یک متخصص طب سنتی گفت: برای استراحت کامل مغز در خواب باید خون را به سمت پاها سوق داد بهتر است که پاها گرمتر از سر نگه داری شود, اگر به این صورت خون از سر و سینه به سمت پاها حرکت می‌کند و باعث خواب راحت می‌شود.
کد خبر: ۸۲۲۳۵۱
برای خواب راحت و آرام پاهای خود را گرم نگه دارید

پیش از وقت خواب برای خوابیدن باید آماده شویم. یعنی پیش از خواب از کارهایی که مهیج است و کارهایی که ذهن را درگیر می‌کند باید پرهیز کرد.

- چرا که اگر بلافاصله پس از ‌این امور به خواب برویم‌، سبب اختلال در خواب می‌شود.

-برای استراحت کامل مغز در خواب باید خون را به سمت پاها سوق داد بهتر است که پاها گرمتر از سر نگه داری شود(پوشیدن جوراب و گرم نگه داشتن پاها خود می‌تواند مفید باشد).

-از راه‌های دیگری که باعث سوق دادن خون به سمت پاها و برای خواب بهتر باید بدیگر رخت‌خواب را به نحوی سرازیر قرار دهیم که طرف سر رخت‌خواب 10 تا 15 سانتی متر بالاتر از پا باشد.

-اگر به این صورت خون از سر و سینه به سمت پاها حرکت می‌کند و باعث خواب راحت می‌شود.

ناصر رضایی پور متخصص طب سنتی درباره خواب می‌گوید: خواب کوتاه پیش از وعده نهار در حالی که فرد گرسنه نباشد به ویژه در روزهای بلند سال در تجدید قوای روزانه و تقویت دستگاه گوارش و هضم بلغم های دستگاه گوارش مفید است.

به گزارش تسنیم، به گفته وی، خوابیدن در ساعات بعداز ظهر به ویژه در زمستان باعث ایجاد بیماری‌های زیاد بدرنگی پوست سستی و کسالت کاهش اشتها و بوی بد دهان ناراحتی و تحریک پذیری می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: بهترین زمان خواب 2تا3 ساعت پس از خوردن شام است. در این فاصله ، غذا مقداری در معده ،هضم می‌شود و چنانچه فرد بدون رعایت این فاصله بخوابد، دچارنفخ، درد شکم و رؤیاهای ترسناک می‌شود.

-بهتراست در زمان خواب ،دست کم از محلفه نازکی برای پوشاندن بدن استفاده کرد تا خواب موجب سردی بسیار بدن و از دست رفتن حرارت نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها