پارسال یک باغ وحش در بریتانیا با ممنوع کردن مصرف موز خبرساز شد. مسوولان این باغ وحش می‌گفتند، موز برای میمون‌ها زیادی قند دارد، پرکالری است و حتی می‌تواند باعث بیماری‌هایی مثل دیابت نوع دوم شود. اما در مورد آدم‌ها چطور؟
کد خبر: ۸۳۸۶۹۸
آیا موز ارزش این همه کالری را دارد؟

به گزارش سلامانه، جواب کارشناسان منفی است. موز به خاطر پتاسیم زیادی که دارد، شناخته شده است. یک موز متوسط حدود 12 درصد از پتاسیم روزانه مورد نیاز انسان را تأمین می‌کند. کسانی که پتاسیم کافی مصرف می‌کنند، از خطر سکته دورتر می‌شوند.

یک موز متوسط حدود 102 کالری، 17 درصد از ویتامین سی مورد نیاز بدن و 3 گرم فیبر دارد. هم چنین حاوی 27 گرم کربوهیدرات و 14 گرم قند است. همین کربوهیدرات و قند است که عده ای را می‌ترساند؛ اما در عین حال می‌تواند به راحتی انرژی از دست رفته را به خصوص در ورزشکاران، به بدن برگرداند.

علاوه بر این، موز حاوی سروتونین و دوپامین هم هست. وقتی استرس و افسردگی سیستم گوارشی را به هم می زند، موز می‌تواند گزینه مناسبی برای بهبود وضعیت روحی و جسمی باشد.

با توجه به این که موز در مناطقی که ماه‌ها باران نمی‌بارد پرورش می‌یابد،‌ بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس روی پروژه تولید موزهایی سرمایه گذاری کرده‌اند که دستکاری ژنتیک شده‌اند و می‌توانند کمبود ویتامین آ در کودکان مناطق محروم را برطرف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها