در روزهای آخر تابستان به سر می‌بریم و ممکن است وزش بادهای شدید تا حدودی موجب خشک شدن پوست‌تان شود. بابت این مساله هیچ نگران نباشید زیرا درمان آن هم در طبیعت پاییزی نهفته است. با ما همراه شوید تا میوه‌ها و سبزیجات پاییزی مفید برای پوست را بشناسید و بتوانید طی فصل زیبا و رنگارنگی که در آن قرار دارید از آنها استفاده کنید.
کد خبر: ۸۳۸۳۰۱
زیبایی در روزهای پاییزی

سیب: حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با چروک‌ها مبارزه می‌کند، خطوط چهره را تلطیف می‌نماید و جوانی و انعطاف‌پذیری را به پوست هدیه می‌کند.

برای تازگی بخشیدن به پوست‌‌تان، تکه‌ای پنبه را داخل آب سیب تازه که خودتان گرفته‌اید فروبرده و آن را به همه جای صورت‌تان بمالید. شما می‌توانید همچنین آبپاشی مناسب صورت از پلاسکو تهیه کنید، آب سیب را داخل آن بریزید و محتویات آبپاش را به صورت‌تان بپاشید.

برای نرم کردن پوست یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با یک فنجان سرخالی آب سیب بجوشانید و اجازه دهید این مایع آنقدر بجوشد تا حالت ژله‌ای پیداکند. ماسک به دست آمده را روی صورت‌تان قراردهید و هرگاه کاملا خشک شد صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

اگر می‌خواهید چین و چروک‌ها را از چهره خود بردارید، یک سیب پوست نکنده را رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست‌تان قرار دهید.

یک ماسک دیگر هم با استفاده از سیب، عسل و مریم گلی به شما یاد می‌دهیم. سیبی کوچک را به چهار قسمت تقسیم کنید و قسمت وسط آن را دور بیندازید. آن را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری برگ تازه مریم‌گلی داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و اجازه دهید آنقدر با هم مخلوط شوند تا پوره‌ای یکدست به دست آید. (می‌توانید به جای مریم‌گلی تازه از نصف قاشق چایخوری مریم‌گلی خشک استفاده کنید) اگر پوست‌تان چرب است می‌توانید یک قاشق آبلیموی تازه هم به این ترکیب اضافه کنید. ماسک را به صورت‌تان بزنید و بعد از گذشت ده دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

انگور: انگور با آکنه مبارزه می‌کند، چروک‌ها را محو می‌کند، سلول‌های مرده پوست را می‌زداید و به پوست حالت ارتجاعی می‌بخشد.

انگور سبز بی‌دانه را بکوبید تا به شکل پوره درآید. آن را روی پوست صورت و گردنتان قرار دهید، ده دقیقه صبر کنید و سپس بشویید. این کار پوست‌تان را لطیف می‌کند و ظاهری بهتر به آن می‌بخشد. همچنین می‌توانید تعدادی انگور را از وسط نصف کنید و آنها را به روی پوست صورت‌تان بمالید تا نتیجه‌ای مشابه پیدا کند.

آناناس: حاوی ویتامین C و پروتئین است و به همین دلیل، پوست را شفاف می‌کند و التهابات را کاهش می‌دهد. آنزیم بروملین موجود در آناناس سلول‌های مرده را رفع می‌کند و سلول‌های زنده را جایگزینشان می‌کند.

یکی از ماسک‌های خوبی که با آناناس درست می‌شود ماسک عسل و آناناس است. صورت‌تان را با لایه‌ای از عسل بپوشانید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. بعد از گذشت این مدت، تکه پنبه‌ای را داخل آب آناناس فرو ببرید و عسل روی پوست‌تان را با این پنبه پاک کنید. اجازه دهید پنج دقیقه دیگر از نشستن همین آب آناناس بر پوست‌تان بگذرد تا مواد آن به خوبی جذب شود. سپس صورت‌تان را با آب بشویید.

اگر می‌خواهید رنگ و رویتان باز شود و چهره‌ای روشن‌تر پیدا کنید، ورقه‌های آناناس را به پوست‌تان بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه صورت‌تان را بشویید.

روش دیگر درست کردن ماسک آن است که برش‌ها یا تکه‌های آناناس را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و پوره به دست آمده را به پوست صورت‌تان بمالید. کمی صبر کنید تا ماسک روی پوست‌تان خشک شود. سپس به آرامی با انگشتانتان یا حوله مرطوب، ماسک را از روی صورت‌تان پاک کنید.

برای خنک کردن پوست صورت، گاز پنبه‌ای را داخل آب آناناس فروبرید و آن را به پوست صورت‌تان بمالید. اجازه دهید این مایع به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست‌تان بماند.

برای درمان پوست آسیب خورده و لک‌دار، در ظرفی نیم آب آناناس و نیم آب هویج بریزید. این مایع را به پوست صورت‌تان بمالید. پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

گلابی: چربی بیش از حد یا آکنه را از بین می‌برد و به دلیل جذب رطوبت به خشکی پوست هم کمک می‌کند. گلابی حاوی اسیدلاکتیک است و به همین دلیل موجب لایه‌برداری پوست می‌شود.

اگر پوستی بسیار چرب دارید، پوره گلابی را با کمی آب لیمو ترش مخلوط کنید و آن را روی پوست‌تان قرار دهید.

می‌توانید برای رساندن فواید گلابی به پوست‌تان یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با یک فنجان سرخالی آب گلابی بجوشانید و اجازه بدهید آنقدر بجوشد تا مایعی ژله‌ای به دست بیاید. ماسک را به صورتتان بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس آن را با آب گرم بشویید.

چغندر : حاوی ویتامین A است و به همین دلیل از بروز چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند.

برای درست کردن ماسک جوانی بخش و ضدچین و چروک، یک چغندر خام را به همراه یک قاشق غذاخوری خامه غلیظ داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید تا تبدیل به پوره شود. آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و بعد از گذشت این مدت، صورت‌تان را بشویید.

هویج: سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است که کلاژن ایجاد می‌کند و همچنین ویتامین A فراوان که با رادیکال‌های مضر مبارزه می‌کند. همین ویژگی از هویج یک دوست واقعی برای پوست ساخته است. هویج چین و چروک‌ها را رفع می‌کند و به شما پوستی یکدست و اتوکشیده می‌بخشد.

اگر پوستی لک‌دار و قرمز دارید، یک قاشق غذاخوری آب هویج را با یک قاشق غذاخوری گل رس و مقدار لازم آب معدنی مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست بیاید. آن را به مدت چند دقیقه روی نقاط قرمز قراردهید و بعد از گذشت این مدت، صورت‌تان را بشویید.

طریقه دیگر درست کردن ماسک هویج آن است که یک هویج را بپزید و هنگامی که کمی داغی آن کم شد، اما همچنان گرما داشت هویج را له کنید و پوره آن را روی پوست بمالید. بعد از گذشت ده دقیقه صورت‌تان را بشویید.

سیب‌زمینی: خواص درمانی برای لک‌ها، آفتاب سوختگی‌ها و سایر ناراحتی‌های پوست دارد. سیب‌زمینی سلول‌های مرده را رفع می‌کند، پوست را می‌کشد و آبرسانی می‌نماید.

در زمان‌های قدیم، بسیاری از خانم‌ها سیب‌زمینی خام را روی پوست خود قرار می‌دادند تا به پوست خود رطوبت ببخشند. شاید بد نباشد شما هم به این شیوه کهن برگردید و سیب‌زمینی خام را برش بزنید یا رنده کنید و آن را روی پوست صورت‌تان قرار دهید تا دوباره چهره‌ای لطیف پیدا کنید.

اگر دوست دارید دستانی لطیف داشته باشید یک سیب‌زمینی را بپزید، آن را له کنید و با روغن بادام و گلیسیرین مخلوط کنید. پیش از وقت خواب این خمیر را روی دستان‌تان بمالید و دستکش نایلونی یک‌بار مصرف به دست کنید. صبح که از خواب بلند شدید دستانتان را بشویید و از لطافتشان یک دنیا لذت ببرید.

اگر می‌خواهید از شر چربی‌های تجمع یافته (سلولیت) در بدنتان راحت شوید، سیب‌زمینی خام را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید، آنها را به مدت 15 دقیقه روی قسمت‌های دارای سلولیت قراردهید و با پارچه‌ای نخی رویشان را بپوشانید.

سیب‌زمینی خام را روی جوش‌ها و قسمت‌های قرمز پوست قرار دهید تا مشکل رفع شود.

اگر چشمانی پف‌کرده دارید، چشمانتان را ببندید و روی هر کدام یک ورقه سیب‌زمینی خام قرار دهید. سیب‌زمینی کمک می‌کند پف‌کردگی تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

کدوتنبل: قدر پاییز را بدانید که چنین معجونی را به شما هدیه کرده است. کدوتنبل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد مضر پوست مبارزه می‌کنند و به این ترتیب، پوست شما را عاری از چین وچروک و سلول‌های مرده می‌کند. ویتامین A موجود در آن به پوست لطافت می‌بخشد و ویتامین C و E کدوتنبل به پوست آسیب‌دیده شما یاری رسانده و آن را
دوباره جوان می‌کند.

یک فنجان پوره کدوتنبل را با یک فنجان شکر قهوه‌ای و نصف قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را با حرکت دورانی به پوست صورت یا بدنتان بزنید. بعد از گذشت 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

چاردیواری - ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها