کادر فنی ایران از آمادگی بالای ملی‌پوشان برای تکرار قهرمانی آسیا خبر داد.

دوئل دوباره کاراته ایران و ژاپن

ملی‌پوشان کاراته در شرایطی از روز جمعه هفته جاری کار خود را در سیزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا آغاز می‌کنند که به باور دست‌اندرکاران این تیم، گرچه این رقابت‌ها در ژاپن، رقیب سنتی ایران برگزار می‌شود، اما ایران می‌تواند عنوان قهرمانی خود را تکرار کند.
کد خبر: ۸۳۱۶۸۹

به گزارش جام‌جم، کاراته ایران در دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا (2013) که در دبی برگزار شد، برای نخستین بار ژاپن، قدرت سنتی این ورزش را پشت سر گذاشت و در مجموع دو بخش مردان و زنان قهرمان شد؛ با این پشتوانه وزین این روزها ملی‌پوشان کاراته تمرینات خود را در ژاپن پیگیری می‌کنند تا از روز جمعه برای تکرار عنوان قهرمانی استارت بزنند. آیا این تیم قادر خواهد بود ژاپن را باز هم و این بار در خاک خودش پشت سر بگذارد؟

علیرضا سمندر، رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این پرسش به سایت فدراسیون گفت: از این که تیمی یکدست و دور ازحاشیه در اردوی تیم ملی مردان و زنان حضور دارند بسیار خوشحالم. این شرایط را مدیریت خوب و شایسته سرمربیان تیم‌ها فراهم کرده‌اند. با این شرایط هر چند کار سختی در ژاپن داریم، اما رسیدن به عنوان قهرمانی دور از دسترس نیست.

او ادامه داد: نکته بارز این تیم در کنار آمادگی بدنی، روحیه بالا، هماهنگی با کادر فنی و انگیزه زیاد برای کسب موفقیت است که باعث شده به قهرمانی بیش از گذشته امیدوار باشیم.

مربیان چه گفتند؟

غلامرضا دباغیان، سرمربی تیم ملی آقایان نیز با بیان این که تیمش شانس زیادی برای تکرار عنوان قهرمانی دارد، گفت: البته نباید فراموش کرد که دیگر کشورها نیز با بهترین شرایط در این رقابت‌ها حضور دارند و میزبان هم برای کسب عنوان قهرمانی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

دباغیان با اشاره به این که مدت زمان کمی از حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی می‌گذرد، افزود: در این مدت تلاش کردم شرایط مناسبی را برای ملی‌پوشان فراهم کنم و با شجاعت مسئولیت نتایج تیم ملی را می‌پذیرم.

فریبا بداغی، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان نیز با اطمینان از شرایط تیمش حرف زد. او با بیان این که ملی‌پوشان ایران برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها روی تاتامی می‌روند، افزود: از این تیم سه نفر سابقه حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را دارند لیکن همه اعضای تیم تلاششان را برای موفقیت و کسب بهترین نتیجه به بهترین شکل انجام داده‌اند تا کاستی حضور نداشتن در میدان تدارکاتی را با همت مضاعف پوشش دهند و امروز به جرات می‌توان گفت تک‌تک ملی‌پوشان با آمادگی کامل و روحیه عالی آماده مسابقات هستند.

وی درباره ژاپنی‌ها گفت: گرچه با میزبانی حریف دیرینمان، شرایط نسبتا سخت‌تر از دیگر مسابقات آسیایی خواهد بود لیکن با توجه به شناختم از ملی‌پوشان در هر پنج وزن و همچنین کومیته تیمی امید کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را داریم، ان‌شاءالله به لطف خدا و دعای خیر مردم خوب کشورمان، بار دیگر شگفتی‌ساز می‌شویم و بهترین نتیجه ممکن را در پیکارهای آسیایی ژاپن خواهیم زد.

این رقابت‌ها صبح جمعه با برگزاری رقابت‌های کاتای انفرادی مردان و زنان آغاز می‌شود و عصر یکشنبه هفته آینده با برگزاری فینال کومیته تیمی زنان و مردان به پایان می‌رسد.

ترکیب تیم‌های ملی ایران در کاراته قهرمانی آسیا

کاتای انفرادی: مهران قربانعلی‌پور

کاتای تیمی: رضا خداشناس، سیدجمشید حسینی و بهنام قاسمی

کومیته تیمی و انفرادی: رضاروشن، امیر مهدی‌زاده، حسین سمندر، بهمن عسگری، ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، ایمان سنچولی، ابراهیم حسن‌بیگی، سعید احمدی و یونس نوروزی

کاتای انفرادی زنان: مهسا افسانه

کاتای تیمی: پریسا رحمانی، مهری یزدانی و مائده نصیری

کومیته انفرادی و تیمی زنان: سحر کرجی، فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور، الهه رضازاده، حمیده عباسعلی، سمیرا ملکی‌پور، طراوت خاکسار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها