به خودتان زحمت ندهید

همه چیز با یک پیامک شروع می‌شود؛ پیامکی برای وسوسه کردن شما. آن زمان چشمتان فقط جایزه را می‌بیند و فراموش می‌کنید چندسالی است که پلیس و روزنامه‌ها هشدار می‌دهند، برای گرفتن جایزه نیاز نیست مقابل دستگاه خودپرداز بروید، اما برای این که یک بار دیگر در کنار صدها بار دیگر هشدار دهیم، سناریوی این مجرمان را مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۸۲۹۱۲۷
به خودتان زحمت ندهید

در کنار این همه پیامک تبلیغاتی که هر روز برای شما ارسال می‌شود، یک پیامک خنده را روی لبتان می‌آورد و چشمانتان برق می‌زند.

بالاخره شانس هم در خانه شما را زد و در یک قرعه‌کشی برنده شدید. همین لبخند و برق چشمانتان از گرفتار شدن شما در دام کلاهبرداران حکایت دارد.

حالا یا از طرف آن موسسه‌ای که در قرعه‌کشی آنجا برنده شده‌اید با شما تماس می‌گیرند یا از شما می‌خواهند با شماره اعتباری‌ای که در پایان پیامک اعلام شده است، تماس بگیرید.

بعد از آن از شما می‌خواهند برای دریافت جایزه مقابل دستگاه خودپرداز بروید. تا اینجا شما خوب با آنها همراهی کرده‌اید. حالا آنها باید به جای واریز پول از حسابتان برداشت کنند و شما متوجه این موضوع نشوید. بهترین کار چیست؟ گزینه انگلیسی.

کلاهبرداران به بهانه‌های مختلف از جمله ارزی بودن حساب، راحت بودن کار و... از شما می‌خواهند عملیات بانکی را که آنها می‌گویند، اجرا کنید. چند ثانیه بعد پیامک بانک برایتان ارسال می‌شود، اما پس از مشاهده پیامک متوجه می‌شوید که چه کلاه‌ گشادی سرتان رفته است.

بعد از کلاهبرداری امید نداشته باشید که براحتی صاحب حسابی را که پولتان به آن واریز شده، شناسایی کنید.

یادتان باشد کلاهبرداران افرادی با «آی‌کیو»ی بالا هستند که قبل از شما به این موضوع فکر کرده‌اند و این حساب‌ها با مدارک جعلی افتتاح شده است.

در برخی موارد هم عابربانک‌ها متعلق به افراد معتاد و کارتن‌خواب است که کلاهبرداران آنها را در برابر موادمخدر از معتادان گرفته‌اند. اما برای پیشگیری چه باید کرد؟ اینجا برای پیشگیری نباید کاری انجام دهید، یعنی نیاز نیست برای گرفتن جایزه به خودتان زحمت بدهید و پای دستگاه‌های خودپرداز بروید. دعوت کردن شما مقابل دستگاه خودپرداز یعنی کلاهبرداری.

پس قبل از این که وسوسه و طمع گرفتارتان کند، به این دو نکته توجه کنید؛ اول: باز هم تکرار می‌کنیم، نیاز نیست پای دستگاه خودپرداز بروید. دوم: سازمان‌ها در صورت قرعه‌‌کشی اسامی برندگان را روی سایت رسمی خود اعلام می‌کنند.

محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها