مرد جوان که پس از قتل پیرمرد پرنده‌فروش به خارج از کشور گریخته بود، زمانی که به تهران بازگشت، در دام ماموران گرفتار شد.
کد خبر: ۸۱۸۴۶۷

به گزارش جام‌جم، ساعت 6 صبح 26 شهریور سال گذشته کشف جسد مرد 60 ساله به ماموران کلانتری 116 مولوی گزارش شد. ماموران با حضور در محل جنایت با جسد «قربان» در حالی که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود روبه‌رو شدند. در بازرسی لباس‌های مقتول سه میلیون تومان پول نقد پیدا شد.

با شناسایی هویت مقتول و نشانی محل سکونت وی در شهرستان کرج، در تحقیق از خانواده او معلوم شد مقتول به‌عنوان کارگر ساختمانی در شهر کرج مشغول کار بوده است. در بررسی علت حضور مقتول در منطقه مولوی مشخص شد قربان در زمینه خرید و فروش حیوانات بویژه پرندگان فعالیت داشته و به همین علت یک خانه مجردی در محله کوچه مرغی‌ها اجاره کرده و هر هفته پنجشنبه و جمعه برای خرید و فروش پرندگان به این محل مراجعه می‌کرد.

با توجه به شدت ضربات وارد شده به بدن مقتول، بررسی فرضیه ارتکاب جنایت با انگیزه «انتقام‌گیری» در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. از این‌رو شناسایی و تحقیق از دوستان و اطرافیان مقتول آغاز و معلوم شد قربان با جوانی به نام «جمشید» 30 ساله در زمینه خرید و فروش پرندگان ارتباط مستمر داشته است.

با شناسایی «جمشید» به عنوان یکی از افراد مرتبط با مقتول، کارآگاهان به محل کار وی در یک مغازه خیاطی در خیابان مولوی اعزام و متوجه شدند همزمان با کشف جسد مقتول، جمشید به صورت ناگهانی و در کمتر از 24 ساعت از زمان مرگ مقتول با صاحب مغازه خیاطی و همچنین صاحبخانه‌اش تسویه حساب کرده و از طریق مرزهای شرقی کشور و به صورت غیرمجاز از کشور خارج شده است.

در شرایطی که رسیدگی به پرونده قتل پیرمرد پرنده‌فروش همچنان در اداره دهم پلیس آگاهی در دستور کار قرار داشت، کارآگاهان پی بردند جمشید بتازگی و به صورت غیرقانونی به ایران بازگشته و در یک مغازه تولید مانتو در محدوده میدان شهدای هفتم تیر به عنوان خیاط مشغول کار شده است.

ماموران روز جمعه با اطمینان از حضور متهم در کارگاه وارد عمل شده و متهم را دستگیر کردند.

جمشید در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده، اما سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: 9 میلیون تومان به عنوان قرض از مقتول گرفته بودم.

پس از مدتی اوطلب خود را خواست، اما من هر بار به بهانه‌ای این پول را پرداخت نمی‌کردم تا این‌که همین موضوع باعث اختلاف من با قربان شد. پس از مدتی متوجه شدم مقتول با طرح موضوع طلب خود در بین افرادی که در زمینه خرید و فروش پرندگان فعالیت دارند باعث شده آنها معامله‌ای با من انجام ندهند و این در حالی بود که او فشارش را برای گرفتن پول هر روز افزایش می‌داد. به همین علت تصمیم گرفتم با کشتن او، از دستش خلاص شوم و از او انتقام بگیرم.

متهم درباره نحوه ارتکاب جنایت نیز به کارآگاهان گفت: با توجه به اطلاع دقیقی که از زمان حضور مقتول در تهران و همچنین محل سکونتش در منطقه مولوی داشتم، تصمیم به قتل گرفتم . او هر هفته حدود ساعت 4 صبح شنبه از تهران به کرج بازمی‌گشت تا در محل کارش حاضر شود. 26 شهریور در محله‌شان پشت تیر چراغ برق و در تاریکی شب پنهان شدم ، زمانی که او از خانه‌اش خارج شد در یک لحظه به سمتش حمله کردم و با چاقو چند ضربه به او زده و به‌سرعت از محل دور شدم .بعد از اطلاع از مرگ او از کشور خارج شده و پس از مدتی به تصور این‌که پلیس ماجرا را فراموش کرده، بازگشتم.

با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، تحقیقات از او در اداره دهم ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها