معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلی‌ترین رشته‌های مورد نیاز بازار کار کشور گفت: برنامه‌نویسی اپلیکیشن تلفن همراه نیاز اصلی بازار کار در سال 94 است.
کد خبر: ۸۱۸۸۵۶

به گزارش تسنیم، کورش پرند در جمع خبرنگاران افزود: تعمیر و نگهداری لپ‌تاپ، موبایل، خودرو، ماشین‌آلات صنعتی، نصب و راه‌اندازی خطوط تولید، طراح، گیاهان دارویی، محصولات غذایی سالم و انرژی‌های تجدیدپذیر رشته‌های مورد نیاز بازار کار است که ضرورت دارد جوانان جویای کار در این رشته‌ها مشغول ادامه تحصیل شوند.

وی با بیان این‌که فارغ‌التحصیلان فناوری اطلاعات بیشترین بیکاران تحصیلکرده هستند، اظهار کرد: این درحالی است که هم‌اکنون بیشترین نیاز بازار کار در حوزه فناوری اطلاعات، برنامه‌نویسی اپلیکیشن موبایل است و با شرایط موجود در سال 94 یکی از حوزه‌هایی که می‌توانیم روی کسب و کار آن متمرکز شویم توسعه برنامه‌نویسی اپلیکیشن است به نحوی که هم‌اکنون کشور ظرفیت جذب 100 هزار برنامه‌نویس اپلیکیشن را دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که 60 درصد مهارت‌آموزانی که آموزش‌های تخصصی دیده‌اند وارد بازار کار می‌شوند، گفت: در حال حاضر بیشتر آموزش‌های ما عمومی است ولی به طور کلی آن دسته از افرادی که آموزش‌های تخصصی دیده‌اند به سرعت جذب بازار کار شده‌اند به نحوی که 95 آموزش‌دیدگان دوره UPVC (کارگاه در و پنجره دوجداره) مشغول کار شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به جمعیت 40 میلیونی غیرفعال در جامعه افزود: برای این‌که در کوتاه‌مدت این جمعیت را فعال کنیم باید به سمت کسب و کارهای کوچک و متوسط، مشاغل خانگی و اشتغال خرد حرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها