اوضاع 5 قدرت اصلی لیگ برتر چگونه است؟

غول‌ها برای قهرمانی دندان تیز کرده‌اند

فصل جدید لیگ برتر انگلیس در حالی آغاز شد که همچون چند فصل اخیر تیم‌های همشهری چلسی و آرسنال از لندن و همشهری‌های منچستری از سوی دیگر مدعیان اصلی قهرمانی هستند و در عین حال نمی‌توان از نام لیورپول چشم‌پوشی کرد. در این میان، وضعیت این پنج تیم را به طور گذرا مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۸۲۵۲۵۳

جای خالی مهاجمان

منچستریونایتد فصل جدید را در شرایطی آغاز می‌کند که سه اسلحه هجومی خود یعنی دی‌ماریا، فن پرسی و فالکائو را در فصل نقل و انتقالات به تیم‌های دیگر واگذار کرد. اگرچه تا ابتدای سپتامبر فن‌خال برای خرید دیگر مهره‌های مورد نیازش زمان دارد، اما اکنون دو نگرانی برای هواداران یونایتد وجود دارد؛ یکی در قلب خط دفاعی و دیگری در نوک حمله.

در مدت اخیر باستین شواین اشتایگر متیو دارمیان ممفیس دیپای و مورگان شیندرلین به جمع اولدترافوردی‌ها اضافه شدند، اما آیا وین رونی می‌تواند بار گلزنی تیم را به تنهایی بر دوش بکشد؟

این در حالی است که طی فصول گذشته همیشه پشت مهاجمان بازی کرده است. بنابراین خلأ یک مهاجم کامل احساس می‌شود. به نظر می‌رسد از دید فن‌خال تجارت یونایتدها در بازار فوتبال اروپا کامل شده است.

فن‌خال چند روز قبل در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود یک خرید جدید می‌تواند در حد یک سوپرایز باشد. یونایتد این فصل در حالی باردیگر به لیگ قهرمانان بازمی‌گردد که یک خط میانی قدرتمند جمع کرده و برای پیراهن‌هایش قراردادی 750 میلیون پوندی به امضا رسانده است.

در خط دفاعی هنوز این تیم آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد و بعید است استفاده از دلی بیلیند در خط دفاعی راهکاری مناسب برای برطرف کردن آن باشد آن هم دربرابر مهاجمی چون هری کین که اولین رقیب یونایتدها در فصل جدید است.

بی‌شک مهم‌ترین اتفاق برای منچستر در این فصل رسیدن وین رونی به صدر گلزنان تاریخ باشگاه است. او فصل گذشته از رکورد 237 گل دنیس لاو عبور کرد و اکنون به 249 گل سربابی چارلتون چشم دوخته است.

در میان جوانانی که فن‌خال جذب کرده است، آندره آ پریرا، بازیکن 19 ساله برزیلی که در تور آمریکا منچستری شد، چشم‌انداز بهتری نسبت به دیگران دارد.

روزهای آرام آقای پیگرینی

سیتی اگرچه یک خرید مهم داشت اما این خرید مهم به بازیکنی اختصاص نداشت جز رحیم استرلینگ که بی‌شک مستعدترین بازیکن حال حاضر فوتبال انگلیس است.شیخ منصور برای خرید استرلینگ 49 میلیون پوند هزینه کرد تا هم به خواسته خود برسد و هم قوانین اقتصادی یوفا را رعایت کند. با این حال هواداران سیتی همچنان امیدوارند خریدهای دیگری در راه باشد.

انتظار می‌رود در ادامه ادین ژکو هم راه استفان یووتیچ را در پیش بگیرد و راهی فوتبال ایتالیا شود. گفته می‌شود کوین دی بروین از ولفسبورگ در راه منچستر قرار گرفته و البته با شانس کمتری این اخبار برای پل پوگبا هم شنیده می‌شود.

با اضافه شدن استرلینگ وی نه‌تنها استعداد این تیم را افزایش می‌دهد، بلکه فضا را برای بازیکنانی چون آگوئرو و داوید سیلوا بازتر می‌کند. با وجود اضافه شدن استرلینگ، ترکیب منچستر با فصل گذشته تغییر چندانی نداشته است؛ ترکیبی که در پایان فصل راه جدایی را پیش روی پیگرینی قرار داده بود، اما همه چیز سر جایش باقی ماند.

در میان بازیکنان جوان تیم، انتظار می‌رود کله چی ایهاناچو، بازیکن 18 ساله نیجریه‌ای خیلی زود به تیم اصلی راه پیدا کند.

راه فرار از فشار

اگرچه از همین ابتدای فصل، برندون راجرز به واسطه نتایج ضعیف فصل گذشته تحت فشار قرار دارد، اما اضافه شدن کریستین بنتکه ضمن بالا بردن توانایی گلزنی این تیم می‌تواند راجرز را هم از زیر فشار خارج کند.

در کنار بنتکه، روبرتو فیرمینو از توانایی گلزنی بالایی برخوردار است و از ناتانیل کلاین به عنوان یک گوش راست سریع و قدرتمند یاد می‌شود، اما آیا کسی می‌تواند از مدافعان مطمئن لیورپول هم نشانی‌ای به ما بدهد؟ بعید است کسی نشانی‌شان را داشته باشد. لیورپولی‌ها در ادامه فصل نقل و انتقالات به دنبال جذب مدافع چپ پاری سن ژرمن، لوکاس دیگنه هستند اگرچه جو گومز هم در این پست تاثیرگذار بوده، اما دیگنه تا این لحظه قراردادی امضا نکرده است.

آمدن بازیکنانی چون بنتکه و فیرمینو این امید را برای هواداران به وجود آورده تا بتوانند جای خالی لوئیز سوارز را پر کنند و بازیکن محبوب دیگری چون او داشته باشند. به نظر می‌رسد با داشتن این دو بازیکن، لیورپول در این فصل ظرفیت گلزنی بالایی داشته باشد. بدترین اتفاق ممکن هم برای لیورپول در این فصل رخ داده است؛ یکی از عجایب فوتبال تا بازهم ثابت شود در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست. این تیم هفت بازی ابتدایی بیرون از خود را مقابل دشمنانش انجام می‌دهد و دشمنان این تیم بخصوص منچستری‌ها می‌توانند امیدوار باشند این تیم تا ماه نوامبر همه سفرهایش را به بیرون از آنفیلد با شکست پشت سر بگذارد. برنامه بازی‌های بیرون از خانه این تیم به ترتیب مقابل استوک، آرسنال، منچستریونایتد، اورتون تاتنهام، چلسی و منچسترسیتی است.

پیتر چک، کلیدی در دستان ونگر

اضافه شدن پیتر چک به جمع توپچی‌ها، استقامت خط دفاعی این تیم را بالا برده است. مهارت و توانایی در کنار تجربه، چیزی بود که ونگر درون دروازه تیمش به آن احتیاج داشت.

شاید تنها نگرانی این مربی فرانسوی، خرید یک مهاجم نوک شناخته شده تا پیش از پایان فصل نقل و انتقالات باشد. او می‌تواند کریم بنزما را به ترکیب تیمش اضافه کند اگرچه بدون این خرید هم به نظر می‌رسد ونگر از ترکیب تیمش راضی باشد. دو قهرمانی پیاپی در جام حذفی و سومین قهرمانی متوالی در رقابت‌های پیش فصل، نشان داد این آرسنال برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر آماده است.

این فصل بهترین شانس آرسنال برای رسیدن به این عنوان طی سال‌های اخیر است. مهم‌ترین دغدغه آرسنالی ها، هوادارانشان هستند که کاسه صبرشان لبریز شده و منتظر قهرمانی هستند.

اگرچه مساله ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما می‌تواند برای ونگر حیاتی باشد. تیم او توانست با غلبه بر چلسی کامینیتی شیلد را کسب کند، اما نباید فراموش کرد همین چلسی و تیم‌های منچستری جدی‌ترین رقبا در راه کسب قهرمانی هستند. در میان ستارگان جوان این فصل آرسنال، الکس اووبی 19 ساله که از آکادمی باشگاه به تیم اول راه یافته، امید زیادی برای درخشش در لیگ برتر دارد.

آرام اما ترسناک

این تیم اگرچه فصل نقل و انتقالات را آرام سپری می‌کند، اما همچنان مرموزترین و خطرناک‌ترین تیم لیگ برتر است. آبی‌های لندن برخلاف فصول گذشته، در این فصل در بازار نقل و انتقالات سر و صدای زیادی نداشتند و تنها به خرید رادومل فالکائو و آسمیر بگوویچ کفایت کردند. به نظر می‌رسد بزودی جان استونز هم به این ترکیب قدرتمند اضافه شود.

چلسی به ازای 30 میلیون پوند خواهان این مدافع اورتون است، اما اورتونی‌ها دو میلیون پوند دیگر می‌خواهند تا رکورد خرید و فروش یک مدافع را در جزیره به خود اختصاص دهند. به خدمت گرفتن این مدافع قدرت چلسی را بیشتر می‌کند و خوزه مورینیو می‌تواند مطمئن باشد با داشتن ادن هازارد و دیگر بازیکنان از عنوان قهرمانی لیگ برتر دفاع کند و چلسی را به دومین قهرمانی اروپا برساند.

منبع: دیلی‌میل

عرفان خماند

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها