نگاهی به سریال‌های تلویزیون با محوریت تاریخ

تاریخ از 2 زاویه متفاوت

کارگردان مجموعه تلویزیونی تاریخی «معمای شاه» از روند مثبت فیلمبرداری این سریال ابراز رضایت کرد.
کد خبر: ۸۳۴۶۵۷
بازیگر نقش آیت الله بروجردی هنوز مشخص نشده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ورزی با اشاره به این که سکانس های مربوط به کاخ گلستان به طور کامل به اتمام رسیده است افزود: هم اکنون در حال تصویربرداری بخش های شهری و تصاویر خارجی در شهرک سینمایی غزالی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بازیگر جدیدی به گروه اضافه نشده است، افزود برای ایفای نقش آیت الله بروجردی آقای داریوش ارجمند را در نظر گرفتین و در حال مذاکره و رایزنی با او هستیم ولی هنوز با این بازیگر به توافق نرسیدیم.

ورزی درباره حضور جمشید مشایخی در این پروژه هم گفت: فقط دو سکانس از بازی استاد مشایخی باقی مانده و تمام سکانس های او فیلمبرداری شده است.

کارگردان سریال تبریز در مه درباره زمان پخش سریال معمای شاه هم یادآور شد: درصورت مهیا شدن همه شرایط ما بنا دارم از نیمه آبان امسال پخش را آغاز کنیم البته باید اضافه کنم که کل کار از صفر تا صد فیلمبرداری شده است و ما هم اکنون در حال ضبط پازل های میانی و گرفته نشده هستیم، مثلا در هر قسمت چند سکانس کسری دارد که الان این سکانس ها تصویربرداری می کنیم اما از آنجایی که این صحنه ها، صحنه های مهمی است بطور طبیعی زمان بر خواهد بود.

ورزی ادامه داد: صداگذاری، تدوین و دوبله در حال انجام است و کار منظم و به ترتیب در حال پیشرفت است و مشکلی از این بابت نداریم. تعداد بازیگرانی که تشخیص داده شد که دوبله شوند در این سریال اندک است و صداپیشگان خوبی هم روی این کاراکترها حرف زدند.

وی درباره خواننده تیتراژ سریال معمای شاه هم گفت: به جز آقای سالار عقیلی که تیتراژ پایانی سریال را حدود 10 ماه قبل خوانده با هیچ خواننده دیگری برای تیتراژ ابتدایی به توافق نرسیدیم و خبرهایی که درباره حضور فلان خواننده برای تیتراژ ابتدایی منتشر می شود را تایید نمی کنم.

این کارگردان در پایان تصریح کرد: کار در مرحله 70 درصد پیشرفت قرار دارد.

مجموعه تلویزیونی الف ویژه «معمای شاه» با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی علی لدنی، محصول شبکه یک سیما است که تولید آن از سال1390 آغاز شد.

این سریال، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس درسال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد.

این مجموعه بیش از 700 لوکیشن دارد که در آن ۱۶۰۰ بازیگر ایفای نقش کردند و بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل سینمای ایران در آن حضور دارند.

معمای شاه جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی را به تصویر می کشد که قرار است درحدود 80 قسمت 60 دقیقه ای تولید و از شبکه یک سیما پخش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها