعود بی سابقه بود

رئیس رسانه ملی گفت: شبکه‌های جدید طبعاً باید تعاملی باشند و نمی‌توانند با مخاطب به صورت یک طرفه صحبت کنند. بخشی از این تعامل در محیط وب و فضای مجازی امکانپذیر خواهد شد و ما به این سمت حرکت می کنیم.
کد خبر: ۸۴۰۸۹۹
سرافراز: فاجعه منا در طول حکومت آل سعود بی سابقه بود

آیین 24 ساعته شدن شبکه سحر صبح امروز با حضور محمد سرافراز رئیس رسانه ملی، محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما و جمعی از مدیران شبکه سحر در سالن رضوان سازمان صدا و سیما برگزار شد.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه این مراسم ضمن تبریک به مناسبت 24 ساعته شدن سیمای اردوی شبکه سحر، گفت: سیمای اردوی شبکه سحر به مجموعه کانال‌های این شبکه که 24 ساعته فعالیت می‌کردند، اضافه شد و امیدواریم این اتفاق باعث ارتباط بیشتر با اردو زبانان در کل منطقه شبه قاره هند باشد.

به گزارش فارس، محمد سرافراز افزود:‌ حفظ زبان اردو در حال حاضر و در حوزه شبه قاره هند و در کنار زبان فارسی به این دلیل که اشتراکات زبان فارس و اردو بسیار است، موضوعیت دارد.زبان فارسی تاریخ چند صد ساله دارد و مردم شبه ‌قاره هند نیز با زبان فارسی آشنا هستند.

وی افزود: همچنین این زبان در بسیاری از نقاط دنیا کاربرد دارد و آنچه آن را برجسته کرده است اشعار فارسی است که بسیاری از مردم این منطقه اشعار فارسی را حفظ بودند و این امتیاز بزرگی برای ما فارسی‌زبانان است. امیدواریم سیمای اردوی شبکه سحر پل ارتباطی برای ترویج زبان و فرهنگ فارسی باشد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به جدایی زبان فارسی از منطقه شبه قاره هند، گفت: بعد از ورود استعمار انگلیس به این منطقه سعی کردند تا این زبان را از شبه قاره هند جدا کنند ولی ما می‌‌خواهیم که همزمان با 24 ساعته فعالیت‌های سیمای اردوی شبکه سحر این موضوع را احیا کنیم.

سرافراز درباره لزوم 24 ساعته شدن سیمای مختلف سحر گفت: شبکه‌های برون‌مرزی به عنوان نوع مخاطب و برنامه‌هایشان و همچنین برای حفظ هویتشان برای مخاطب لازم است که به صورت 24 ساعته فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این شبکه‌ها امکان استفاده از ظرفیت‌های انسانی و فنی است و نکته مهم در این میان این است که این شبکه‌ها با بودجه‌ای که خودشان در اختیار داشتند توانستند این شبکه را به صورت 24 ساعته راه‌اندازی کنند که این موضوع آن هم در شرایط مالی سازمان قابل تقدیر و تشکر است.

رئیس سازمان صدا و سیما درباره تعامل بین مخاطب و شبکه‌ها گفت: شبکه‌های جدید طبعاً باید تعاملی باشند و نمی‌توانند با مخاطب به صورت یک طرفه صحبت کنند.بخشی از این تعامل در محیط وب و فضای مجازی امکانپذیر خواهد شد. به این صورت که مخاطب در این شبکه‌ها حضور داشته و می‌تواند درباره تک تک برنامه‌های خود نظر دهد و در جهات مختلف در برنامه‌سازی با مسئولان شبکه در تعامل باشد.

وی ادامه داد: در روز عید غدیر تولیدات این شبکه به کمیت 24 ساعته و با کیفیت بالایی آغاز به کار خواهد کرد.همچنین امکان زیاد شدن شبکه‌ها نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

سرافراز درباره ماهواره‌های KA گفت: ماهواره‌های KA جدید است و نوع فعالیت آن به این صورت است که این امکان را برای مخاطب ایجاد می‌کند که علاوه بر تماشای برنامه تبادل نظر نیز داشته باشد که ماهواره‌های فعلی این قابلیت را ندارند به این صورت ما بیشتر به صورت تعاملی شدن شبکه‌ها پیش خواهیم رفت.امیدوارم که سیمای اردوی شبکه سحر در همه حوزه‌ها از جمله سیاسی، فرهنگی، دینی و ... شبکه پر مخاطب و تاثیرگذاری باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فاجعه منا، اظهارکرد:‌ در حال حاضر در شرایطی قرار گرفتیم که عید مسلمانان به عزا تبدیل شد.هفته گذشته و درست در روز عید قربان حادثه بسیار تلخی در منطقه منا برای حجاج مسلمان اتفاق افتاد اما نکته‌ای که در این بین مورد نظر است این است که متأسفانه دولت عربستان سعودی هیچ توجیه و دلیلی برای این فاجعه ندارد.

رئیس رسانه ملی افزود:‌ به هر حال هر فاجعه‌ای که اتفاق می‌افتد و هزاران نفر در آن جان خود را از دست می‌دهند آن هم مسلمانانی که برای زیارت خانه خدا رفته بودند باید فردی پاسخگوی مسئولین سایر کشورها باشد و بگوید که چرا راه مسلمانان را بسته‌اند.جالب است که دولت عربستان سعودی هنوز هم می‌گوید که در حال بررسی این فاجعه هستیم.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: با توجه به اینکه اغلب کشورهای مسلمان در طول سال‌های اخیر هزینه‌های بسیاری برای امنیت حجاج خود به عربستان سعودی پرداخت کرده بودند اما این امنیت رعایت نشده و باید بگویم در طول حکومت آل‌سعود چنین فاجعه‌ای بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: به هر ترتیب هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد رسم بر این است که امدادگران در محل حادثه حضور پیدا کنند که به کمک مجروحان بیایند اما در شرایطی که عربستان سعودی اعلام کرده بود هلی‌کوپترهای امداد نیز در اختیار ما قرار دارد، اما از آنها استفاده‌ای نکرده و امدادگران نیز به موقع در صحنه حادثه حاضر نشدند.

سرافراز گفت: هیچ تصویری مبنی بر امدادرسانی عربستان ثبت نشده و علاوه بر این آنطور که شنیدیم هر فردی که با دوربین و یا تلفن همراه خود مشغول ضبط تصاویر بوده دوربین او را گرفته‌اند و نگذاشتند که تصویربرداری کند.از دولت سعودی این انتظار می‌رفت که راه را باز کنند و مردم مسلمان را نجات بدهند که متأسفانه این اتفاق هم نیفتاد و افرادی که نجات پیدا کردند می‌گویند که 5 ساعت زیر دست و پای مردم و در بدترین شرایط به سر می‌بردیم.در شرایطی که هیچ فردی به کمک ما نمی‌آمد تا همین طور تعداد تلفات بالا رفت.

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره فاجعه منا گفت: نکته بعدی این است که چرا تکلیف پیکرهای بی‌جان مسلمانان را مشخص نمی‌کنند.ما خودمان در سازمان صدا و سیما و در تلویزیون هنوز خبر موثقی به دستمان نرسیده که چه زمانی پیکرهای مسلمانان به ایران خواهد آمد.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: عربستان سعودی نمی‌گذارد تا جنازه‌ها تحویل خانواده‌ها داده شود و نمی‌خواهند ابعاد قضیه روشن شود تا مشخص شده چند نفر کشته از کل کشورهای مسلمان جهان در آن حادثه بوده‌اند.چنین رفتاری از سمت عربستان سعودی بسیار تأسف‌بار و غیرقابل توجیه است اما اگر از نگاه حقوق بین‌الملل به موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که قابل پیگیری است.

وی گفت: وقتی یک عده زائر و یا حتی توریست به کشوری می‌روند آن کشور مسئول نگهداری امنیت و جان آنها است اما سعودی اینطور عمل نکرد و حتی رسانه‌‌هایشان هم در پاسخ به سوالات رسانه‌های دیگر فرافکنی می‌کنند.

سرافراز افزود: لازم بود عربستان سعودی عذرخواهی کند و یا لااقل پیکرهای بی‌جان حجاج را تحویل خانواده‌هایشان دهد اما این در شرایطی است که تا همین لحظه حتی نگذاشتند افرادی برای شناسایی مفقودین به عربستان سفر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها