علاوه بر برگزاری «مسترکلاس» و کارگاه های نوازندگی

اوپن سورس باز هم در ایران می‌نوازد

تریوی «اوپن سورس» با حضور کلاوس گزینگ (کلارینت باس، آلمان) بیورن مه یر (گیتار باس، سوئد) و ساموئل روهرر (درامز، سوئیس) به همت نشر موسیقی هرمس برای دومین بار در ایران به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
کد خبر: ۸۲۷۵۲۲
اوپن سورس باز هم در ایران می‌نوازد

این گروه که در سال 93 دو اجرای موفق در تالار وحدت داشت، برای دومین بار در تهران به روی صحنه می‌روند تا ساخته‌های جدید خود را معرفی کنند.

این سه موزیسین با بسیاری از هنرمندان بزرگ دنیا همکاری داشته‌اند و همچنین آثار متعددی با شرکت‌های معتبر موسیقایی از جمله «ای سی ام» منتشر کرده‌اند.

«بیورن مه‌یر» - نوازنده‌ باس و عضو سابق گروه مشهور رونین، موسس گروه سوئدی بازاربلو، عضو گروه هنرمند فقید ایرانی آزیتا حمیدی و همچنین کوارتت انور براهم عود نواز برجسته تونسی، برای موسیقی دوستان ایرانی نامی آشنا است. او از سال 1384 تا کنون در قالب تمامی گروه‌های یاد شده در تهران به اجرا پرداخته است.

به گزارش موسیقی ما، همچنین «ساموئل روهرر» نیز به همراه تریو کالین ولون و کوارتت وولفرد برده روده تا کنون دو بار در تهران به روی صحنه رفته است و در زمره کوبه‌ای نوازهای صاحب سبک در صحنه موسیقی نوگرای اروپاست.

علاوه بر آن «کلاوس گزینگ» که علاقه‌مندان موسیقی او را به عنوان آهنگساز/نوازنده در گروه خواننده مشهور جز انگلستان، نورما وینستون و همچنین نوازنده کلارینت در کوارتت انور براهم می‌شناسند، جزو معدود هنرمندان مطرح و فعال در زمینه نوازندگی ساز نامعمول و جذاب کلارینت باس است.

همچنین همزمان با حضور اعضای تریو اوپن سورس در تهران، این سه هنرمند کارگاه‌های تخصصی دو روزه (گیتار باس، درامز، کلارینت/ساکسیوفن) دایر خواهند کرد.

آنان در این کارگاه‌ها درباره‌ ریتم و صدادهی (به‌صورت انفرادی و در قالب گروه)‌، اصول همنوازی و ارتباط با نوازندگان دیگر، بداهه نوازی، ابعاد آن، خلق موقعیت، ایجاد فضاهای جدید برای همنوازان، به‌کارگیری صحیح اندام هنگام نوازندگی و تکنیک های نوازندگی/ نفس‌گیری است.

کارگاه نوازندگی باس «بیورن مه یر» و همچنین کارگاه نوازندگی درامز «ساموئل روهر» سه شنبه و چهارشنبه – سوم و چهارم شهریور ماه- در قالب گروه به همراه بادی و درامز و گروه به همراه بادی و باس انجام می‌شود.

کارگاه نوازندگی کلارینت/ساکسوفن «کلاوس گزینگ» نیز در قالب گروه با همراه باس و درامز روز چهارشنبه – چهارم شهریور ماه- اجرا خواهد شد.

این کارگاه‌ها به صورت هنرجویان فعال و نیمه فعال است. هنرجویان باید دارای تجربه‌ی قبلی در نوازندگی گروهی و همچنین آشنایی مقدماتی به زبان انگلیسی یا آلمانی داشته باشند. - کارگاه ها بدون مترجم برگزار می‌شود- ضمن آنکه به همراه داشتن ساز (برای کارگاه های باس و کلارینت) الزامی است.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این کارگاه ها، می‌توانند نام و نام خانوادگی، شماره تماس و سابقه هنری خود را به ایمیل workshop@hermesrecords.com ارسال کنند.

با توجه به ظرفیت محدودیت برای شرکت کنندگان فعال، ثبت نام بر اساس اولویت تماس انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك هنرمند كه كنسرتش لغو شد
Netherlands
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
۰
۰
خارجی ها میتواند در ایران كنسرت داشته باشند اما هنرمندان ایرانی نمیتوانند كنسرت انجام دهند زیرا .....و....... مخالف هستند زیرا ترویج فرهنگ غربی و بی بند و باری و فساد و فحشا است . ما كه داریم مقدمات مهاجرت را به امریكا فراهم تا در جایی كنسرت برگزار كنیم تا برای هنر و موسیقی ارزش قایل شوند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها