مطالعه حدود هزار و ۴۰۰ بزرگسال ایتالیایی نشان می دهد که عادت مصرف کم قهوه برای حفظ سلامت مغز مفید است.
کد خبر: ۸۲۲۷۰۸
مصرف قهوه برای حفظ سلامت مغز مفید است

درحالیکه این مطالعه جدید رابطه علت و معلولی میان این دو را ثابت نمی کند اما یافته های این مطالعه با تاکید بر نتایج مطالعات قبلی، فواید مغزی عصبی مصرف نوشیدنی های کافیئن دار را نشان می دهد.

محققان دانشگاه «باری آلدو مور» ایتالیا در یک مطالعه، جدول مصرف قهوه و سلامت مغزی عصبی هزار و 445 ایتالیایی 65 تا 84 ساله را در جریان یک مطالعه سه ساله ترسیم کردند.

محققان متوجه شدند، خطر ابتلا به اختلال ضعیف شناختی در افرادی که بطور متوسط روزی دو فنجان قهوه مصرف می کنند بیشتر از افرادی است که نوشیدنی های کافیئن دار مصرف می کنند.

در عین حال این مطالعه نشان داد افرادی که مصرف قهوه آنها در طول زمان افزایش می یابد خطر ابتلا به زوال عقل خفیف در آنها افزایش می یابد اما مصرف خفیف قهوه به سلامت مغز کمک می کند.

به گزارش تسنیم، محققان در مقاله جدید خود که در مجله «Alzheimer's Disease» منتشر شده است، نوشتند: خطر ابتلا به اختلال ضعیف شناختی در افراد مسن تر که هرگز قهوه مصرف نکرده اند و یا به ندرت قهوه مصرف می کنند و افرادی که عادت مصرف قهوه شان افزایش می یابد، بیشتر می شود.

محققان معتقدند که مواد موجود در قهوه از نرون ها در برابر پلاک های مرتبط به بیماری آلزایمر و سایر بیماری های عصبی محافظت می کند.

این اولین مطالعه ای نیست که نشان می دهد افرادی که قهوه می خوردند به سلامت بدن و مغز خود کمک می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها