معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تعداد زیاد موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در کشور گفت: اراده نظام در برخورد با این‌گونه موسسات غیرمجاز جدی است و مقام معظم رهبری، دولت، قوه قضاییه و شورای عالی امنیت ملی نیز بر این موضوع تاکید دارند.
کد خبر: ۸۲۵۰۲۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری دوشنبه هفته جاری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که با حضور معاون اول قوه قضاییه و نایب رئیس مجلس برگزار شد، از موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز به‌عنوان یک موضوع و پدیده جدی در کشور یاد کرد و افزود: این موسسات علاوه بر این‌که سیاستگذاری‌های پولی و مالی کشور را رعایت نمی‌کنند، از مجوز فعالیت نیز برخوردار نبوده و تخلفات زیادی مرتکب می‌شوند.

وی با بیان این‌که متاسفانه گروه‌های زیادی از مردم و آحاد جامعه در این‌گونه موسسات گشایش حساب کرده‌اند، بر لزوم مدیریت صحیح و ساماندهی این موسسات با ساز و کار صحیح تاکید کرد. وی اظهار کرد: ساماندهی و برخورد با این موسسات باید به گونه‌ای باشد که از حقوق مردم حفاظت شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های مرتبط برای مدیریت و ساماندهی این‌گونه موسسات، خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط شد تا ابعاد و جوانب مختلف موضوع سنجیده شده و برنامه جامعی برای ساماندهی این موسسات تدوین شود.

جهانگیری با اشاره به گزارش دبیرخانه ستاد از آخرین پیگیری‌های انجام شده برای برخورد با پدیده زمین‌خواری، بر لزوم وحدت رویه در برخورد با این پدیده تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها