مجید اخشابی، خواننده و آهنگساز از تاثیر حج می‌گوید

رمز و راز سفر به سرزمین وحی

روایت افق از اولین تصاویر گرفته شده از خانه خدا

شبکه افق جمعه شب ساعت 21 مستندی به نام «درباره خانه خدا» را به مخاطبان خود ارائه می‌کند که بر اساس سه فیلم مستند تاریخی ساخته شده و ضمن نمایش اولین تصاویر رنگی ضبط‌شده از خانه خدا، ماجرای اکران اولین مستند سینمایی درباره حج و حواشی آن را روایت می‌کند.
کد خبر: ۸۳۶۵۰۱

به گزارش جام‌جم، مستند «درباره خانه خدا»که به کارگردانی احمد ابراهیمی ساخته شده، به بازخوانی سه فیلم مستند می‌پردازد و به بهانه این فیلم‌ها روایت متفاوتی از مناسک حج ارائه می‌کند. فیلم «سفرنامه برادران امیدوار» محصول 1340 به کارگردانی عیسی و عبدالله امیدوار، «خانه خدا» ساخته عبدالله رضایی در سال 1345 و «گزارشی از مراسم حج 1399 هجری‌قمری» به کارگردانی محمدرضا گنجی‌زاده محصول سال 1358 در مستند «درباره خانه خدا» بازخوانی قرار شده است.

به گفته ابراهیمی هرکدام از فیلم‌هایی که به آنها رجوع کرده دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. فیلم سفرنامه برادران امیدوار اولین فیلم رنگی از خانه خداست که توسط دو برادر ایرانی ثبت و ضبط شده است و فیلم «خانه خدا» که با حضور بهترین‌های سینمای ایران از جمله نعمت حقیقی ساخته شده است، با مجوز دولت عربستان ساخته شده و از این رو توانسته از زوایای مختلف به خانه خدا بپردازد و تصاویر متنوعی از شهر مکه و مدینه به نمایش بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها