شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۸۲۶۲۱۹
داعش 15 زن را بخاطر مخالفت با جهاد نکاح اعدام کرد

مخالفت نماینده سابق با امام جمعه

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:دکتر محمد کیانوش راد نماینده سابق اهواز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان احمد حاجتی امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان اهواز، با ارسال پیامی در سایت خبری «خورنا» خطاب به آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: «حضرت ایشان [آیت‌الله موسوی جزایری] نباید اجازه حضور برخی وابستگان به جریان انحرافی و افراطی پیرامون خود را در نماز جمعه بدهند.» وی در ادامه گفت: «هواداران اصیل انقلاب اسلامی نیک بدانند پس از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوبت تخریب به آنها خواهد رسید.» وی همچنین افزود: «مردم قدر دولت اعتدال و قدر مجاهدت‌های تیم مذاکره کننده را می‌دانند. حضرت آقای موسوی جزایری چگونه اجازه می‌دهند برخلاف نظر صریح مقام رهبری آنهم از تریبون نماز جمعه بر علیه دولت و تیم مذاکره کننده تبلیغات کنند؟» حاجتی امام جمعه موقت اهواز در نماز جمعه 23 مرداد، ضمن حملات شدیدی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تیم مذاکره گفت: «علاوه بر جریان خودفروخته با یک جریان انقلابی خسته و کوفته روبرو هستیم که هر لحظه برای آمریکا غش می‌کند. جریانی که اگر دستگاه قضا یک مجرم را محاکمه کرد برایش فیلم هالیوودی وداع درست می‌کنند.»

داعش 15 زن را بخاطر مخالفت با جهاد نکاح اعدام کرد

جمهوری اسلامی نوشت: داعش 15 زن را به جرم مخالفت با جهاد نکاح اعدام کرد. سعید مموزینی، مسئول اطلاع‌رسانی حزب دموکرات کردستان در موصل عراق دیروز در گفتگو با السومریه نیوز گفت: تروریست‌های داعش صبح شنبه پانزده زن را به دلیل مخالفت با انجام جهاد نکاح، در اردوگاه الغزلانی واقع در غرب موصل اعدام کردند.

لاوروف به عادل الجبیر گفت،احمق لعنتی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: انتشار یک ویدئو از کنفرانس خبری لاوروف که به عادل الجبیر می‌گوید «احمق لعنتی» بحث برانگیز شده است. به گزارش «انتخاب»، روزنامه رای الیوم چاپ لندن در گزارشی از کنفرانس خبری سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و عادل الجبیر همتای عربستانی او نوشت فعالان در فضای مجازی، ویدئویی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد لاوروف، عادل الجبیر را در کنفرانس خبری مشترک، احمق لعنتی خطاب کرده است. بنابر این گزارش، هنگامی که عادل الجبیر در کنفرانس خبری مشترک درحال سخن گفتن بود. لاوروف نمی‌دانست که میکروفون باز است و واژه «احمق لعنتی» را به کار برده است. با این حال ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه چنین موضوعی را نپذیرفت و گفت نباید براساس لب‌خوانی قضاوت کرد زیرا خبرنگاران حاضر در کنفرانس، چنین مطلبی را بازگو نکرده‌اند و من نیز هیچگونه سخن ناسزایی از لاوروف نشنیدم. با این حال رسانه‌های بین‌المللی و عربی در روزهای گذشته این خبر را به طور گسترده بازتاب داده‌اند.

آخرین وضعیت آرای 100 سناتور امریکایی درباره توافق

روزنامه ایران نوشت:تا رأی‌گیری سنای امریکا درباره توافق هسته‌ای 1+5 و ایران در 26 شهریور ماه حدود 5 هفته مانده است. به نظر می‌رسد بتدریج آرای کافی برای اجرایی شدن توافق در حال جمع شدن است. به گزارش «تابناک»، به نقل از پایگاه «هیل» که خبرهای کنگره امریکا را پوشش می‌دهد، تاکنون 20 سناتور دموکرات از این توافق اعلام حمایت ‌کرده‌اند. هفت نفر دیگر از آنها متمایل به حمایت از این توافق هستند و 18 نفر دیگر هنوز تصمیم خود را نگرفته یا اعلام نکرده‌اند.

در میان سناتورهای دموکرات، تنها «چارلز شومر» سناتور پرنفوذ ایالت نیویورک است که تاکنون با توافق با ایران اعلام مخالفت کرده است. در اردوگاه جمهوری‌خواهان نیز مخالفت 29 نفر قطعی به نظر می‌رسد، 23 جمهوری‌خواه دیگر متمایل به رأی منفی به توافق هستند و تنها دو سناتور هنوز تصمیم خود را نگرفته یا اعلام نکرده‌اند. رأی مخالف اولیه سنا به توافق با ایران به نظر قطعی می‌رسد، ولی با فرض اینکه همه جمهوری‌خواهان با توافق مخالف باشند، این حزب برای مقابله با وتوی قطعی اوباما به همراهی 13 سناتور دموکرات نیاز دارد تا جلوی اجرایی شدن توافق هسته‌ای را بگیرد.

اوضاع مهدی هاشمی در اوین

روزنامه ایران به نقل از فارس نوشت: «فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این روزها در یکی از اتاق‌های اندرزگاه 7 زندان اوین به سر می‌برد، جایی که بر خلاف تصور خیلی‌ها نه خبری از سوئیت اختصاصی است و نه میزبانی ویژه‌ای وجود دارد. اندرزگاه واحد 7 زندان اوین شامل 6 اندرزگاه 220 نفره است، در هر یک از این اندرزگاه‌ها 10 تا 12 اتاق وجود دارد که مهدی هاشمی هم در یکی از این اتاق‌ها تحمل کیفر می‌کند. مهدی هاشمی در اتاقی که 15 تا 20 متهم مالی دیگر در آن حضور دارند روزهای محکومیت خود را سپری می‌کند، متهمانی که اکثر آنها به جرم مهریه، نفقه و چک برگشتی زندانی شده‌اند. ضمن اینکه با وجود شایعات مطرح شده، مهدی هاشمی با محمدرضا رحیمی و بابک زنجانی هم‌بند نیست و حتی هواخوری مشترکی هم ندارند. مهدی هاشمی از تاریخ 18 مردادماه یعنی روز ورود خود به زندان اوین تاکنون هیچ‌گونه ملاقاتی نداشته اما از طریق تلفن با خانواده خود در ارتباط است».

توضیح داوری درباره شکایت مشایی از پورمحمدی

روزنامه ایران آورده:یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد، بدون اشاره به اینکه شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی از وزیر دادگستری ثبت شده است یا خیر، گفت که «مشایی در موضوع شکایت علیه مصطفی پورمحمدی نه مردد و نه منصرف شده است.» عبدالرضا داوری، در واکنش به گزارش پنجشنبه «ایران» که از تردید مشایی در شکایت از وزیر دادگستری حکایت می‌کرد، با ارسال متنی به «ایران»، دلیل تأخیر در ثبت این شکایت در دادگاه ویژه روحانیت را زمان بر بودن انتخاب وکیلی که روحانی باشد از سوی شاکی عنوان کرد و افزود: «شکایت رئیس دفتر رئیس جمهوری سابق علیه وزیر دادگستری تا آخرین مرحله در دادگاه ویژه روحانیت دنبال خواهد شد».

با این حال، مشخص نیست که اگر ثبت شکایت مشایی علیه پورمحمدی نیازمند چنین مقدماتی بوده، چرا داوری 15 مرداد ماه با قطعیت به «ایلنا» اعلام کرد که «تمامی کارهای مربوط به این شکایت انجام شده و لایحه شکایت آقای مشایی از پورمحمدی روز شنبه (17 مرداد) در قوه قضائیه ثبت می‌شود».

مهدی هاشمی در کدام بخش زندان است؟

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که پرونده مهدی هاشمی پس از ۱۰۴۹ روز رسیدگی بالاخره به ایستگاه پایانی رسید، ایستگاهی که مهدی هاشمی رفسنجانی را در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ روانه زندان اوین کرد تا حبس ۱۰ ساله خود را آغاز کند.فارس نوشت؛ اما اینکه مهدی هاشمی این روزها در کدام بخش از زندان اوین به سر می‌برد و هم‌بندی‌های او چه کسانی هستند، برای خیلی از مردم سؤال است. فرزند آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی این روزها در یکی از اتاق‌های اندرزگاه ۷ زندان اوین به سر می‌برد، جایی که بر خلاف تصور خیلی‌ها نه خبری از سوئیت اختصاصی است و نه میزبانی ویژه‌ای وجود دارد. اندرزگاه واحد ۷ زندان اوین شامل ۶ اندرزگاه ۲۲۰ نفره است، در هر یک از این اندرزگاه‌ها ۱۰ تا ۱۲ اتاق وجود دارد که مهدی هاشمی هم در یکی از این اتاق‌ها تحمل کیفر می‌کند. مهدی هاشمی در اتاقی که ۱۵ تا ۲۰ متهم مالی دیگر در آن حضور دارند روزهای محکومیت خود را سپری می‌کند، متهمینی که اکثر آن‌ها به جرم مهریه، نفقه و چک برگشتی زندانی شده‌اند.

تکذیب خرید سیسمونی میلیاردی یک مداح

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که اخیراً پیامی مبنی بر خرید سیسمونی یک میلیاردی توسط یک مداح معروف در بوشهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است؛ منتشر کنندگان پیام مدعی می‌شوند این مداح در واکنش به رسانه‌ای‌شدن این موضوع گفته‌ است: «دارندگی و برازندگی؛ مگر از راه نامشروع خریداری شده است؟ مردم هرچه می‌خواهند بگویند. برایم مهم نیست». این مطلب در حالی همچنان در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود که مصطفی گراشی همان مداح معروف بوشهری و رئیس اتاق اصناف استان بوشهر خبر فوق را تکذیب کرده است. گراشی پیش از این گفته بود که: «دختری 23 ساله دارم که به تازگی خواستگاری شده و نوه پسری دارم که هشت سال دارد و از زمان گرفتن سیسمونی آن گذشته است. همچنین پسر دومم نیز هنوز بچه دار نشده است». وی در واکنش به انتشار مطلب خرید سیسمونی یک میلیاردی در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد: «یک میلیارد تومان در حدود 12 کیلو و 290 گرم طلا است و فکر نمی‌کنم کسی بتواند این میزان طلا را تهیه کند. این هم دروغی مثل بقیه موارد است. همچنین از طریق قانونی پیگیر این مسئله هستم».

تتلو بازهم خبرساز شد

آرمان نوشت:شنیده شد که قعرنشینی پرسپولیس باعث شده تا خیلی‌ها علیه این تیم موضع بگیرند. خبرآنلاین نوشت؛ امیر تتلو خواننده زیرزمینی که در ماه‌های گذشته در فوتبال جنجال ساز بوده، پس از قعرنشینی این تیم پستی عجیب منتشر کرد و به انتقاد از مسئولان پرسپولیس پرداخت که چرا از او استفاده نکردند! او نوشت: «بازیکن خارجی که تو کشور خودشم نمی‌شناسن و بازی‌اش نمی‌دن و سرتا پاشم تتو هست میاد تو تیمای ما و تو کشور ما کلی پولم می‌گیره و تازه گل به خودی هم می‌زنه. اونوقت ما ایرانی هستیم و تو کشور خودمون حاضریم مفتی هم بازی کنیم و نزدیک دو میلیونم هوادار داریم و اجازه بازی نمی‌دن و حتی ازم یک تست هم نگرفتن ببینن شاید ما راست می‌گفتیم و واقعا بازی بلد بودیم؟... آیا من بازی می‌کردم از شانزدهم و سیزدهم پائین‌تر بودن الان؟»

دلیل حضور احمدی‌مقدم در دادگاه

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که فرمانده سابق نیروی انتظامی درمورد شکایت عبدالحسین روح الامینی مبنی بر احضار وی به دادگاه گفت: روح الامینی برای کمک، من را به دادگاه احضار کرده و به عنوان گواه به دادگاه می روم. الف نوشت؛ سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم روز دوشنبه با بیان اینکه قضیه احضار شدنم به دادگاه را از طریق سایت‌های خبری مطلع شدم، افزود: از دیدگاه‌های روح‌الامینی مطلع هستم. وی ادامه داد: مراحل رسیدگی به پرونده کهریزک در بخش انتظامی به پایان رسیده و تصورم این است روح الامینی از اظهارات ما به عنوان گواه بهره ببرد. احمدی‌مقدم گفت: تاکنون یکی دو مصاحبه درمورد پرونده کهریزک با خبرنگاران داشته ام. فرمانده سابق نیروی انتظامی تصریح کرد: با خانواده روح الامینی جلسه داشته‌ام و آنان در جریان امور هستند.

سرقت پیچ دلیل خروج قطار گرگان از ریل!

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که روابط عمومی راه آهن در اطلاعیه ای اعلام کرد: علت خروج از ریل قطار گرگان - اینچه برون باز شدن پیچ‌های ریل توسط سارقان و جدا شدن خطوط ریلی از همدیگر بوده است. پارسینه نوشت؛ قطار محلی گرگان - اینچه برون عصر روز گذشته حین بازگشت از ایستگاه مرزی اینچه برون در محدوده شهرستان آق قلا از خط خارج شد که علت آن هم باز شدن پیچ‌های ریل قطار توسط سارقان و جدا شدن خطوط ریلی بوده است. براساس این اطلاعیه این قطار در مجموع 70 مسافر داشت که همه آنها در صحت و سلامت کامل هستند و با خودروهای اعزامی از سوی شرکت راه آهن از محل سانحه منتقل شدند.

انفجار در اداره اوقاف مشهد

آرمان آورده:شنیده شد که سرپرست ایستگاه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از انفجار منجر به حریق در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد. ایسنا نوشت؛ حسن نجمی توضیح داد: تعمیرکار در حال تعمیر کولرگازی در یکی از اتاق‌های این اداره‌کل بود که به علت نامعلومی انفجار ایجاد می‌شود. وی اظهار کرد: یک حریق خفیف در این محل اتفاق افتاد و منجر به شکسته شدن شیشه‌ها و آتش گرفتن پرده‌ها شد. حادثه خسارت جانی نداشته و تنها اتاق موردنظر دچار خسارت شده است. این حادثه حدود ساعت ١۶ امروز اتفاق افتاده و علت آن در دست بررسی است.

سواد حقوقی نداریم اما مجلس را دور بزنید!

روزنامه کیهان نوشت:یک روزنامه اجاره‌ای مدعی اصلاح‌طلب به رغم اذعان به این که از حقوق و تعهدات حقوقی سر در نمی‌آورد، خواستار دور زدن مجلس، برای تصویب «برجام» و تعهدات آن شد.

روزنامه اعتماد در یادداشتی فاقد امضا ابتدا تصریح می‌کند: این یادداشت در مقام نوشتن یک متن و تحلیل حقوقی به معنای مرسوم درباره «برجام» نیست، چون دانش آن را ندارم ولی گمان هم نمی‌کنم از طریق تحلیل حقوقی بتوان سرنوشت این توافق را تعیین کرد، زیرا در صورتی که مطابق تحلیل حقوقی به این نتیجه برسیم که این توافق، مصداق مقاوله‌نامه یا قرارداد یا موافقتنامه بین‌المللی باشد، مطابق اصل هفتاد و هفتم قانون اساسی باید به تصویب مجلس برسد، و از آنجا که کلیه مصوبات مجلس باید از حیث عدم مغایرت آنها با قانون اساسی و شرع به تایید شورای نگهبان برسد، در این صورت بعید است که با توجه به کلیت این توافق، امکان چنین تاییدی از جانب شورای نگهبان وجود داشته باشد.

این روزنامه می‌افزاید: از این رو طبیعی است که برجام در قالب معاهده یا قرارداد بین‌المللی تلقی نشود تا نیازی به عبور از این فرآیند نداشته باشد.[!] البته آقای جنتی، دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه 23 مرداد نظر خود را در این باره به این شرح اعلام کرد که: «در حال حاضر بحث‌هایی وجود دارد که از نظر حقوقی باید بررسی شود و آن راجع به این است که باید توافق به مجلس برود یا نرود. بسیاری معتقدند که بنده هم به نظرم این عقیده درست باشد که این توافق جزو موافقتنامه‌هایی است که باید به مجلس برود و مجلس آن را امضا و تصویب کند که اگر این خب جور باشد دولت باید لایحه‌ای بدهد، البته این نظری است که افرادی هم دارند اما در مقابل آن نظری وجود دارد که لازم نیست به مجلس برود و شورای عالی امنیت ملی می‌تواند راجع به آن تصمیم بگیرد

اعتماد آنگاه با ادعای اینکه مجلس بیش از حد در همه مسائل ورود پیدا کرده و در امور جزئی و اجرائی دخالت می‌کند و نیز این ادعا که برخی نمایندگان با عصبانیت و توهین با وزیر خارجه برخورد می‌کنند، نتیجه می‌گیرد: متاسفانه نگاه به برجام از موضع جناحی بود و هیچگاه مسئله منافع ملی مدنظر منتقدان یا حداقل بیشتر آنان قرار نگرفت، به همین دلیل است که امروز برای اجرای این توافق، باید مجلس دور زده شود [!] و فراهم آمدن مقدمات آن نیز در سخنان سخنگوی شورای نگهبان دیده شده است. [!!] هرچند وی تاکید کرد که این نظر شخصی است و نه از موضع سخنگوی شورای نگهبان، ولی این جمله معترضه، اصل و ماهیت برداشت از این سخنان را تغییر نمی‌د‌هد.

درباره این تحلیل و نسخه‌پیچی آشفته شایان ذکر است: 1- فرد یا روزنامه‌ای که فاقد دانش حقوقی است چگونه به خود اجازه می‌دهد حکم به تصویب یک توافق انباشته از تعهدات برای کشور را بدهد؟! 2- این چه منطق مغشوشی است که چون اثبات وجود تعهدات در برجام متضمن بررسی و تصویب آن در مجلس است، پس باید مجلس و قانون اساسی را دور بزنیم؟ 3- آیت‌الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان به صراحت می‌گویند که نظر ایشان نیز همین است که برجام تعهد است و باید در مجلس رسیدگی شود. نویسنده‌ای که اذعان می‌کند فاقد سواد حقوقی، آیا به لحاظ ادبی نیز آن‌قدر بی‌سواد است که همین عبارت صریح را تحریف کند و نتیجه بگیرد که دبیر شورای نگهبان نیز معتقد به دور زدن مجلس و قانون اساسی است؟! 4- با تخطه مجلس و زدن برچسب جناحی یا دخالت بیش از حد یا عصبانیت یک یا چند نماینده یا ادعای توهین به وزیر خارجه نمی‌توان نتیجه گرفت که سپردن تعهدات سنگین علیه کشور را نباید در مجلس بررسی کرد و مجلس و قانون اساسی (اصول 77 و 125) را دور زد. قانون اساسی در اصل 125 تاکید می‌کند رئیس‌جمهور صرفا پس از تایید توافقات بین‌المللی در مجلس می‌تواند آن را امضاء ابلاغ کند و طبق اصل 77 همه توافق‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد. 5- باید پرسید نشریات زنجیره‌ای و اجاره‌ای نظیر اعتماد (که زمانی عینا تحلیل‌های بی‌بی‌سی را بدون ذکر منبع و به نام خود منتشر می‌کرد) با کدام هدف درصدد دور زدن نمایندگان ملت هستند و چه سودی از تصویب یک توافق پرآسیب و ضرر برای کشور می‌برند؟!

محسن هاشمی: دولت با عملکرد فعلی در انتخابات دچار مشکل می‌شود

روزنامه کیهان نوشت:عضو مرکزیت کارگزاران می‌گوید خط‌کشی بین اصلاح‌طلبان میانه‌رو و اصولگرایان معتدل معنایی ندارد.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان درباره نامزدی در انتخابات مجلس گفت: همچنان که قبلاً گفتم حضورم در انتخابات قطعی نیست. دعوت‌های زیادی صورت گرفته اما تصمیم نهایی برای ثبت‌نام بستگی به شرایط دارد. به دعوت‌کنندگان گفته‌ام حضورم در انتخابات بسته به شرایط کشور است اما در صورت نیاز، خدمت به نظام را رد نمی‌کنم.

وی که در انتخابات گذشته شورای شهر رد صلاحیت شده می‌افزاید: متأسفانه مشکل کشور، دعواهای سیاسی است که بر مسائل مردم اولویت پیدا کرده است و به ویژه در ده سال اخیر وقت اصلی مسئولان به دعوا یا جواب دادن به دعواها گذشته است. لذا حال که خداوند با همت مردم و دلسوزان واقعی انقلاب مجدداً مدیریت کشور را به ریل اصلی خود بازگردانده است، اعتدالیون و اصلاح‌طلبان معتدل نباید به دنبال انتقام‌گیری و کینه‌توزی سیاسی باشند چون دوباره همان تنش‌ها در کشور تکرار می‌شود.

محسن هاشمی در ادامه این مصاحبه گفت: افراد تندرویی که بعضاً مسئول هم هستند کارهایی انجام داده‌اند، بنابراین ایشان با وجود همه این مسائلی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده است همواره با سعه‌صدر رفتار کرده است. من نیز بسیاری از همکاران و دوستان قدیم را که در جبهه مقابل قرار می‌گیرند را مقصر واقعی نمی‌دانم. درباره اصلاح‌طلبان در طول سال‌های 76 تا 84 نیز چنین است.

وی درباره این سؤال که چینش نیروهای سیاسی همکار را چگونه می‌بینید؟ می‌گوید: خط‌کشی بین اصلاح‌طلبان میانه‌رو و اصولگرایان معتدل معنایی ندارد. اگر قرار است ما امثال آقای لاریجانی را به خاطر عملکرد 10 سال گذشته حذف کنیم، باید خیلی از اصلاح‌طلبان را هم در اواخر دهه هفتاد و اوائل دهه 80 که تندرویی‌هایی کردند و منجر به روی کار آمدن تفکر احمدی‌نژادی شد، حذف کنیم، برعکس باید از اعتدال و میانه‌روی هر فردی استقبال کرد و به جای گذشته‌گرا بودن، آینده‌گرا باشیم. می‌بینیم که آقای ناطق هم با وجود ظلمی که به او در گذشته شد برای اعتلای کشور جوانمردانه بعضی از ناجوانمردی‌ها را فراموش کرده است و با تمام فشاری که از بعضی از قدرتمندها بر او وارد می‌شود باز هم به وظایف خود در این مسیر عمل می‌کند.

وی این را هم گفته که توافق هسته‌ای نیز می‌تواند محور همان وحدت ملی باشد که آیت‌الله هاشمی در سال 1388 در نماز جمعه و بارها در سخنان بعدی مطرح کرد. اگر فارغ از مسائل جناحی و تعصبات به این موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که واقعاً کشور دستاورد مهمی به دست آورده و از پرتگاه خطرناکی عبور کرده است و آنچه را که حق او بوده به دست آورده است. البته برخی نمی‌خواهند این موضوع به نفع اعتدالیون تمام و ثبت شود و از این سو اعتدالیون هم نباید مسئله را جناحی کنند، باید آن را به اسم نظام تمام کنند تا بتوان مسائل روابط خارجی کشور در ابعاد مختلف را حل کرد.

محسن هاشمی درباره نمره خود به عملکرد اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: برای حل مشکل اشتغال و ایجاد شغل که اولویت اول مردم است، حمایت از تولید و افزایش آن اهمیت بسزایی دارد، این موضوع مهم می‌تواند باعث حل مشکل‌ گرانی و تورم هم بشود. لذا برای تقویت تولید ملی باید واردات کنترل شده باشد و کالاهای ساخته شده کمتر وارد شود. موضوع دوم طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی توسعه‌ای کشور است که هم مشکل کشور را در درازمدت حل می‌کند و رفاه و آسایش برای مردم می‌آورد و هم مشکل اشتغال را حل می‌نماید. برای این منظور ابتدا اولویت‌بندی این پروژه‌ها که تعداد ناتمام‌ها زیاد است، لازم است و برای به نتیجه رساندن آن باید به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اهمیت دارد تا به کمک دولت بیایند. دولت در این دو سال عمدتاً به سیاست خارجی پرداخته است. ضمن اینکه برنامه‌ریزی برای آینده نیز کرده است. باید دید در دو سال مانده به انتهای دولت، برای اشتغال، تولید و طرح‌های زیربنایی چه می‌کنند؟ در این موارد تا به‌حال نمره قابل قبولی نمی‌گیرد. البته 14 از 20 می‌توان داد. ولی توقع مردم بالای 17 می‌باشد، که اگر به آن دست نیابد برای دور دوم دچار مشکل رأی خواهد شد. انتظارها بعد از توافق هسته‌ای به شدت بالا می‌رود و دولت باید بتواند آن‌ها را برآورده کند، لذا توصیه می‌کنم که از نیروهای جوان‌تر و باانگیزه‌تر استفاده شود.

این دیدگاه از کجا آمده است؟!

کیهان آورده:دفتر آیت‌الله موسوی اردبیلی درباره خبر منتشره در رسانه‌ها با عنوان «گزارش خبرنگار بزرگترین روزنامه یهودی آمریکا از سفر به ایران» توضیحی ارائه کرد.

این دفتر با ارسال توضیحی به سایت عصر ایران نوشت: «متأسفانه در خبر مربوط به دیدار خبرنگار یهودی آمریکایی با آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی آمده است که ایشان از ایده تشکیل دو دولت یهودی و فلسطینی به شدت حمایت کرده‌اند، در حالی که چنین مطلبی صحیح نیست و در اصل متن انگلیسی مصاحبه نیز چنین مطلبی نیامده است، بلکه تصریح شده است که معظم‌له گفته‌اند: چنانچه اسرائیل سیاست‌های خود را اصلاح نکرده و حقوق ملت فلسطین را به رسمیت نشناسد باید از بین برود. در متن انگلیسی آمده است که معظم‌له پاسخی به سؤال مربوط به تشکیل دو دولت مستقل نداده‌اند.»

این توضیح روشن نمی‌کند رژیمی که ذاتاً اشغالگر و نامشروع و غاصب است چگونه می‌تواند سیاست‌های خود را اصلاح کرده و حقوق ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد؟ به رسمیت شناختن حق حاکمیت ملت فلسطین، ذاتاً به مفهوم از بین رفتن رژیم نامشروع صهیونیستی است. به همین دلیل روشن است که اسرائیل به عنوان یک رژیم نامشروع باید از بین برود و اصلاح‌بردار نیست.

با حمله نمی‌توانستیم به اندازه توافق برنامه هسته‌ای ایران را عقب برانیم

کیهان آورده:فرید زکریا تحلیلگر آمریکایی در دفاع از توافق هسته‌ای با ایران نوشت: نمی‌توانستیم برنامه هسته‌ای ایران را به اندازه‌ای که با توافق به عقب راندیم، به واسطه حمله نظامی به عقب برانیم.

وی ضمن تحلیلی که پاسخ به انتقادهای سناتور شومر دموکرات است و از سوی واشنگتن‌پست منتشر شده نوشت: به نظر من این توافق ناقص است اما توافقی است که شامل تعدادی از بازرسی‌های جامع و سرزده، پروتکل‌های قابل راستی‌آزمایی و اقدامات قابل بازگشتی است که تاکنون درباره آن مذاکره شده است. توافقنامه 159 صفحه‌ای با ایران را می‌توان با سندی که آمریکا در سال 1994 با کره‌شمالی داشته، مقایسه کرد. توافق با کره شمالی سندی 4 صفحه‌ای مبهم با پادمان‌های بازرسی و اجرایی اندکی بوده است.

وی ادامه می‌دهد: شما به این توافقنامه اعتراض داشتید اما هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکردید که در آغاز این توافقنامه‌ و پیش از آنکه هرگونه کاهش تحریمی صورت بگیرد چه اتفاقی خواهد افتاد. ایران باید 98 درصد از اورانیوم 5 درصد غنی شده خود و تمامی اورانیوم 20 درصد غنی‌سازی شده خود را نابود کند و همچنین می‌بایست دو سوم از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را از جمله سانتریفیوژهای پیشرفته را ذخیره‌سازی کند و راکتور پلوتونیوم غیرعملیاتی شده اراک را نیز بازطراحی کند. تمامی این اقدام باید به گونه‌ای تکمیل شود که باعث رضایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شود.

زکریا خاطرنشان کرد: این بسیار سخت است که تصور کنیم کمپین حمله نظامی جدی علیه ایران بتواند برنامه هسته‌ای ایران را به اندازه‌ای که این توافق به عقب‌ رانده، متوقف کند.

به طور مثال تاسیسات فردو در عمق کوه قرار دارد و احتمالا بتواند از تمامی بمباران‌های متمرکز نجات یابد.

زکریا در ادامه تصریح کرد:آقای شومر شما استدلال کرده‌اید که بازگرداندن سریع تحریم‌ها علیه ایران طاقت‌فرسا خواهد بود. ما باید اسناد مختلف را خوانده باشیم. چیزی که من دیده‌ام این است که شامل مکانیزم اعمال اتوماتیک تحریم‌ها علیه ایران است و این اعمال مجدد تحریم‌ها می‌تواند به صورت یکجانبه توسط واشنگتن انجام شود.

دستور جدید دولت درباره واردات دکل حفاری

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس بخشنامه جدید دولت به تعدادی از دستگاه های ذی ربط در امر واردات کالا، تاکید شده است که حسب تصمیم کمیسیون ماده 1 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات، از این پس بررسی ورود دکل های حفاری به کشور به خاطر صفت مستعمل بودن، از لیست مصادیق موافقت کلی آن کمیسیون، حذف شده و ورود هر نوع از این دکل ها در هر شرایطی، منوط به ارائه موافقت موردی از دستگاه های مسئول در دولت خواهد بود.

هشدار جدی نهادهای نظارتی به یک مسئول اقتصادی

بر اساس ابلاغیه یکی از نهادهای نظارتی به یکی از مسئولان مهم اقتصادی در دولت، تاکید شده است که با توجه به بررسی های دقیق صورت گرفته و تطبیق مصوبات سال های گذشته دولت، پرداخت برخی از انواع فوق العاده به مسئولان مالی نهادهای زیرمجموعه این مقام مسئول، فاقد مجوزهای قانونی بوده و ممنوع است. در ادامه این ابلاغیه از این مقام مسئول خواسته شده است حسب دستورات قانون محاسبات عمومی کشور، نسبت به اصلاح دستورات مغایر این بخشنامه در اسرع وقت اقدام و نتیجه را اعلام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها