بازیگر سریال معمای شاه گفت: دکتر عبدالکریم ایادی از نظر تاریخی شخصیت عجیب و غریبی است که خیلی شناخته شده نبوده و ترجیح می‌داده به شکل پنهانی فعالیت کند.
کد خبر: ۸۳۳۶۰۳
دکتر ایادی شخصیت عجیب و غریب «معمای شاه»

حسین محب‌ اهری بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص نقش خود در این سریال و ویژگی‌های آن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دکتر عبدالکریم ایادی نقشی است که در سریال «معمای شاه» بازی می‌کنم. ایادی دکتر مخصوص شاه و مورد اعتماد او و بسیار به دربار نزدیک بوده است.

وی افزود: دکتر ایادی، از نظر تاریخی شخصیت عجیب و غریبی است که خیلی شناخته شده نبوده و ترجیح می‌داده که به شکل پنهانی فعالیت کند. او دارای اموال بسیاری بوده، اما در شروع انقلاب بدون دارایی‌های خود در وضعیت بدی از ایران فرار کرده است. همچنین او اولین کسی بوده که متوجه بیماری سرطان شاه شده است.

محب اهری اظهار کرد: لوکیشن‌هایی که در آن‌ها کار کرده‌ام، عبارتند از: کاخ سعد‌آباد، گلستان، نیاوران و به احتمال زیاد فیلمبرداری یکی دو صحنه دیگر از شهرک غزالی و میدان بهارستان باقیمانده است.

وی در مورد ویژگی بارز این مجموعه گفت: در این سریال تاریخ را مرور می‌کنیم. اکثر مردم با وقایع آن زمان آشنایی داشته و از آن دور نیستند. «معمای شاه» مسائل مختلفی در حوزه‌های اجتماعی و خانوادگی دربار را فرا گرفته و ابعاد گوناگونی از زندگی و موقعیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی ایران را به نمایش می‌گذارد. دنبال کردن این داستان‌ها و آشنایی با شخصیت‌ها بسیار جذاب خواهد بود.

محب اهری افزود: تاکنون تلاش‌هایی برای ساخت کارهایی از دوران پهلوی شده بود اما به این عظمت نبوده‌اند. «معمای شاه» یک مجموعه کاملی خواهد بود که باید به شکل حرفه‌ای به آن نگریست. مدت زیادی برای این سریال زحمت کشیده شده به همین دلیل باید از دوستان و همکاران تقدیر کنیم.

بازیگر سریال «پایتخت 2» اظهارکرد: در کارهای تاریخی مسئولیت سنگینی بر عهده تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگران و دیگر عوامل است. یکی از این مسئولیت‌ها دقت به همه عوامل و توجه به مستندات تاریخی و همچنین نگهداری از دکورها، لباس‌ها و تجهیزات است. کارهای تاریخی نیازمند بودجه‌های سنگین و بازسازی شدن بسیاری از موارد از جمله گریم، لباس، قضاوت است. لازمه تمام این موارد، انرژی حوصله و زمان بوده و باید با یک دید محکم به آن نگریست.

وی در خصوص بازخورد مخاطبان از این سریال گفت: مردم با دیدن این سریال شوکه خواهند شد ممکن است اختلاف سلیقه وجود داشته باشد و نظرات و عقاید نیز زیاد باشد اما چه کسانی که از این کار ایراد بگیرند و چه کسانی که آن را دوست داشته باشند ابراز عقیده و سلیقه را خواهند داشت.

وی در مورد گریم شهرام خلج گفت: خلج بسیار مستعد، هنرمند و خلاق است. دست او جادو می‌کند. کمتر کسی را در شبیه‌سازی مثل او مشاهده می‌کنیم.

محب اهری در پایان خاطرنشان کرد: تماشای این مجموعه برای بینندگان بسیار جذاب خواهد بود. تبحر ورزی در کارهای تاریخی به یک پختگی رسیده است و من از همکاری با او لذت بردم و بسیار خوشحالم که در این سریال حضور داشته‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها