پیش از آن، نمونه سه درب این اتومبیل در کارخانه تازه تأسیس پژو در جمهوری اسلواکی تولید گردید.
این اتومبیل تحت کد «A9» تکوین و توسعه یافت و پلت فرم به کار رفته در آن هم PF1 نام دارد.
مدل 208 نسبت به نسل پیشین خود یعنی 207، حدود 173 کیلوگرم (به طور میانگین 110 کیلوگرم) کاهش وزن دارد.
سرپرستی تیم طراحی آن را شخصی به نام پیر آئوسیر (PIERRE AUTHIER) بر عهده داشت و کار طراحی هر یک از بخشهای آن اعم از بدنه و کابین و تریم داخلی، توسط طراحان متفاوتی صورت پذیرفت.
دستپخت این طراحان هم بدنهای است که از ضریب آئرودینامیک مناسبی بهره میبرد که میزان آن در این اتومبیل معادل 0.29 است و درنهایت اینکه پژو 208 علاوه بر فرانسه، در کشورهایی همچون اسلواکی، برزیل، هند و مالزی نیز تولید میشود و تمامی نمونههای وارد شده به امارات از سایت فرانسوی این شرکت روانه این بازار شدند.
خلاصه بررسی
کل امتیاز: 3 از 5
پژو 208 مهیای رقابت سختی با همتایان خود میباشد، با این حال، ممکن است طراحی خاص این اتومبیل در این باب چندان کفایت بخش نباشد.
نمای ظاهری
با اینکه این روزها دیگر پژو خوشسیماترین اتومبیل ها را نمیسازد، اما به نظر میآید که با ارائه مدل 208 این روند در حال تغییر است.
علیرغم بدنه فربه آن، بهاحتمال قوی بازار هدف این اتومبیل جذب منحنیهای خاص و قیافه ملایم و آرام آن خواهد شد.
علیرغم آنکه در بدنه این اتومبیل لبههای برش داری همانند آنچه که در برخی از رقبایش وجود دارد، نمیبینیم ولی به طور حتم پژو 208 را میتوان از زیباترین مدلهایی دانست که از سوی برندی فرانسوی عرضه میشود.
کابین
پژو 208 یک اتومبیل سوپر مینی است و طبیعی است که ابعاد بدنه آن در حد و اندازههای کوچکی طراحی شده باشد. تنها کافی است نیمنگاهی به فرمان کوچک آن بیاندازید که ابعادش در حد چرخهای کالسکه اطفال میباشد و برای رانندگان بلندقامت هم سخت چالشبرانگیز است.
گرچه داخل این اتومبیل به نحو دقیق و ظریفی تکوین یافته ولی از فضا و راحتی چندانی بهره نمیبرد. اگر احیاناً رانندهای با قامتی بیش از 6 فوت (بالای 180 سانتیمتر) پشت فرمان آن قرار گرفت بهتر است که سرنشینان پشتی آن از کودکان باشند.
مهندسی
پژو برای بهبود ایمنی این اتومبیل سعی و کوشش بسیاری کرده است. یک ستون فرمان تاشو در آن وجود دارد که از جراحات حاصل از تصادفات میکاهد.
وزن آن نیز 173 کیلوگرم سبکتر از نسل پیشین آن، یعنی 207 است، اتومبیلی که به این صفت شهرت یافته بود که وزن بالایش مانعی عمده بر عملکرد مناسبش است.
آنچه که در این اتومبیل ارائه میشود
پژو 208 از یک پیشرانه 4 سیلندر و 1.6 لیتری نیرو میگیرد. این پیشرانه توان و گشتاور مناسبی را از خود ارائه داده و ارقام مربوط آن نیز به ترتیب معادل 120 اسببخار و 160 نیوتنمتر است.
بیشینه سرعت این مدل معادل 216 کیلومتر بر ساعت بو شتاب صفر تا صد آن نیز معادل 9.9 ثانیه است.
جمعبندی نهایی
همچون سایر سوپر مینیها، پژو 208 به اتومبیل عام و عادی در جادههای امارات مبدل نشده زیرا این بازار معمولاً طالب و خواهان اتومبیل هایی با ابعادی بزرگتر است اما در عین حال این اتومبیل کاندیدای ایده آلی جهت گشتوگذار در خیابانهای پیرامونی شهر به شمار میآید.
کیفیت ساخت آن نیز بسیار بهبودیافته و حقیقتی که دراینبین وجود دارد آن است که، عملکرد این اتومبیل را نیز میتوان بهعنوان آیتمی لذتبخش و سرگرمکننده به موارد فوق اضافه کرد. با این حال، برای رانندگان بلندقامتتر، گزینههای دیگر همچنان مفتوح است.
نکات مثبت این اتومبیل از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST» ،نمای ظاهری این مدل به خاص بودن آن در میان همتایانش یاری میرساند.
نکات منفی این اتومبیل از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST» ،داخل کابین آن به نحو شوکآوری کیپ و تنگ است.
مشخصات فنی
حجم موتور:1598 سیسی
توان: 120 اسببخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور: 160 نیوتنمتر در 4250 دور در دقیقه
حداکثر سرعت: 216 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد: 9.9 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: 6 لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
استاندارد آلایندگی: یورو 5
نوع گیربکس: 4 سرعته اتوماتیک،5 سرعته دستی
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات، فنرهای مارپیچ و دمپرهای هیدرولیک
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی، فنرهای مارپیچ و دمپرهای هیدرولیک
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: دیسکی
ابعاد:
طول/عرض/ارتفاع: 3962/1739/1471 میلیمتر
فاصله بین دو محور: 2538 میلیمتر
گنجایش صندوق بار: 285 لیتر
حجم باک: 50 لیتر
وزن: 1063 الی 1123 کیلوگرم (نمونه 1.6 لیتری)
ایمنی:
5 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP (ایمنی راننده: 88 درصد – ایمنی سرنشین جلو: 78 درصد – ایمنی عابر پیاده: 61 درصد)
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشینان جلو، جانبی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز در حالت اضطراری EBA
سیستم الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کمکی ترمز BA
ستون جمع شونده فرمان
تجهیزات (تیپ فول یا ALLURE در امارات)
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو
تهویه مطبوع تمام اتوماتیک دو ناحیهای به همراه فیلتر هوای داخل
کروز کنترل به همراه سیستم کاهنده سرعت
صفحه نمایشگر رنگی چندکاره به سایز 7 اینچ
سیستم ورود بدون کلید
سنسور پارک عقب
شیشههای برقی حساس به مانع
سوکت 12V در کنسول وسط
سنسور باران
6 عدد بلندگو
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت AUX و USB و اتصالات بلوتوث
سیستم روشنایی در روز
کامپیوتر سفر و دماسنج هوای خارج خودرو
فرمان با پوشش چرمی
صندلیهای چرمی (سفارشی)
سیستم هدایت ناوبری (سفارشی)
آینه الکتروکرومیک عقب (ضد تشعشع)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با سرپرست اداره کل روابطعمومی و امور بینالملل سازمان نظام پزشکی کشور مطرح شد
فرزاد آشوبی در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد