اکران داخلی آخرین ساخته مجید مجیدی از امروز و اکران جهانی آن از فردا آغاز می‌شود

تولد «محمد (ص)» بر پرده سینما

مجیدی: تلاش کردم رحمه للعالمین بودن پیامبر(ص) را به تصویر بکشم

مراسم پایانی هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با تقدیر از مجید مجیدی آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۷۱۴۷
مجیدی: تلاش کردم رحمه للعالمین بودن پیامبر(ص) را به تصویر بکشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مراسم قدردانی از این کارگردان سینمای ایران با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی،دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی و رئیس شورای عالی این اتحادیه برگزار شد.
مجیدی در این مراسم ساخت فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» را توفیقی بزرگ دانست و گفت: پرچمدار این حرکت مقام معظم رهبری هستند که با درایت، نگاه زیبا و حمایت‌های معنوی باعث فراهم آمدن شرایطی شدند که این کار عظیم به منصه ظهور برسد.
کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» افزود: واقعیت این است که جهان اسلام در حق پیامبر اسلام کوتاهی و کم لطفی کرده است و اگر دنیای غرب امروز جرأت می‌کند به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام هتاکی کند مقصر جهان اسلام و کشورهایی هستند که با پول‌های نفتی خود و حمایت از گروهک‌های تروریستی، خشونت و اسلام هراسی را دامن می‌زنند.
مجیدی گفت: دلارهایی که باید در راه اندیشه های مبارک پیامبر (ص) و تبلیغ وجه رحمه للعالمینی ایشان صرف شود امروز صرف کارها و فعالیت‌هایی خبیثانه می‌شود.
وی افزود: اکنون شاهدیم که در سوریه و عراق و فلسطین چه تصویر نادرستی از پیامبر(ص) ارائه می‌شود، در حالی که اسلام دین خوبی‌ها، محبت و اخلاق است.
کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» گفت: من در این فیلم همه تلاش خود را کردم تا تصویری از وجه رحمه للعالمین بودن پیامبر(ص) را به تصویر بکشم.
وی افزود: این فیلم چهارم شهریور مصادف با ولادت امام رضا (ع) اکران عمومی می شود و به طور همزمان در جشنوراه مونترال نمایش داده خواهد شد.
مجیدی گفت: امیدوارم ساخت این فیلم گام بزرگی در راه احیای اسلام حقیقی و آغازی برای نهضت فرهنگی در جهان اسلام باشد.
وی افزود: افرادی ادعا کرده بودند که فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» از دید شیعیان ساخته شده است، اما برای این فیلم از منابع معتبر بسیاری از مورخین و علمای شیعه و اهل سنت استفاده شده است و بارها خدمت علمای شیعه و سنی رسیدم.
مجیدی درباره نگرانی‌هایی که الازهر درباره نمایش چهره پیامبر (ص) در این فیلم بیان کرده بود نیز گفت: این موضوع صحت ندارد و معتقدیم که چهره پیامبر(ص) نباید نمایش داده بشود.
وی با بیان اینکه وظیفه اعضای مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی است که مبلغ این نهضت و مسیر متعالی در سرتاسر جهان باشند افزود: این فیلم می تواند چراغ راهی برای جهان اسلام و ایجاد وفاق میان کشورهای مسلمان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها