رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عیدی امسال کارکنان دولت را 687هزار تومان اعلام کرد و گفت: دلار کافی برای مدیریت بازار ارز در اختیار داریم.
کد خبر: ۸۳۵۳۵۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب شنبه شب شبکه خبر سیما، با اعلام این‌که عیدی کارمندان دولت در سال گذشته 603هزار تومان بود، اظهار کرد: امسال این مبلغ 687 هزار تومان خواهد بود و در بودجه سال آینده نیز به 750 هزار تومان خواهد رسید.

وی با بیان این‌که بخشنامه تدوین لایحه بودجه سال آینده به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، افزود: افزایش حقوق کارکنان نیز کمتر از 10 درصد نخواهد بود و پیش‌بینی می‌کنیم نرخ تورم نیز به 10 تا 11 درصد برسد. وی گفت: البته هنوز لایحه بودجه قطعی نشده است و تلاش می‌کنیم کسانی که سطح حقوقشان پایین است از جمله بازنشستگان بیشتر تقویت شوند و تا 15 آذر تلاش می‌کنیم لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کنیم.

3 گزینه برای قیمت نفت

نوبخت درباره پیش‌بینی قیمت نفت هم گفت: سه گزینه 42 و 45 و 50 دلار را با وزارت نفت پیش‌بینی کرده‌ایم و انتظار داریم در مجموع 68 هزار میلیارد تومان از این محل نصیب دولت شود و بودجه عمرانی دولت در سال آینده 38 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

دلار کافی در اختیار داریم

سخنگوی دولت درباره بازار ارز هم گفت: دیگر از نوسان 50ـ40 درصدی دوره‌های گذشته خبری نیست و قطعاً بانک مرکزی شتابزده عمل نخواهد کرد و ما اعتقادی به اقتصاد مداخله‌ای نداریم و بانک مرکزی مراقب اوضاع بازار ارز است و قدرت و دلار کافی برای مدیریت بازار دارد.

حداکثر عیدی امسال کارگران: 2.1 میلیون تومان

حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۴۲۴هزار تومان و حداکثر آن دومیلیون و ۱۳۷هزار تومان خواهد بود.

به گزارش تسنیم، طبق ماده واحده قانون کار، کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به‌نسبت یک سال کار معادل 60 روز آخرین مزد را به‌عنوان عیدی و پاداش بپردازند. براین اساس حداقل دستمزد کارگران 712هزار تومان بوده که طبق قانون حداقل عیدی دو برابر حقوق پایه یعنی یک میلیون و 424 هزار تومان و حداکثر آن دو میلیون و 137 هزار تومان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها