رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت دیروز همزمان با اولین روز هفته دولت با حضور در حرم امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت کردند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: دولت این هفته را فرصتی می‌داند تا مسیر و خط امام در زمینه رابطه دولت و مردم و رهبری را مرور کند و سیره و راه امام را خط مشی اصلی خود برای تداوم مسیر دولت اسلامی و تکامل آن بداند. رئیس جمهور گفت: اگر کسی فکر می‌کند انقلابی است، انقلابی از نگاه امام یعنی قانونی بودن و انقلابی بودن یعنی اعتقاد به قانون، اجرای قانون، ‌یعنی اعتقاد به اخلاق اسلامی، اجرای اخلاق اسلامی، خودباوری و احترام به دیگران؛ انقلابیگری به معنای افراطی‌گری از نگاه منطق امام، مردود است.
کد خبر: ۸۲۹۰۴۱

حمایت رهبر اقلیت سنای آمریکا از برجام

هری رید، سناتور دموکرات ایالت نوادا و رهبر اقلیت سنای آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هری رید در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: من قویا از این توافق تاریخی با ایران حمایت می‌کنم و تمام توان خود را برای اطمینان از حفظ آن به کار خواهم بست. وی بیست و هفتمین دموکرات و بلندپایه‌ترین مقام در سنا به شمار می‌رود که به حمایت از موافقت‌نامه هسته‌ای ایران برخاسته است. حمایت او کار را برای مخالفان به منظور دستیابی به آرای مورد نیاز در سنا برای در امان ماندن از وتوی رئیس‌جمهور و در نهایت برهم زدن موافقت‌نامه هسته‌ای ایران دشوار می‌کند. کنگره قرار است ماه آینده درباره قطعنامه تائید نکردن موافقت‌نامه هسته‌ای ایران رای‌گیری کند اما اوباما گفته است آن را وتو خواهد کرد. مخالفان برای در امان ماندن از وتوی رئیس جمهور، نیازمند کسب دو سوم آرا در مجلس نمایندگان و سنا هستند. با حمایت هری رید از این موافقت نامه، دموکرات‌ها در حال نزدیک‌تر شدن به 34 رای مورد نیاز برای حفظ حق وتوی رئیس‌جمهور هستند. نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان از آرای کافی برای حفظ حق وتوی رئیس جمهور برخوردارند.

همایش مشترک مؤتلفه، ایثارگران و پایداری

همایش مشترک حزب مؤتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری روز پنجشنبه با دعوت از آیت‌الله یزدی، مصباح و موحدی کرمانی در تهران برگزار می‌شود. به گزارش فارس قرار است در همایش مواضع و راهبرد کمیته سه ضلعی موتلفه، ایثارگران و پایداری برای رسیدن به وحدت اصولگرایان به طور رسمی اعلام شود. بر اساس این خبر، روز شنبه آیت‌الله یزدی، مصباح و موحدی کرمانی جلسه‌‌ای درباره وحدت و ائتلاف اصولگرایان برگزار کردند.

تعیین اعضای هیات نظارت بر انتخابات در تهران

هیات نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تهران تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد. به گزارش فارس، براساس احکام صادره توسط آیت الله جنتی، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، اعضای این هیات عبارتند از: قاسم محمد طهرانی، فرهاد رهبر، محمدحسین صادقی، غلامحسین اسماعیلی و حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی.

دیدگاه نوبخت درباره ارائه لایحه برجام به مجلس

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در برنامه تلویزیونی نگاه یک در پاسخ به پرسشی درباره ورود مجلس به مساله برجام گفت: براساس اصل 176 قانون اساسی، از سال 82 موضوع هسته‌ای به شورای عالی امنیت ملی سپرده شد و بر این اساس توافق‌هایی همچون توافق سعدآباد و پاریس هم برای تصویب به مجلس نرفت. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، نوبخت تصریح کرد: موضوعی که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شود نیاز به مصوبه مجلس ندارد و از نظر قانون اساسی، دولت نباید لایحه‌ای تقدیم مجلس کند و اگر این کار را بکند از نظر حقوقی برخلاف اصل 176 قانون اساسی عمل کرده است.

سفر هیات ایرانی به مسکو برای بحث درباره اس - 300

یک منبع در وزارت امور خارجه از سفر هیات ایرانی به مسکو برای گفت‌وگو درباره تحویل سامانه‌ دفاع موشکی اس‌ -300 خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، این سفر دیروز انجام شده و هیات ایرانی در نمایشگاه هوایی ماکس 2015 نیز حضور خواهد یافت. این دیپلمات خاطرنشان کرد: «تاریخ دقیق تحویل سامانه موشکی به محض بازگشت هیات، مشخص خواهد شد.»

احتمال برگزاری مذاکرات ایران و اعراب در نیویورک

روزنامه الحیات مدعی شد: با این‌که ایران با پیشنهاد قطر مبنی بر برگزاری نشستی میان ایران و کشورهای خلیج فارس به منظور بررسی اختلافات، موافقت کرده است اما این کشورها بجز عمان، موضع خود را در این زمینه اعلام نکرده‌اند و تظاهر به بی اطلاعی می‌کنند. به گزارش «انتخاب»، این روزنامه چاپ لندن آورده است: یک منبع آگاه در تهران از احتمال برگزاری نشستی میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در حاشیه نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، سخن می‌گوید اما برخی کشورهای خلیج‌فارس آنچه درباره این نشست احتمالی گفته می‌شود، نادیده می‌گیرند و در این باره تجاهل و تظاهر به بی‌اطلاعی می‌کنند.

توضیحات وزیر کشور درباره حواشی بازگشایی سفارت انگلیس

وزیر کشور درخصوص تجمع مقابل سفارت انگلیس در زمان بازگشایی این سفارت گفت: درخواست تجمعی مقابل سفارت به وزارت کشور و استانداری نداشتیم و به همین منظور نیروی انتظامی وظیفه دارد با هر گونه تجمعی برخورد کند تا امنیت اجتماعی برقرار شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی، این مطلب را دیروز در نشست خبری اعلام کرد.معاون اجتماعی نیروی انتظامی هم دیروز گفت: در جریان بازگشایی سفارت انگلیس با عده‌ای که به دنبال ایجاد اغتشاش و ناآرامی بودند برخورد شد. به گزارش عصرایران، سردار منتظرالمهدی گفت: در رخداد بازگشایی سفارت انگلیس تعداد معدودی از معترضان دنبال ایجاد جوی ناآرام بودند که با پیشگیری و مداخله بموقع پلیس پایتخت، شرایط به نحو مطلوب خاتمه یافت. وی تصریح کرد: چند نفر از افراد سرخود که به هیچ صراطی مستقیم نبودند به کلانتری ارجاع سپس آزاد شدند. منتظرالمهدی تاکید کرد: هیچ کس در بازداشت به سر نمی‌برد.

پیشنهاد توکلی برای رفع سوءتفاهم‌هادرباره تائید صلاحیت‌ها

در واکنش به اظهارات اخیر روحانی درباره نظارت بر انتخابات، احمد توکلی، نماینده مجلس به رئیس جمهور پیشنهاد کرد اگر در مواردی احساس می‌کند به برخی نامزدهای انتخابات مجلس ظلم شده، چهار حقوقدان را برای بررسی این موارد انتخاب کند.وی در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: به نظر من رئیس‌جمهور می‌تواند بعد از رد صلاحیت افراد به این مساله ورود کند و با توجه به این‌که رئیس‌جمهور جایگاه بالایی در قانون اساسی دارد، می‌تواند مساله را بررسی کند. وی توضیح داد: رئیس‌جمهور می‌تواند چهار حقوقدان منصف را انتخاب و موضوع را از این طریق پیگیری کند و نظرات خود را به شورای نگهبان ارائه دهد.

نامه به لاریجانی درباره بورسیه‌ها

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تهیه نامه مشترک کمیسیون اصل ۹۰، آموزش و دیوان محاسبات درباره بورسیه‌ها خبر داد. جبار کوچکی‌نژاد در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: در این نامه مشترک، عدم‌همکاری وزیر علوم در پرونده بورسیه‌ها بصراحت آمده است. نایب‌رئیس کمیسیون آموزش اضافه کرد: این نامه به رئیس مجلس و دستگاه‌های مختلف نظارتی ارسال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها