سایه روشن

تبریک روز خبرنگار از سوی رئیس جمهور

رئیس جمهور در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و آگاهی و تبریک روز خبرنگار، خبرنگاران را دیده بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی دانست.
کد خبر: ۸۲۳۹۴۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن روحانی، خبرنگاران را دیده بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی دانست و تصریح کرد:خبرنگاران که رسالت انتقال اطلاعات بهنگام و صحیح و نیز گزارش حقیقت‌ها به مردم را بر عهده دارند؛ وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند. رئیس جمهور افزوده است: این تلاشگران سپهر خبر و اطلاع رسانی با عشق به مردم و تلاش حرفه‌ای، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های ملی را معرفی و با کژی‌ها و ناراستی‌ها به مبارزه برمی‌خیزند. روحانی تاکید کرده است: به واقع می‌توان خبرنگاران مسئولیت‌شناس را که با شجاعت قابل تحسین، قدم در این مسیر حساس نهاده‌اند، مشاوران امین و ناصحان مشفق مدیران ارشد، مجریان و دیگر فعالان و کنشگران عرصه اجتماع دانست.

وزیر امورخارجه به لبنان سفر می‌کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای با کشورهای منطقه در خصوص توافق هسته‌ای و مسائل مهم منطقه به لبنان سفر می‌کند. محمد فتحعلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این سفر طی روزهای آینده برای رایزنی با مقام‌های دولت و شخصیت‌های مهم مقاومت لبنان صورت می‌گیرد.وی ادامه داد: تبیین ابعاد توافق هسته‌ای و فرصت‌های ناشی از آن برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه با لبنان در عرصه‌های مختلف و تعمیق همکاری‌ها جهت مقابله با چالش‌های مشترک در منطقه از محورهای گفت‌وگو خواهد بود.

اجرای اقتصاد مقاومتی، پاسخ یاوه‌گویی غرب

خطیب جمعه تهران با بیان این‌که توافق در موضوع هسته‌ای، مساله مهمی است که مجلس آن را بررسی کرده و اکنون در شورای‌عالی امنیت ملی در دست بررسی است، تاکید کرد: این بحث‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود و ادعا می‌کنند ایران می‌خواهد سلاح هسته‌ای تولید کند یا از تروریست‌ها حمایت می‌کند، دروغ‌هایی است که نشانه ادامه عداوت غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران افزود: با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، پاسخ یاوه‌گویی غربی‌ها که می‌گویند ایران را وادار به توافق کردیم، داده می‌شود.

وزیر خارجه انگلیس: امیدواریم اصلاح‌طلبان ایران بحث را به نفع خود تمام کنند

وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن با تقسیم‌بندی جناح‌های داخلی ایران به دو بخش افراطی‌ها و اصلاح‌طلبان، گفت: ما باید امیدوار باشیم اصلاح‌طلبانی که می‌خواهند ایران نقشی مثبت‌تر در دنیا ایفا کند، بحث را به نفع خود تمام کنند. به گزارش فارس، فیلیپ هاموند اظهار کرد: اما این مساله‌ یکشبه اتفاق نمی‌افتد و مساله‌ای قطعی نیست که آن‌طور که امیدش را داریم، رخ بدهد.

فرانسه «هشدار» سفر به ایران را لغو کرد

وزارت خارجه فرانسه که از سال 2006 پس از کاهش روابط اقتصادی دولتش با ایران، نام ایران را در فهرست کشورهای ناامن قرار داده و به اتباعش «پرهیز» از سفر غیرضروری به ایران را توصیه کرده بود، ایران را از حالت «هشدار» برای سفر اتباع خود، خارج کرد.به گزارش ایسنا، پیشتر نیز وزارت خارجه بریتانیا توصیه قبلی خود را درباره پرهیز از سفرهای غیرضروری به ایران تغییر داده بود. این در حالی است که به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به اتباع این کشور درباره سفر به ایران هشدار داد.

حمله مسلحانه به اتوبوس ایرانی در ترکیه

یک دستگاه اتوبوس ایرانی که از پایانه مرزی بازرگان وارد خاک ترکیه شده بود، در مسیر دوغوبایزید به شهر وان این کشور مورد حمله مسلحانه قرار گرفت که یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.به گزارش ایرنا، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است و عملیات نیروهای امنیتی در منطقه برای دستگیری مهاجمان ادامه دارد.

ادعای یک رسانه چینی درباره واردات جنگنده به ایران

یک رسانه چینی از تجهیز نیروی هوایی ایران به جت‌های ساخت چین در آینده خبر داد. به گزارش فارس، روزنامه «مردم» ارگان رسمی حزب کمونیست چین به نقل از منابع تایوانی نوشت: ایران در 20 سال آینده 24 جت جنگنده جی10 از چین وارد خواهد کرد.

براساس این گزارش، این اقدام ایران درقبال امضای قراردادی با چین صورت می‌گیرد که براساس آن این کشور حق قانونی استفاده از بزرگ‌ترین میدان نفتی ایران را به دست خواهد آورد. جت‌های جی10 که توسط کارخانه «چنگدو» ساخته می‌شود در غرب «اژدهای قدرتمند» نام گرفته و هزینه هرکدام از آنها 40 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، ولی قرار است ایران هیچ پول نقدی بابت دریافت آنها پرداخت نکند .

انتخاب اعضای شورای مرکزی خانه احزاب

21 عضو شورای مرکزی خانه احزاب در مجمع عمومی عادی که روز پنجشنبه برگزار شد، از طریق رای گیری انتخاب شدند. به گزارش فارس، حشمتیان با 74 رای، غفوری‌فرد با 68 رای و کواکبیان با 66 رای بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.

احتمال دیدار وزرای خارجه ایران، سوریه و عربستان

روزنامه السفیر لبنان در گزارشی با اشاره به سفر همزمان وزرای خارجه سوریه و عربستان به مسکو و نیز سفر احتمالی محمد جواد ظریف به روسیه، از احتمال برگزاری دیداری سه‌جانبه میان وزرای خارجه سه کشور با میانجیگری کرملین خبر داد. به گزارش ایسنا، السفیر لبنان در این باره نوشت: ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه همزمان با حضور عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در روسیه، به مسکو سفر خواهد کرد. گفته می‌شود هدف از سفر الجبیر به مسکو آماده‌سازی مقدمات سفر سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تا پایان سال جاری میلادی به روسیه است. السفیر در ادامه به نقل از منابع رسانه‌ای سوری نوشت: این احتمال قطعی نیست و همه چیز به روند مذاکرات و برگزاری نشست‌های مسکو بستگی دارد. با این حال احتمال سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز طی هفته آینده به مسکو وجود دارد. بر اساس ادعای این روزنامه، ظریف این هفته به ترکیه، لبنان و سوریه می‌رود.

اذعان نیویورک‌تایمز به شکست بزرگ آمریکا

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با بیان این‌که دستاورد جنگ‌ها، چه نظامی، چه اقتصادی، با این معیار سنجیده می‌شود که چقدر به اهداف اعلام شده خود رسیده است، نوشت: با این استدلال، آمریکا و متحدانش جنگ علیه ایران را باخته‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این مطلب به قلم دیوید بروکس با بیان این‌که آمریکا تاکنون سه شکست راهبردی بزرگ در چند دهه گذشته داشته است از جنگ ویتنام، عراق و جنگ در مقابل ایران به عنوان این سه شکست نام برده شده و درباره دلیل شکست آمریکا در مقابل ایران آمده است: نخستین پاسخ عمده این است که ایرانی‌ها بیش از ما خواهان پیروزی بودند. آنها آماده بودند در برابر مجازاتی که ما در نظر گرفته بودیم، بایستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها