3 فیلم جدید اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرده‌اند

عاشقی به وقت مرداد

«دوران عاشقی»، «مردن به وقت شهریور» و «یحیی سکوت نکرد» سه فیلمی هستند که بتازگی اکران خود را در سینماهای کشور شروع کرده‌اند؛ آثاری که از بازیگرانی چون شهاب حسینی، لیلا حاتمی، فرهاد اصلانی، حمید فرخ‌نژاد، هانیه توسلی و فاطمه معتمدآریا بهره می‌برند.
کد خبر: ۸۲۱۴۶۲
عاشقی به وقت مرداد

به گزارش جام‌جم، در حالی که فیلم‌های «گینس» (محسن تنابنده)، «عصر یخبندان» (مصطفی کیایی)، «آتیش بازی» (بهمن گودرزی)، «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید» (کمال تبریزی) و «خداحافظی طولانی» (فرزاد موتمن) همچنان بیشتر سالن‌های سینماهای کشور را دراختیار دارند و تماشاگران به تماشای این آثار می‌روند، سه فیلم جدید هم بتازگی به فهرست فیلم‌های اکران افزوده شده‌اند.

دوران عاشقی

فیلم «دوران عاشقی» به عنوان ششمین ساخته سینمایی علیرضا رئیسیان یکی از فیلم‌هایی است که بتازگی اکران خود را در گروه سینمایی کورش و 70 سینمای کشور آغاز کرده است.

این فیلم که جایگزین «نهنگ عنبر» ساخته پرفروش سامان مقدم شده، نمایش موفقی در جشنواره سال گذشته فیلم فجر داشت و توانست در 10 رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود.

هرچند در نهایت موفق شد دو سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری (علیرضا برازنده) و بهترین فیلمنامه (رویا محقق) را از آنِ خود کند.

شهاب حسینی، لیلا حاتمی، فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی، نسیم ادبی، سعید داخ، مینا وحید و بیتا فرهی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

مردن به وقت شهریور

«مردن به وقت شهریور» چهارمین ساخته سینمایی هاتف علیمردانی است که در سرگروه آزادی به نمایش درآمده است. این فیلم که دو سال از ساخت آن می‌گذرد، تاکنون امکان نمایش پیدا نکرده بود.

پیشتر فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش در گروه آزادی اکران شده بود، اما به دلیل برخی اعتراض‌ها نسبت به فیلم به‌طور موقت و تا تامین نظر بعضی از علما و مراجع مخالفِ فیلم، از اکران کنار گذاشته شد. بنابراین و در چنین شرایطی امکان نمایش برای ساخته اجتماعی علیمردانی فراهم شد و «مردن به وقت شهریور» در نیمه اول مرداد جای فیلم «رستاخیز» را در اکران گرفت. حمید فرخ‌نژاد، هانیه توسلی، نازنین بیاتی و ترلان پروانه از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم بازی می‌کنند.

یحیی سکوت نکرد

بجز دو فیلم «دوران عاشقی» و «مردن به وقت شهریور»، یک فیلم هم در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده است؛ فیلم «یحیی سکوت نکرد» ساخته کاوه ابراهیم‌پور که در جشنواره سال گذشته فیلم فجر در بخش هنر و تجربه به نمایش درآمد و با تحسین برخی منتقدان و تماشاگران مواجه شد، داستان پسربچه‌ای هفت ساله به نام یحیی را روایت می‌کند که پدرش بنا به شرایطی او را به عمه اش می‌سپارد.

یحیی که تا به حال عمه خود را ندیده و هیچ شناختی از او ندارد، ناگهان خود را در خانه‌ای قدیمی و پررمز و راز و روبه‌روی زنی تلخ می‌بیند.

بازی فاطمه معتمدآریا، بازیگر نقش عمه و ماهان نصیری، بازیگر نقش یحیی در جشنواره با تحسین تماشاگران همراه شد. اتفاقی که انتظار می‌رود در زمان نمایش عمومی فیلم هم تکرار شود.

رابعه اسکویی، ندا جبرائیلی، مریم شیرازی، تورج منصوری و علیرضا محمدی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

پاسخ رستاخیزی‌ها به ارشاد

در پی سخنان اخیر سخنگوی وزارت ارشاد درباره اکران مجدد فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش که به ایجاد برخی ابهامات درباره این فیلم و اعمال برخی تغییرات در نسخه‌ای که مجوز اکران گرفته، منجر شده است، روابط عمومی فیلم رستاخیز با انتشار اطلاعیه‌ای به این ابهامات پاسخ داد.

به گزارش جام‌جم، روابط عمومی «رستاخیز» با اعلام این نکته که هرگونه اقدام یا تقاضای متقابل میان سینماگران حقیقی یا حقوقی با سازمان امور سینمایی فقط با مکاتبات رسمی وجهه‌ قانونی پیدا می‌کند، در متن این اطلاعیه آورده است: از تاریخ 24 تیر 94 که با دستور معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی، نمایش عمومی فیلم سینمایی رستاخیز، تعلیق شده، به‌رغم برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های انجام شده، هنوز هیچ سند رسمی مبنی بر شرایط تعلیق، تعویق و احقاق حق این فیلم در اکران از هیچ مرجع صالح قانونی صادر نشده است. بنابراین سخنان سخنگوی محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به اشتباه در برخی رسانه‌ها به منزله‌ انجام تغییراتی در فیلم سینمایی رستاخیز تلقی شده است، در حد یک گمانه‌زنی قلمداد شده و امید می‌رود ایشان در اطلاع‌‌رسانی رویدادهای فرهنگی کشور دقت بیشتری مبذول کنند.

علی رستگار - فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها