مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به خطرات استفاده از لوازم آرایشی قاچاق هشدار داد.
کد خبر: ۸۱۸۴۶۳

به گزارش مهر، دکتر عطاءالله شکوری افزود: در ارتباط با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، نکته مهم این است که این مواد به طور مستقیم روی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال اگر این فرآورده‌ها از ترکیبات سمی و خطرناک ساخته شده باشند، می‌توانند جذب بدن شده و سلامت فرد را تهدید کنند.

وی تاکید کرد: برای مثال رنگ‌های مو طیف وسیعی از رنگ‌های جذاب را تشکیل می‌دهند و بانوان تمایل زیادی برای استفاده از آنها دارند که البته این امر کاملا طبیعی است، ولی نکته مهم در ارتباط با رنگ‌های مو این است که نوع رنگ مورد استفاده در آنها باید مجاز و استاندارد باشد و اگر چنانچه رنگ مورد استفاده مصنوعی و غیرمجاز باشد، در این صورت آنها می‌توانند جذب بدن شده و برای سلامت فرد خطرآفرین باشد و معمولا هم کبد بشدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

شکوری تاکید کرد: حتی برخی رنگ‌های مصنوعی برای جنین انسان بسیار سمی است و می‌تواند رشد جنین را مختل کند. متاسفانه رنگ‌های موی قاچاق بیشتر از ترکیبات مصنوعی ساخته می‌شود و به همین دلیل ارزان است. همچنین برخی فلزات سنگین در لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق وجود دارد که بسیار سمی است که نمونه معروف آنها جیوه و سرب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها