درد مفاصل ره‌آورد داروهای دیابت

سازمان غذا و داروی آمریکا بتازگی اعلام کرده مصرف گونه‌ای از داروهای پرمصرف که برای مبتلایان به دیابت نوع 2 تجویز می‌شود، می‌تواند باعث درد مفاصل در برخی بیماران شود. این گروه از داروها به مسدودکننده‌های DPP-4 معروف هستند. این داروها اغلب به تنهایی یا در ترکیب با داروهای دیگر دیابت نوع 2 مثل متفورمین مورد استفاده قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۳۵۴۴۱

داروهای بازدارنده DPP-4 به جنگ دیابت نوع 2 می‌رود و به دنبال بالارفتن قند خون بعد از صرف غذا، میزان ترشح انسولین را بعد از صرف غذا افزایش می‌دهد. سازمان غذا و داروی آمریکا با هشدار نسبت به تاثیر منفی این قبیل داروها اعلام کرد که این گروه داروها باعث دردهای شدید مفصلی در مبتلایان به دیابت نوع 2 می‌شود. این دردهای مفصلی بسیار شدید و گاهی ناتوان‌کننده است. از این رو محققان نسبت به مصرف این گروه داروها هشدار داده‌اند.

به گفته محققان افرادی که از داروهای مسدودکننده DPP-4 استفاده می‌کنند، نباید خودسرانه و بدون مجوز پزشک مصرف دارو را قطع کنند و چنانچه با عوارض احتمالی شدید و مقاوم مواجه شدند باید با مراجعه به پزشک نسبت به ادامه یا قطع مصرف دارو تصمیم‌گیری کنند. با مراجعه بیماران به پزشک، متخصص برای دردهای مفصلی ابتدا مصرف داروهای بازدارنده DPP-4 را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت لزوم نسبت به قطع مصرف دارو اقدام می‌کند.‌‌ دیابت نوع 2 یکی از عوامل بروز چاقی در مبتلایان به شمار می‌رود و حدود 95 درصد از مبتلایان به دیابت نوع 2 از چاقی رنج می‌برند. در صورتی که درمان‌های مناسب برای این بیماری صورت نگیرد؛ عوارض خطرناکی چون نابینایی، آسیب عصب و کلیه و بیماری قلبی را به دنبال دارد.

منبع : Webmd

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها