اگرچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون اطلاع‌رسانی در رابطه با زمان واریز یارانه تیرماه نداشته و زمان واریز یارانه این ماه نامشخص است، ولی واضح است که قرار نیست یارانه این ماه هم به روال زمانبندی منظم گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
کد خبر: ۸۱۶۸۴۶

به گزارش ایسنا، حدود سه ماهی است که زمان پرداخت یارانه نقدی از روند معمول خود خارج شده و با تاخیر حتی چهار روزه به حساب سرپرستان واریز می‌شود. این در حالی است که یارانه اردیبهشت در بیست‌وچهارم ماه و یارانه خرداد هم کمی دیرتر و در بیست‌و‌ششم پرداخت شد.

این تاخیر درحالی صورت می‌گیرد که یارانه‌بگیران به دریافت یارانه 45 هزار و 500 تومانی خود در بیست‌و‌دوم هر ماه عادت کرده و روی مبلغ هر چند اندک آن حساب باز می‌کنند. حتی در برخی استان‌های محروم، برخی افراد یارانه ماه بعد را پیش خورکرده و اکنون رقم آن را بدهکارند. لذا برای آنان یک روز هم یک روز است. اما این تاخیرها که ظاهرا از دلایل مالی و کسر بودجه ناشی می‌شود، چندان مورد عنایت دولت نیست. یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی برای بیش از 76 میلیون متقاضی هزینه‌ای حدود 3500 میلیارد تومان را در هر ماه برای دولت به همراه دارد، رقمی که در مجموع در سال به بیش از 42 هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به درآمد حدود 33 هزار میلیاردی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال کسری بالغ بر 9 هزار میلیارد حداقل در پرداخت یارانه نقدی به همراه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها